hoi, mijn meisje is zo verkouden! Ze heeft vandaag veel geniest en telkens kwamen er grote snottebellen (wel helder) uit haar beide neusgaten! eigenlijk is ze al wel een paar weken lichtjes verkouden, daar bedoel ik mee; af en toe een snottebel die ik uit haar neus kan halen en ik hoor haar soms wat rochelend ademhalen. maar nu is het dus flink verergert. Haar broer van 3 is trouwens ook ontzettend verkouden hoor, dus ze zal het wel opgepikt hebben...maar ergens vind ik het toch ook wel erg vroeg om al zo verkouden te zijn. wie zijn kindje was ook al zo jong verkouden?
Mijn zoontje is ook echt heel erg verkouden geweest afgelopen week. Vorige week donderdag de 2e inentingen gehad. Ik denk daardoor even een dip in de weerstand en gelijk een flinke verkoudheid te pakken. Van het weekend ook echt verhoging gehad. Verder een onstoken oogje, dikke groen/gele snottenbellen en veel hoesten. Nu gaat het al een stuk beter, al niest en hoest hij nog steeds wel regelmatig. Gelukkig slaapt en drinkt hij heel goed en is hij tijdens zijn wakkere uurtjes lekker vrolijk dus maak me geen zorgen. Alleen dat hoesten zeg, soms ga ik echt even kijken of hij er niet in blijft.
Mijn dochtertje is ietsje ouder, maar sinds gisteren ook erg verkouden. Mijn vriend was vorige week ziek (hoesten, keelpijn, snotneus) dus daar heeft ze het vast van opgepikt. Ze heeft gelukkig geen koorts en is ook wel vrolijk, maar ze slaapt wat meer dan normaal. Heb de huisarts gebeld wat ik tegen haar verstopte neus kon doen want het is net zo'n varkentje en vooral 's nachts heeft ze daar last van. Spoelen met zout water (met een pipetje) of zelf leegzuigen. Maar ook de ouderwetse ui naast het bed kan helpen. Verder kon je niet zo heel veel doen werd mij verteld. Zo lang ze verder niet echt ziek zijn gaat het ook vast weer snel voorbij.
hier onze kleine man ook in het begin, denk rond de 8 weken flink verkouden geweest, erg vast in zn neusje, sund.. wat zoutoplossing gegeven,en lekker warm gehouden.
Beterschap! Het heerst idd vreselijk... Als je BV geeft, kun je wat druppeltjes in zijn neusgaten doen. Helpt goed!