Babydump gehacked!!

Discussie in 'De lounge' gestart door wieffie, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    He luitjes,

Na het gisteren al in het nieuws te hebben gehoord, kreeg ik net ook een bericht van baby-dump dat ook mijn gegevens op straat liggen! Ik kreeg een mailtje van ze (nota bene van een NOREPLY emailadres) dat ik overal mijn wachtwoorden maar moet gaan wijzigen!

Ik heb nu een mail gestuurd met de vraag welke gegevens er nu precies op straat liggen. Ik vroeg me af er nog meer mensen mail hierover gehad hebben?? En wat vinden jullie hiervan???

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ehm, heb je toevallig dit mailtje gekregen:

Geachte klant,

Zoals u uit het nieuws zult hebben vernomen, is een bestand met namen van onze klanten op het internet gepubliceerd. In dat bestand staan helaas ook gebruikersnamen en wachtwoorden.

Toen dit nieuws ons bereikte hebben wij direct uw wachtwoord in onze bestanden verwijderd, maar misschien heeft u dat wachtwoord in combinatie met uw gebruikersnaam (vaak uw e-mail adres) ook op andere plekken gebruikt, bijvoorbeeld bij andere webwinkels, op facebook, Hyves, Marktplaats.
    Ter voorkoming van misbruik adviseren wij u om dit meteen te wijzigen.

Wij betreuren het dat dit heeft kunnen gebeuren en bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Baby-Dump BV

Volgens mij staat daar alleen vrij algemeen in dat er gegevens op straat kúnnen liggen... Ik denk dat je je niet gelijk zo'n zorgen hoeft te maken hoor!

3. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb hetzelfde mailtje gekregen, maar ik vraag me af of ze dat mailtje niet gewoon naar al hun klanten hebben gestuurd?
    Want ik heb begrepen dat alleen de gegevens van degenen met een kpn e-mailaccount online gepubliceerd zijn. Dat zou dus willen zeggen dat mijn gegevens (mogelijk?) wel bekend zijn bij de hackers maar niet op internet gepubliceerd.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee welke gebruikersnaam en welk wachtwoord ik bij baby dump had, dus ik weet ook niet of ik dat zelfde wachtwoord ergens anders ook heb. En verder denk ik.. tja heel vervelend hoor maar wat hebben anderen aan mijn wachtwoord voor bijvoorbeeld Hyves? Niet zoveel toch?

Of maak ik me niet druk genoeg? :(

4. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen account bij baby dump, maar wel kpn.

Ik maak me niet zoveel zorgen over dit soort dingen, wat moet een ander met mijn gegevens?
    Dingen bestellen?? Dan moeten ze ze ook betalen :D

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, ook gehad ;) wat kunnen ze meer van je hebben dan je NAW gegevens, je bankrekeningnummer en wat je ooit besteld hebt en dan gaat het ook alleen maar om producten die besteld zijn voor 2011...
    wijzig gewoon je wachtwoord als je dat nodig vindt.

6. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ja, dat mailtje heb ik gekregen maar ik neem aan dat ze dat naar iedereen hebben gestuurd die in het betreffende bestand staan. Vraag blijft waarom ze in vredesnaam een oud bestand online laten staan en ze niet duidelijk aangeven welke gegevens op straat liggen.

Daarbij heb ik ze natuurlijk wel gemaild en krijg ik gewoon na mijn mening een asociaal bericht terug;
    Op uw e-mail zullen wij binnen 2 werkdagen reageren.

Wij verzoeken u vriendelijk om onze reactie af te wachten en geen vervolg e-mails te sturen of telefonisch contact met ons op te nemen.

Kortom, zeur maar niet te veel :$

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Maak je niet zo druk! Ik denk dat ze dit uit voorzorg naar ál hun klanten hebben gestuurd...!

Heb je een kpn-account? Of heb je je met een hotmail-adres daar aangemeld? In dat laatste geval zou ik me echt geen zorgen maken!

En wat kunnen ze doen met je gegevens? Ik neem toch aan dat je niet dezelfde gebruikersnaam & wachtwoord bij de babydump hebt gebruikt als die je gebruikt voor je online bankieren?? ;)

8. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Nou, ik vind het wel erg vervelend. Ik heb zelf een internetbedrijf en ben erg voorzichtig met alle naw gegevens e.d. te verspreiden. Daarbij hebben mensen toch echt bedoelingen met deze gegevens anders zouden ze die niet op zo'n manier proberen te bemachtigen.

9. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Sorry hoor maar je kunt ook overdrijven, dit is gewoon een standaard mail die je na iedere vraag zou krijgen en om te voorkomen dat je met dezelfde vraag meerdere keren mailt of ook nog eens gaat bellen. Want dan zijn er twee mensen (of meer) met dezelfde kwestie bezig en da's gewoon zonde van de tijd. Ik vind er niets asociaals aan.

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Dat klinkt mij als een automatisch gegenereerd bericht...
    Ik zou niet van die aannames doen en gewoon even afwachten. Verander gewoon al je wachtwoorden, meer kan je op dit moment niet doen. Het scheelt dat je niet de enige bent (hoe lullig ook) en dat het volop de (media)aandacht heeft.

11. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Het is sowieso goed om regelmatig je wachtwoord te veranderen.

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Maar wat kúnnen ze doen, de personen die ermee aan de haal gegaan zijn?

Kijk, als ze nou van Aegon mijn gegevens op straat zouden laten gaan, dan zou ik er meer moeite mee hebben, maar hiermee.... :(

Daarbij wil Babydump ook in elk geval iets van een reactie naar hun klanten sturen. Als ze niets hadden laten horen, had jij je dan zorgen gemaakt? Want dan hadden je gegevens net zo goed op straat kunnen liggen....

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb die mail ook ontvangen!

14. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Misschien moeten we niet zo naïef doen. Als ik je NAW gegevens en bankgegevens heb, kan ik op internet van alles bestellen! Op een ander adres laten bezorgen en ga jij dan maar uitleggen dat jij de goederen niet gehad hebt! Ik vraag me dus af of het om alleen wachtwoorden gaan....

Daarbij vind ik dat als je als bedrijf zulke dingen meemaakt je daar anders op hoort te reageren. En daar past dan geen auto-reply in! Maar das mijn mening.

15. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik vind het juist netjes, ze geven je aan dat er binnen 2 werkdagen gereageerd word.

Ze verzoeken je binnen die 2 dagen geen nieuw mailtje te sturen zodat ze niet meerdere mensen hebben werken aan het ene probleem wat jij hebt....

Ze kunnen ook niet reageren ;)

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Zeker aangezien het een NOREPLY e-mailadres is ;)

Tja dan zal ik wel naief zijn hoor, maar ik zie echt het probleem niet. Laat ze maar lekker spullen bestellen en mijn naam en bankrekeningnr gebruiken. Maar niet mijn adres of woonplaats. Dan kan ik dus aantonen dat ik het niet gekregen heb, want ik woon daar niet, en de bank mag het bedrag terugstorten omdat ze niet de juiste naam bij adres, woonplaats en bankrekeningnr gecheckt hebben.

Zou wat zijn als mensen met jouw naam en bankrekeningnr zomaar bedragen kunnen laten afschrijven.... dan zouden heel wat mensen op marktplaats ook heel veel geld van me stelen of producten op mijn naam bestellen...

17. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ja, dat kan dus wel degelijk... je kan vaak een ander afleveradres kiezen en als ze jouw juiste gegevens hebben kunnen ze gewoon de rekening naar jou sturen... Tegen de tijd dat jij de rekening krijgt is de vogel al gevlogen hoor. Zoiets wordt ook wel identiteitsfraude genoemd en komt helaas maar al te vaak voor.

18. Fransa

Fransa Niet meer actief

Maar volgens mij betaal je met Ideal of creditcard bij Babydump? Dus dan staat je bankrekening er ook niet in volgens mij.
    Heb ooit wat besteld bij hun, maar geen idee welk wachtwoord ik daar voor gebruikt heb. Nou ja, maak me ook maar niet teveel zorgen.

Heb het mailtje trouwens ook gehad, denk eerder dat gewoon het hele klantenbestand is gemaild...

19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ook ik heb hun mailtje ontvangen.
    Ik heb een hotmail adres en ik heb 2 verschillende wachtwoorden die ik overal voor gebruik.

Als ik het dus goed begrijp, kan mijn gebruikersnaam en wachtwoord op internet staan.
    Inclusief mijn adres en eventueel mijn bankrekeningnummer.

Dan is het voor mij toch wel erg verstandig om mijn wachtwoorden overal te veranderen?
    Pfff dan heb ik heel veel werk te doen vanavond!
    Ik weet namelijk niet meer precies welke van mijn wachtwoorden ik heb gebruikt bij babydump!

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb alleen gehoord dat gebruikersnaam en wachtwoord op straat liggen, niet ál mijn persoonlijke gegevens hoor!

En dan nog; ze hebben in elk geval niet mijn bankrekeningnummer!

Misschien ben jij juist wel erg naïef!?! Ik laat me hier echt niet bang door maken hoor!

Deel Deze Pagina