verschrikkelijk last van tintelende/pijnlijke/slapende handen wat te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik heb nu sinds 2 weken dat ik slecht slaap vanwege mn handen. Ze tintelen/ slapen heel erg en als sochtends op sta ben ik gedurende de hele dag mn kracht kwijt en doen mn handen zeer! Ik ben er achter dat dit het Carpale tunnwl syndroom is en dat is te maken heeft met de zwangerschap.. Maar ik word er echt gek van en het wors steeds erger. Nu heb ik het ook overdag.. Wat kan ik hier mee doen?

2. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Helaas niet veel :( ik het ook heel erg voor de 3e keer nu (derde zwangerschap). Je kunt in t ziekenhuis spalken laten maken maar heel eerlijk werkt dat bij mij 0,0 en is m'n leven de komende 4 weken een hel. Succes is echt Shit he

3. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Heb er ook last van, hier lijkt het in periodes te komen.. Ene keer word ik dagelijks wakker met/van slapende handen, andere keer nergens last van..

Ik ging vroeger weleens met mijn vader mee als hij bloed ging doneren. De meeste mensen kregen zo'n stressballetje om in te knijpen, om het bloed goed te laten doorstromen.. M'n vader was 'stoer' en die deed het zonder balletje; hij bewoog zijn vingers gewoon snel op en neer. Hij was altijd heel snel klaar; zijn bloedzak zat altijd snel vol.
    Ik heb dit altijd onthouden. Als ik wakker word met slapende handen, beweeg ik mijn vingers snel op en neer. Dit bevordert de doorstroming van het bloed en daardoor ben ik snel van het rotgevoel af. Maar irritant is het zeker!

Bovenstaande werkt trouwens ook prima bij tintelende voeten.. Gewoon even met je tenen wiebelen ;)

4. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik heb het aan het einde van zwangerschap in mindere mate gehad. Mijn vk heeft twee tips gegeven wat ik zou kunnen doen. Het eerste was met een brace slapen. Volgens mij zo één die je in de winkel kunt kopen. Ten tweede slapen met je handen wat naar achteren, dus je hand wat naar achteren ten opzichte van je pols om zo die tunnels wat meer ruimte te geven.
    Dat laatste hielp bij wel in samenwerking met vingers bewegen wanneer ik wakker was. De brace heb ik niet geprobeerd. Ik vond het zo'n onprettig idee...

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow CTS is echt klote.mik heb het aan beide handen gehad en kwam niet eens door een zwangerschap. Bij mij hielpen braces wel
    Even maar op en duur ben ik er wel aan geopereerd.

Ik heb verder geen tips. Heel veel sterkte in ieder geval en hopelijk is het na je zwangerschap over.

6. Rimase

Rimase Actief lid

7 apr 2014
    178
    0
    0
    Oh pijnlijk inderdaad. Toen ik er last van had voor m'n zwangerschap hielpen braces mij ook. Nu met m'n zwangerschap gelukkig nog geen last van gehad, maar de braces liggen binnen handbereik! Sterkte!

Deel Deze Pagina