pcos?? help!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sweet lilly, 25 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    He meiden,
    Ben ik weer met mijn rare cyclus...ik zal even uitleggen hoe het zit;
    ik heb altijd een cyclus tussen de 28 en 33 dagen, mooi regelmatig zou je denken. Maar na 6 rondes zijn we toch maar eens begonnen met ovulatietesten en temperaturen. Ik ben vanaf 3 dagen voor mijn ongi gaan testen, zodat ik geen dag zou missen als ik diezelfde dag nog ongi zou worden. Op de 1e dag had ik 37.1, dag erna omlaag, dag daarna ongi. Mooi.
    Nu ben ik vanaf dag 11 gaan testen, tot nu toe niet positief. 15 testen verder...niks dus! Ook mijn temp ging niet omhoog, tot vandaag. Zit nu op dag 27 van mijn cyclus en eindelijk is mijn temp omhoog!! Gisteren ook mijn ei gevoeld (denk ik). Afgelopen dagen niet geklust, mede omdat de testen niet positief waren. Vanochtend dus nog maar wel gedaan, want volgens mij kan dat nog tot 24 uur na ei. Toch voelt het als een verkeken kans, deze maand gaat het niet meer lukken :( Balen!! En dat met kerst...
    Maar nu heb ik dag 26 mijn ei gehad, en binnen een week zal ik ongi worden. Wat is dit?
    Heb opgezocht wat symptomen van pcos zijn en de volgende heb ik:
    - acne
    - hirsutisme (overbeharing)
    - skintags
    - pijn in het bekken

cystes, hoge bloeddruk en cholesterol weet ik niet, nog nooit getest

Is er een mogelijkheid dat ik dit heb, aangezien ik wel een redelijk normale cyclus heb, alleen late eisprong? Zal ik naar de ha moeten? Ik word hier zooooo mega onzeker van..of kan het ook niks zijn, of iets anders?
    Beetje lang en warrig berichtje volgens mij, hoop dat jullie me kunnen helpen!:)

2. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Hallo Leonietje,

Mega vervelend voor je dat je je ei zo moeilijk vinden kan deze maand!
    Maar als je je ei gisteren hebt gevoel, en zeker weet dat dat hem is, dan zal je niet over een week al ongi worden neem ik aan.
    Dan zal je cyclus waarschijnlijk langer zijn deze keer.
    Omdat je normaal gezien 14dagen na je ei ongesteld word.

Ik heb zelf PCOS, de reden dat ik hier aan dacht en naar de HA ben gegaan waren mijn zeer onregelmatige cyclussen ( zoals je in mijn banner ziet ) en ook soms geen ei kunnen vinden( en dus ook niet hebben ), en natuurlijk het niet zwanger worden.

De symptomen die jij opnoemt ken ik niet, en heb ze dan zelf ook niet, behalve een beetje overbeharing.
    Ook geen last van cystes, hoge bloeddruk etc.

Of je naar huisarts moet, tjah je moet doen wat jij zelf denkt dat het beste is natuurlijk.
    Wij zijn na een jaar proberen naar de HA gegaan.

Hopelijk heb je hier een beetje aan.

In elk geval veel succes!

Liefs Woezel

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Het is heel lastig om op de symp. af te gaan, de 1 heeft wel overbeharing de ander niet, de een heeft overgewicht de ander weer niet.

Ik heb zelf geen van die symp. alleen werd ik nooit ongesteld, misschien 1x per jaar, en later bleek ik op de echos heel veel cystes te hebben. Mijn enige klacht was dus dat ik maar 1x in het jaar ongesteld werd, heel soms 2x maar dat was dan geluk hebben zeg maar... Overigens wist ik al dat ik pcos had toen ik een jaar of 16 was, ik moest stoppen met de pil vanwege een operatie en wilde weer beginnen als ik ongesteld werd, en dit werd ik dus 10 maanden later nog steeds niet, dacht dat het door de medicatie kwam, na 10 maanden toch eens na de huisarts gegaan en die stuurde me door naar de gyn. Begin dit jaar werd ik spontaan zwanger(was niet gepland maar kwam terug van vakantie en bleef erg misselijk, dacht komt door het vele lekkere vette eten (was in NY) maar bleek wonder boven wonder zwanger we waren er overigens niet mee bezig omdat toch nooit ongesteld werd was er ook geen kans op een natuurlijke zwangerschap zeiden de artsen, kreeg helaas een mk, toen na de gyn gestapt en binnen 3 maanden zwanger van een 2ling. Eerst 2 rondes clomid gehad, dat werkte niet, de 3e ronde puregon en pregnyl gespoten, en toen zwanger, binnen een paar weken verwachten we ze nu.. Dus je moet je niet heel erg druk maken, veel vrouwen met pcos worden zwanger.. Overigens duurt het ontpillen ook een maand of 8, en duurt het gemiddeld voor een vrouw 1 jaar om zwanger te worden.. Ik hoop voor je dat het snel raak is! Als je vragen hebt mag je me natuurlijk ook altijd pb-en! Succes...

4. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    fijn dat jullie reageren!! Ik ben al 2 jaar gestopt met de prikpil, dus dat kan het probleem niet meer zijn. We zijn idd nog maar 7 maanden bezig, dus ik wil ook eigenlijk nog niet naar de ha, maar als ik volgende maand weer zo laat mij ei heb gaan we dat wel doen denk ik...Ben wel benieuwd wanneer ik nu ongi ga worden (liefst helemaal niet natuurlijk..) Hoorde dat je bij pcos ook minder vruchtbaar bent, doordat je ei er zo lang over doet om te springen? Begin het nu wel spannend te vinden allemaal.. heb het gevoel dat het ons niet zomaar gaat lukken, maar goed, mijn gevoel kan me voor 't ootje hebben.

5. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    voor jou wel fijn mm7, dat je zwanger bent van een 2-ling!! Wat een wonder he.. en dan ook nog 2. Geniet ervan!!

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Hier ook iemand die pco heeft (of had) ik had totaal van mezelf geen eisprong. Wel heel veel eiblaasjes maar geen enkele die zelf groeide tot een mooi ei... Trouwens wel heel veel dingen die erbij horen bij pco. Maar volgens mij is het voornaamste dat je helemaal geen ei hebt..
    Ben zelf uiteindelijk wel zwanger geworden spontaan, maar dit was nadat ik heel wat kilo's ben afgevallen

7. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    volgens mij kun je wel een eisprong hebben als je pcos hebt, maar laat ie lang op zich wachten. Daardoor heeft het normaal als resultaat dat je een onregelmatige en lange cyclus hebt. Ik heb geen overgewicht, dus dat is geen probleem bij mij...Heb er wel heel wat voor over om mijn vruchtbaarheid te bevorderen, dus iemand nog tips? Patje ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

8. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Ik denk dat je het beste even een verwijzing naar de gyn kan vragen zodat er inwendig gekeken kan worden of je pcos hebt en misschien even een bloedtest.
    Ik heb zelf ook pcos en trouwens geen overgewicht, overbeharing acne etc en heb zelf helemaal geen cyclus.

Mocht het nu zo zijn dat je wel pcos hebt dan zijn er nog tal van mogelijkheden om zwanger te raken mbv de medische molen. Tegenwoordig kunnen ze ontzettend veel.

Je zei trouwens dat je temperatuur omhoog was gegaan, maaar is dit blijvend of was dit eenmalig? Ik had namelijk ookpieken in mijn temperatuurkaartje zitten, maar dat ging maar op en neer. Dat is wel kenmerkend voor pcos.

Heel veel sterkte met alles en probeer de stap naar huisarts of gyn snel te zetten als je je onzeker voelt.

9. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    mummie2b80; ik had vandaag ook nog hoge temp. Ga hem nu invoeren in ff, dus kijken wat die ervan denkt...

10. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    FF denkt dat als ik morgen ook nog een hoge temp heb, dus wel afgelopen vrijdag mijn ei heb gehad... ik ben alleen bang dat ik komende week ongesteld ga worden. Misschien heb ik helemaal geen ei gehad en stijgt mijn temp voor de sier? En als er wel een ei is geweest, hoe vruchtbaar is die dan? Vind het echt erg onzeker allemaal.
    Kan en zal een ha al iets voor me doen, na 7 maand proberen?

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier ook pco en een hele rare cyclus.

Ik ben dus wel eerder naar de huisarts en de gyn gegaan. Bij onregelmatige cyclussen raden ze zelfs aan om bij twijfel na een half jaar naar de huisarts te gaan. Nou was mijn huisarts heel makkelijk en stuurde me direct door en bij de gyn kreeg ik direct een echo en bleek ik dus pco te hebben.

Toen heb ik clomid geslikt en dat was de eerste ronde direct raak dus ben blij dat ik naar de huisarts ben gegaan!

Trouwens mijn temp kaartjes waren ook heel piekerig maar ja kon wel duidelijk een patroon voor en na ei zien...

12. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    hoe zag je tempkaartje eruit dan? Bij mij schommelt het voor ei tussen de 36.5 en 36.8. Na ei tussen 37.0 en 37.2
    schommelt dus niet heel veel...
    Denk dat ik toch maar naar de ha ga..

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    het kon wel meer schommelen dan 2 tienden er zaten soms behoorlijke pieken en dalen in...

14. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    snap er niet zoveel meer van. Ga nu afwachten wanneer ik ongi word...en dan maar een afspraak maken bij ha. Die er maar eens naar laten kijken.. Je kunt ook iets in het bloed zien als je pco hebt toch?

15. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hier ook een PCOS klant.
    Dat wat jij zegt over je cyclussen komt mij erg bekend voor. Tussen de 26 en 35 dagen met af en toe uitschieters naar ruim 60 dagen. Hier lichte overbeharing, overgewicht en een hoog cholesterol (maar dit is familiar, ben hier al jaren mee bekend al voor dat ik hoorde dat ik PCOS had)
    Je testosteron is hoger bij PCOS maar alleen aan de hand daarvan kunnen ze het niet vaststellen. Je hebt wel een echo nodig.

Op je vraag of je eitjes vruchtbaar zijn als er een springt kan ik volmondig ja zeggen!! Onze dochter is onstaan uit een eitje die op is gesprongen op dag 30. Zonder dat ik het wist. Ik was op dat moment gestopt met ovutesten omdat mijn man in die tijd 4 dagen per week van huis was en ik niet wou weten of ik een ei had. Mijn man is in die periode 1 keer door de week thuis geweest omdat zijn collega moest afrijden voor de motor. Die dag (09-09-09) ben ik SPONTAAN zwanger geworden!!

Ik heb nooit getempt omdat ik een erg onregelmatige banen heb (oa horeca) en dat het geen duidelijk beeld zou hebben. Onze HA heeft hier nooit moeilijk overgedaan. De gyn ook niet. Maar dit kan natuurlijk weer per gyn en HA verschillen. Hier was het de HA die vond dat wij maar eens naar de gyn. moesten, dit was rond 10 maanden proberen.

Meid, heel veel sterkte!! En hopelijk is je ei lekker vruchtbaar ;)

Liefs

PS Sorry voor het mega verhaal.

16. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    vind de reacties erg fijn dames! Heb zelf ook een onregelmatige baan, maar zet iedere ochtend om half 6 de wekker om te tempen. Dit begint me nu op te breken omdat ik nu iedere ochtend lig te piekeren waarom mijn temp toch zo raar is...en of ik ooit zwanger word... Vanochtend was mijn temp weer een tiende naar beneden, FF denkt wel dat ik mijn ei heb gehad.. Ik weet het allemaal niet meer. Manlief wil graag dat we nu samen naar ha gaan, denk dat we dat ook maar gaan doen. Als ik ongi word, gaan we een afspraak maken. Ik wil van die onzekerheid af, kan wel janken!! :(

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ben ik dan de enigste die vind dat je opzich best een nette cyclus hebt??? Tussen de 28 en 33 dagen is toch heel netjes?

Ik heb ook PCO en had cyclussen die 3 a 4 maanden duurden....

Daarbij komt het ook wel eens voor dat je een maand overslaat met een eisprong of dat je deze later hebt. Ben toen eens naar de huisarts geweest en die vertelde dat vrouwen dit best vaak hebben dus dat ze een dubbele cyclus hebben qua dagen.

Ik zou me nog geen zorgen maken als ik jou was. Gemiddeld duurt het 1 jaar voordat een vrouw zwanger is. En aangezien jou cyclus eigenlijk heel normaal is zou ik nog niet naar een huis arts gaan

18. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    ik vind de duur van mijn cyclus ook niet raar, alleen het feit dat mijn ei pas op dag 26 is...en ik daarna dus binnen een week ongi word. Dat lijkt me wel vreemd. Waarom doet mij ei er zo lang over om te rijpen? Dat zijn vragen waar ik graag antwoord op wil. Dat is ook de reden dat we straks wel naar de huisarts gaan...Ik hoor namelijk ook mensen die zeggen dat je verminderd vruchtbaar bent als je ei er zo lang over doet.
    Ik wil gewoon graag wat duidelijkheid en die kan mijn huisarts me vast wel geven. Hier word ik mega onzeker van en kost me bergen energie..

19. Fryskfamke22

Fryskfamke22 Fanatiek lid

22 jan 2010
    1.594
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    ook ik mag me hier melden.

Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest, en hij vertelde me dat ik PCOS heb.. Naja hoef jullie niet uit te leggen hoe en wat..

maar wat fijn dat er zoveel meiden nog tussen zitten die zwanger zijn! gefeliciteerd :)

20. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hier was in september vastgesteld dat ik pcos heb had erg lange cyclussen het gekke alleen was na mijn bezoek aan het ziekenhuis en verschilende onderzoeken mijn cyclussen ineens goed liepen .. Deze maand zou de beslissing genomen worden of clomid of ivf dat was dus niet meer nodig we zijn spontaan zwanger geworden :D:D Alles is dus mogelijk dames !! Wens jullie veel succes

Deel Deze Pagina