De vraag zegt het al. Hoe krijg ik mijn zoon zo ver dat hij ook poept op de wc. Hij is al een hele tijd zindelijk. Echter vraagt hij nog wel om een luier om te poepen. Of poept hij in zijn nacht luier. Hij is in de nacht eigenlijk ook zo goed als zindelijk, maar voor de zekerheid geef ik hem toch een luier om. Ik vind dat verschonen zo verschrikkelijk, zeker omdat de luier zo vol zit en zijn kont en piemeltje ook helemaal onder zitten. Helemaal niet makkelijk om schoon te maken.
Gewoon vertellen dat hij een grote jongen is en net als iedereen op de wc kan poepen. Dan ook geen luier meer aandoen om te poepen. Evt kan je gaan belonen met hele leuke stickers. Verder zou ik in de nacht dan ook de luier uit doen en je kind het vertrouwen geven dat hij het kan. Goed zeiltje op het matrasje leggen en je hebt hele handige zeiltjes van dry nights die goed vocht absorberen voor als hij een ongelukje heeft en niet zeik nat in bed ligt. Deze leg je onder het hoeslaken.
Geduld..... De knop moet om. Hier was het laatste zetje ons buurmeisje dat kwam spelen en moest poepen. Ze had het daarvoor al een paar keer gedaan maar durfde niet meer. Tot het buurmeisje dus moest poepen! En wat zo heerlijk is met kinderen is dat ze het ook aankondigde. En daarna ging mijn meisje zelf en sindsdien is het altijd op de wc gebeurd. Ze was toen 3 jaar en 3 maanden denk ik.
Hier hetzelfde probleem. Ik denk niet dat je het kan forceren omdat ze het dan misschien gaan ophouden en het opnieuw een drama wordt. Ons zoontje is bijna 4 en hij doet het ook nog in de luier. Maar hij zegt wel dat hij het binnenkort durft en wil proberen. Hij is er dus wel een beetje mee bezig. Ik wacht nog even af en hoop niet dat het een probleem op school word .
Onze uk is dus niet de enige.... Al de kids die hier komen spelen poepen ook op de wc, echter is dat voor hem totaal geen motivatie. Hij is enorm eigenwijs en trekt zelf zijn plan. Zo met alles. Ik heb hem van alles beloofd als het wel lukt ook dit werkt niet. Hij zegt altijd dat hij de volgende keer op de wc poept. En zeggen dat hij een grote jongen is werkt ook niet... dan zegt hij dat hij een beetje groot maar ook een beetje klein is. En hij gaat poepen op de wc als hij net zo groot als mama is De luiers zijn nu op, dus ik ben van plan hem er geen meer aan te doen en dat heb ik hem ook verteld, ben benieuwd. Maar toen vertelde hij me dat hij morgen de hele dag een kleine jongen is....
Misschien vooral laten merken dat je het heel vies vindt, tijdens het verschonen? Hier geen ervaring met poepen maar wel met de speen. Onze speenverslaafde wilde steeds haar speen in mijn mond steken. Steeds gezegd dat ik dat niet wilde omdat ik dat vies vond. Op een avond deed ze de prullenbak open en heeft ze de speen weggegooit....want die wzs vies. Onze jongste bleef nog een tijdje in zijn onderbroek poepen. Hem beloofd dat hij wat lekkers zou krijgen als hij het op de wc zou doen. Dan kreeg hij 5 smarties. En dat werkte. Nu, 4 maanden later, zegt hij af en toe nachet poepen: en nu krijg ik Smarties. Soms heeft ie geluk...