Trekken jullie een wiebeltand eruit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 2jees, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Meiden, even een vraagje.

Mijn oudste heeft haar eerste wiebeltand, helemaal trots. Maar ML begint er nu al over (ook tegen haar) dat hij hem er uittrekt als het te lang duurt. Hij bedoeld dit niet gemeen, maar hij is gewoon van mening dat het lastig en onnodig is. Vaak zeuren ze met eten of zitten er continue aan. Zijn vader deed het ook bij hun en hij vind het dus heel vreemd dat het bij mij (ons) thuis anders was. Ik wil het niet. Nou ja, niet pertinent niet, uitzonderingen zijn er. Maar eerst maar afwachten hoe het gaat, meestal komt het wel goed.
    Dat doet hij nu dan ook wel maar t zit me toch niet lekker :(
    Net smste ik dat ik op het CB een boekje over tanden kreeg en dat er nergens instaat dat je moet 'helpen trekken', (met een ;) erbij) dan stuurt hij dus terug: 'Dat zullen ze er wel uit gehaald hebben, komt er over een poosje wel weer in, dat is altijd zo'..

Ik wil niet roddelen over ML maar gewoon even jullie mening/ervaringen...

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee hier eigenlijk altijd wel laten zitten. Soms even gekeken waar hij nog vastzat en gekeken of hij met iets hulp er wel uit wilde (en dan niet trekken, maar even wiebelen etc), maar over het algemeen ging ik niet zitten rommelen in de mond van mijn dochter.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja trekken klinkt wel erg spartaans, meer wiebelen ja.

Dankje.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier de 1e tand met het laatste stukje eruit gedraaid. Zat zoo los dat het haar pijn deed want de andere kan van de tand drukte vervelend op het tandvlees. En een weekje later heeft ze zelf de 2e tand eruit gehaald. Ze wist nu dat het kon en dat het niet echt pijn doet. Bij mij zijn ook wel eens tandjes eruit gehaald als het te lang duurde.

Vergeet niet dat tandvlees kan gaan ontsteken als een tand te lang heel los zit wat dan komt er eten onder en tussen wat er dan niet goed meer uit kan.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Ok Sparky dankjewel!!

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee, absoluut niet! Als hij nog niet los genoeg zit om vanzelf er uit te gaan dan zit hij dus ook te vast om te trekken oid. Lijkt me dat je dan ook tandvlees kapot kan trekken.
    Het komt vanzelf hoor!

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik heb he tde tandarts gevraagd... Die adviseerde dat dochterlief veel met d'r tand mocht spelen met d'r tong.
    Hoe meer je er mee speelt (met je tong, niet met vieze vingers) hoe sneller hij eruit is :)

(Dit nadat papa ongeveer verbood om er aan te zitten omdat hij het echt verschrikkelijk vind om te zien... Maar er volgens mij geen kwaad in school en we het dus niet eens werden.. :) )

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja hier heeft ml het vorige week wel gedaan,hij zat zo los en hij kon niet meer eten dus hij was er ook zo uit,ook mijn zoontje vond het erg eng en spannend dat hij zijn eerste tand ging verliezen en daarna was ie zo trots! Het deed geen pijn en hij was blij dat ie eruit was,want die tand zat zo los...

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Tand zat hier ook wel heeeel erg los hoor. Je merkt vanzelf wanneer het echt kan.En tot die tijd idd veel met de tand laten spelen.

10. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb bij mijn oudste zijn eerste tand eruit getrokken. Die zat nog aan een heel klein randje vast.
    De tweede tand zou ik er ook uit trekken, maar die zat toen nog te goed vast. Twee dagen later zouden we weer kijken, maar toen was ie al weg. Spoorloos.

11. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    De eerste is er vanzelf uitgevallen. De tweede zat al heel lang los. Dochter klaagde erover dat het zo naar voelde - en de volwassentand kwam er schuin achter (heel erg scheef, bijna horizontaal!) al door. We hebben van alles gedaan: proberen te draaien met de hand, trekken met touwtje, appel eten en weet ik veel. Na een tijdje toch maar door de tandarts laten trekken, want het lukt voor geen meter! Gelukkig is die scheve tand nog redelijk recht gekomen.

De derde tand heeft ze tijdens het spelen zelf per ongeluk eruit getrokken (en die zat nog niet eens zo heel erg los :D).

De 4e zit nu los...afwachten.

Kortom: als er last ondervonden wordt en het kind stemt er mee in om het te proberen dan kan een beetje hulp geen kwaad. Maar niks tegen de zin in doen/forceren!

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Als de tand heel erg los zit helpen we wel een handje. De tand kan dan helemaal plat liggen en zit met een randje vast. Vaak helpt wiebelen niet genoeg, maar tillen we de tand op, dan floept ie er zo uit.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Tand 1 zat nog met 1 draadje vast, die heb ik eruit getrokken. Gaat hetzelfde als een losse haar trekken.

Tand 2 zat echt nog niet zo los en die heeft ze er zelf uit gewiebelde/trokken

Tand 3 en 4 gingen ook zo goed als vanzelf.
    Tand 5 heb ik er per ongeluk uitgepoetst.. Oops

Tand 6 wil echt niet:( ze heeft er echt last van. De nieuwe tand is al ver door. Eerst stond de tand dwars ervoor en nadat ze zich flink stootte staat de oude tand achter de nieuwe tand. Het moet niet lang meer duren. We proberen regelmatig hoe los hij zit, maar hij wil echt nog niet.. Wellicht toch iets voor de tandarts.

Deel Deze Pagina