Welk dekbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Margha, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    We zijn ons alvast aan het oriënteren voor een nieuwe slaapkamer voor onze dochter voor als ze straks in een groot bed gaat als ze ongeveer 2 is. We hebben nog even de tijd maar wil niet alles in een keer aanschaffen zodat we niet alle kosten in een keer hebben en dus binnen kort al wat dingetjes halen,
    Zelf twijfel ik tussen 4 seizoendekbed van katoenen vulling of een goede synthetische .
    De slaapkamer is op het zuiden en schuin dak en dus wel snel warm in de zomer. Ons huis is wel goed geïsoleerd.
    Welk dekbed hebben jullie gekozen

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hadden voor onze zoon een synthetisch dekbed gekocht, maar voor de baby (in mijn buik) gaan we terzijnertijd een katoenen kopen, want zelfs het dunne deel van het synthetische dekbed was vaak te warm voor zoonlief. Nu heeft hij een ballendeken (ivm zijn autisme), dus is het voor hem niet meer aan de orde. Voor ons zelf wil ik misschien ook wel katoen gaan proberen, lijkt me in de zomer zoveel fijner.

3. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ja daarom zit ik ook aan katoen te denken maar twijfel ergens of dit in de winter dan wel weer lekker warm is met beide delen als winter deel.

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Volgens mij heb ik deze: 4-seizoenen dekbed 140x200 AKTIE Wit

Het is alweer 4 jaar geleden dat we hem hebben gekocht, maar ik weet nog dat we er rond de 50 euro voor betaald hebben. Ik zou in ieder geval kiezen voor een dekbed dat je kunt uitwassen (en wat ook in je wasmachine past) voor het geval ze een spuug- of plasongelukje hebben.

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Dat is inderdaad een belangrijk punt, hij moet in de wasmachine kunnen.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    De meeste katoenen of synthetische kunnen prima in de wasmachine en droger, dus dat maakt je keuze niet makkelijker, haha.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

De goedkoopste van de Hema bevalt mij het beste. Wij hebben de zomervariant en die kan prima in de wasmachine, goed warm ook voor een zomerdekbed. Winterdekbed heb ik de halfdons, maar die vind ik veel minder fijn. Gooi hem wel in de wasmachine (moet wel met ongelukjes) maar daar wordt hij niet beter van en daarna stinkt hij ook een beetje (als hij nat is). Nee die allergoedkoopste zijn voor kinderen eigenlijk veel handiger.

Deel Deze Pagina