Hebben jullie nou ook de hele dag door trek? Eten is gewoon een obsessie geworden Wij eten thuis gezond en regelmatig, iedere 2 uur iets, momenteel kom ik die 2 uur bijna niet door. Ik eet 's ochtends een halve liter yoghurt met musli en chocoladecruesli s middags 7 boterhammen veel avondeten en dan tussendoor liga's fruit en momenteel snoep En nogsteeds heb ik trek in meer.... De borstvoeding eet mij p, hebben jullie dat ou ook?
7 boterhammen? En ik dacht dat ik veel eet voor lunch! Jij eet zo te horen tenminste nog gezonde dingen. Ik stop mezelf helaas de hele dag vol met koekjes, zoutjes en chocolade. Ik kan me niet helpen momenteel Gelukkig werk ik vanaf deze week weer drie dagen, dan heb ik tenminste geen tijd om te snaaien.
Ik heb daar eigenlijk nooit last van gehad. Misschien kan je andere dingen gaan doen als je toch trek krijgt? (en dan vooral niet ondertussen gaan denken, 'ik mag er niet aan denken dat ik wilde gaan snoepen' dan denk je er namelijk juist aan. Ik heb eigenlijk altijd alleen smiddags 1-2 boterhammen met jonge kaas en savonds mn avond eten gegeten. Verder af en toe wat chips/chocolade . En drinken eigenlijk vooral thee, water, sap, warme chocolademelk en cola light. Verder eigenlijk nooit behoefte aan meer ofzo.
Ja ik weet ook niet wat het is. Ik ben in mijn zwangerschap maar 6 kilo aangekomen, die was ik direct na de bavalling kwijt (mede doodat ik 2 liter bloed ben verlorren...) dus ik denk dat ik het nodig heb. Ik weeg nu 52 kilo en dat moet niet minder worden
ik heb ook de hele dag trek...helaas ook veel snoep maar val nog steeds af dus das wel weer mooiIk ben dus niet aan het lijnen he! veeel dorst en veel trek hier dus !
Hoi Anna, ik heb nog geen eigen ervaringen met borstvoeding, maar lees dat je best veel suiker binnenkrijgt over de dag: in de cruesli zal suiker zitten, in de liga's zit suiker en in het snoep natuurlijk. Suiker wordt heel snel opgenomen in je bloed, zorgt dan voor een piek in je bloedsuikerspiegel, waarna deze met een enorme klap weer daalt en dat is het moment dat je honger krijgt. Probeer dus je trek te stillen met voedsel dat langer nodig heeft om verteerd te worden: fruit, muesli/cruesli zonder suiker (eventueel zoeten met suikervervangers, of een minder zure variant op yoghurt gebruiken: optimel heeft suikervrije yoghurt, maar griekse of turkse yoghurt is bijvoorbeeld veel milder van smaak en dan heb je helemaal geen zoetmiddelen nodig). Verder zorgen voor voldoende vezels, dus volkoren producten: brood, pasta. Zilvervliesrijst. Dan heb je minder snel weer honger en wat je binnenkrijgt is gewoon voedzamer, doe je langer mee en kom je minder van aan, Eventueel ipv halfvolle yoghurt volle yoghurt? We denken namelijk vaak dat we vetten moeten minderen, maar als we vetten tekort komen en die gaan vervangen door suikers, ben je verder van huis hoor,
Had ik ook... het wordt vanzelf wel minder. Zolang het duurt gewoon aan toe geven vind ik. Natuurlijk liever een extra boterham dan een zak chips maar over een paar weken/maanden ben je waarschijnlijk weet aan het eten als vanouds.
Ik eet ongeveer hetzelfde als jij. En regelmatig om een uur of 10 nog wat boterhammen. Moet helaas ook zeggen dat ik daarbij geen last heb van de beloofde kilo's die eraf vliegen...
Suikervervangers is geen goed idee, die worden verdacht van hersenoedeem.Bovendien komt dat ook weer in je bv terecht.... (biologische) rietsuiker is dan echt beter. Een beetje suiker is niet erg,maar erop letten kan geen kwaad. Ik had het ook heel erg,werd na verloop van tijd wel minder.Op een gegeven moment lette ik echt op goede vezels, dat stilt behoorlijk. Dus bruin brood,zilvervliesrijst e.d.
Ik eet me al ongans aan vezels maar ik heb de hele dag ook ZO'N ENORME TREK! Ook jammer dat de +4 kilo maar niet van m'n buik verdwijnen
Dat wist ik natuurlijk niet ! Maar dan zou ik als je er verder geen last van hebt met aankomen ofzo me er niet zo druk over (proberen te) maken. Ik kan me wel een beetje vinden in het verhaal van Rozemarijke, maar dat van de zoetstoffen ben ik het met Jingels eens. Die kun je mi beter laten staan (heb ik ook pas pas geleerd hoor ! Alle light spullen en de pot met zoetstof -> candarel zijn de deur uit. En gister voor het eerst 'echte' suiker en rietsuiker geproefd )
O, ik eet op een dag ook ongeveer 6 boterhammen, een bakje yoghurt met cruesli, 2 borden avondeten, fruit en dan nog wat koekjes, liga's en wat chippies. Mijn tip is, net als die van de andere dames, om vezelrijk en gezond te eten en te drinken. En daarnaast om veel met je baby te gaan wandelen en als je alleen weg kunt met de fiets boodschappen enzo te doen. Dat scheelde bij mij ook. Ik raakte mijn laatste 3 kilo's opeens kwijt toen mijn kleintje 4,5 maanden oud was, dus wie weet; je hormonen doen rare dingen met je lijf. Maar maak je niet teveel zorgen over veel trek hebben, zolang je maar niet al te veel ongezonde dingen eet. Succes ermee!
Hier ook ... ik eet nog steeds (voor mijn doen) heel erg veel. En ik val heel langzaam af ... Ik zou idd vooral veel gezonde dingen eten en cruesli met een beetje suiker gewoon zien als gezond hoor. Zoveel trek met BV is echt heel gewoon en een beetje suiker is dan helemaal niet erg. Maar liga en snoep idd met mate. Verder zijn gezonde snacks: Handje nootjes (liefst ongezouten, maar dat vind ik naar zaagsel smaken ), fruit (doe je al), komkommer/worteltjes, volkoren cracker met kaas, stukje kaas etc. Ook zou ik eerder kiezen voor vaker kleinere porties. Dus geen middagmaaltijd van 7 boterhammen, maar zo iets: 6u 2 boterhammen 8u heel veel yoghurt met cruesli 10u fruit 12u 4 boterhammen 14u fruit of rauwkost 16u 2 boterhammen 18u handje nootjes of avondeten 20u avondeten of handje nootjes 22u fruit of cracker of handje nootjes of beetje kwark
En superlekker alternatief voor snoep (ook heel veel suiker hoor, maar geen kleurstoffen enzo) zijn gedroogde vruchten. Bij ons op de markt heb je echt heerlijke en veel keus. Vooral de aardbeitjes zijn goddelijk (maar mango en kokos ook jummie)!