Onze zoon is dol op alles met wielen. Nu heeft hij eigenlijk alleen toet toet spullen, maar hij heeft er zeker een half jaar lang iedere dag mee zitten spelen (is nu 1,5). We zouden heel graag iets nieuws voor hem erbij kopen, maar wat is leuk? Waar spelen jullie kids veel mee? Ik lees van alles, maar heb echt geen idee. Thomas de trein treintjes? Een gewone houten treinbaan? Misschien auto's?
Dl heeft hier een blokkentrein, erg leuk! Ze kan er mee rijden, blokjes erop/eraf, met de blokken een toren maken. Ze kan er zo een half uur zoet mee zijn!
Ik heb ook zon hele grote oplegger met 2 autos van Little tikes, ook een hit. Een zn boek met flapjes etc van Thomas de trein (vd action) ook een groot succes. En de bus van Little Prople speel hij ook veel mee. En Duplo, de brandweer, de vuilniswagen, ambulance etc vind hij ook geweldig.
De little tikes oplegger is hier ook populair en de houten garage waar je de houten trein aan kan maken en de houten autobaan ook.
Hier hebben wij de Lego Duplo trein. Hij speelt nu vrijwel alleen nog met de blokjes, omdat hij de rails neerleggen en met de trein over een rails rijden natuurlijk nog niet begrijpt. Maar de meeste kinderen die hier over de vloer komen vinden 'm helemaal super.
Hij is er eigenlijk nog te jong voor maar de gewone pullback autootjes zijn razend populair. Hij mag er mee spelen, maar niet de hele tijd want ze racen om de haverklap onder de bank . Maar zodra het weer "mag" begint kleine man al helemaal te stuiteren! Voor de rest heeft hij auto's van allerlei merken door elkaar, alleen nog geen toettoet. Fisher Price, Simba, Duplo,merkloos, hout, alles is leuk. En een houten treintje. Hij speelt met allemaal.
Wij hebben vorige week een treinbaan en een autootje met afneembare blokjes bij de Ikea gekocht. Een groot succes. Meneer heeft door hoe de wagonnetjes van het bruggetje moeten en is erg trots op zichzelf als het lukt.
Een houten treinspoor heb je sowieso nodig, dus zet die maar alvast op je lijstje Daar speelt mijn zoon al jaren mee (vanaf ongeveer 1,5 en is nu 5) en het kost bovendien geen drol (10 euro op de ikea). Daarnaast een ton houten blokken. Kost ook maar tussen de 10 en 15 euro en is bij mijn beide kinderen een groot succes: torens bouwen, torens omgooien, blokjes van het ene emmertje in het andere emmertje doen etc. Een auto-kleed of een garage: mijn zoon speelt ook nog steeds bijna dagelijks met het auto-kleed.
De houten ikea treinset, niet duur,degelijk, leuk. Toet toet autoambulance Ikea heeft ook houten vrachtauto met aanhanger en paar blokken erop die je met de kraaan van de aanhanger haalt, leuk!! Duplo trein/duplo trekker Maar ook van dat zandbakspeelgoedautoos en kraan
hier de houten trein van Ikea ook een grote favoriet, evenals de oplegger van little tikes Ook de Bob de Bouwer wagens zijn hier een hit! Wij hebben ook boeken van Usborne met een autootje en een trein die over een spoor in het boek kan rijden. We hebben ook van Mega Blocks een grote schoolbusauto idee, omdat ie wat groter is kan hij er als een gek de woonkamer mee doorsjeezen Oh, en pull back auto's, altijd weer gieren van de lach als hij er achteraan moet Die blokkentrein is hier geen groot succes.
Wij hebben de houten trein baan van ikea Houten trein baan van Thomas de trein Lego duplo trein En de die cast set metalen treinen en stationnetjes van Thomas de trein Die laatste is een dure grap maar onze zoon heeft er ruim vier jaar zeer intensief mee gespeeld echt letterlijk uren per dag en nog steeds zijn ze niet kapot te krijgen, hier en daar op een treintje misschien een enkel krasje maar veel zien er zelfs nog uit nieuw. Hier was Thomas de trein dus echt favoriet.
Zoon heeft de toet toet trein en een houten trein van IKEA. Met beide wordt veel gespeeld. Alleen de toet toet trein is wel redelijk complex om in elkaar te zetten als je alles mooi rond wil laten rijden. Hier help ik dan wel mee. Sinds kort ook Thomas de trein (kleine baan + treintjes), hier wordt ook intensief mee gespeeld alleen dat lijkt me wel leuk voor wat oudere kinderen, 3+. Nadeel is ook dat dit erg duur is in vergelijking met ander speelgoed. Bij opa staat ook nog een duplo trein en die wordt daar ook meteen uit de kast getrokken. Dus ik denk dat je qua treinen niet zo snel een miskoop doet.
Ik zag dat er van Thomas de trein ook een houten versie is. Heeft iemand deze? Is de rails ook te combineren met andere treinbanen?
Nu hele leuke pullback autootjes voor 1,99 bij Kruidvat. Verschillende kleurtjes en ze racen giga goed!