trek in niet eetbare dingen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mamzie, Jan 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Sinds een weekje heb ik telkens zin in niet eetbare dingen.
    Schaam me er af en toe best voor want heb het zijn hele rare dingen waar ik zin in heb. ( niet dat ik ze ga eten hoor ;) )
    Zo heb ik zin in steen :( en gisteren kregen we het gratis krantje binnen en ik rook eraan en dacht bij mezelf : hmmm dat zou lekker smaken volgens mij :$

Nog meer meiden hier die zo'n rare gedachten kronkel hebben tijdens de zwangerschap?
    En hoe zou dat toch komen?

Mamzie

2. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Hey, heel grappig...ik heb het zelf nog niet meegemaakt. Maar ik heb wel al eens over dit fenomeen gelezen, en meestal betekent het dat je een tekort hebt aan bepaalde mineralen of vitaminen. Misschien eens kijken of je wel alle nodige voedingsstoffen via je voeding binnenkrijgt en anders nog wat supplementjes erbij nemen.
    xxx

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Zelf heb ik het nog niet ervaren. Wel heb ik vaker gehoord over mensen die trek in steen hebben, dat dit zou kunnen wijzen op een kalk of magnesium tekort. Ik heb even vlug gegoogled, maar kan het zo snel niet vinden.

Succes ermee, en laat vooral die stenen staan, zo hard aan je tanden ;)

4. Mimi85

Mimi85 Actief lid

Jul 13, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat apart!! Had er nog nooit van gehoord. ben benieuwd of ik dat ook ga krijgen.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihi was ook niet van plan ze ook echt te gaan eten hoor :p

Ja raar is het wel he. En als ik denk aan steen dan vooral van die mineraalbergen die je wel eens ziet op discovery. Van die gele bergen waar de papagaaien naar toe gaan om klei en steentjes vanaf te eten.
    Lijkt me zo lekker.....

6. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

Jul 19, 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    :D
    nu heb ik toch eens heel goed gelachen hoor....heb je ook zin in die groene papegaaien? loool

7. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heet (volgens mij) pica. Dementerende ouderen eten soms ook oneetbare dingen.

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat heet PICA inderdaad. Kan ook door bepaalde tekorten komen volgens sommige theorieen, zoals een tekort aan ijzer. Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen die structureel bv. een kalktekort hebben, neigen hebben tot het eten van krijt.

zie ook:

zwanger-Pica - CJG Groningen : Gezin

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja lach er maar mee :p

Idd heb ook wezen googlen en kwam ook uit op Pica

Pica
    Er zijn vrouwen die in de zwangerschap hunkeren naar andere dingen dan voedingsmiddelen, zoals stijfsel en klei. Dit fenomeen noemt men pica. Als je het verlangen naar andere dingen voelt, praat erover met je arts.
    -----------------------
    Nou, vandaag bloed laten prikken voor suiker en ijzergehalte. Dus ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Wel raar in mijn vorige zwangerschap had ik nergens last van.
    En neem gewoon multivitamines voor zwangeren en eet keurig de aanbevolen porties fruit en groentes enzo.

10. basbousa

basbousa Bekend lid

Jul 6, 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook niet vastomstaand bewezen dat het komt door een tekort. Het is misschien een mogelijkheid, maar je hebt dus ook gewoon pica, gewoon omdat je dus iets niet-eetbaars wil eten.
    Het lijkt me wel lastig, op een grappige manier.

11. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, het is maar een hypothese, ik vind er verder ook bijster weinig 'echte' literatuur over. Bizar! Ik zou het wel aan je vk melden. En braaf geen kranten eten he! ;)

12. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Het schijnt vaker voor te komen. Toch even aan je vk melden hoor!

Share This Page