Hoi allemaal, na al een paar dagen verschillende forums te hebben doorgelezen heb ik me bij deze maar eens aangemeld om een bericht achter te laten. Ik heb het volgende verhaal.. Ik ben vorige week dinsdag bij de huisarts geweest omdat ik ontzettend moe was en mijn buik opzwol en ik blaasonsteking heb en wit zie. Mijn moeder en zussen dachten dat ik wellicht zwanger zou zijn, ik had er zelf wel aan gedacht maar het nog niet uitgesproken. Ik ben wel normaal aan de pil maar hem afgelopen periode welleens vergeten ivm overlijden van mijn vader en ik heb een antibioticakuur gehad aan het begin van mijn nieuwe pilperiode deze maand. De huisarts heeft me toen doorgestuurd voor bloedonderzoek en ik werd de dag erna gebeld met het nieuws dat ik niet zwanger was omdat mijn hcg 12 was. Ik kon dinsdag natuurlijk niet wachten tot de volgende dag ( dag van uitslag) en heb toen bij de apotheek een thuistest gehaald, deze was heel even positief en daarna trok het streepje over horizontaal ipv verticaal en na 5 minuten was het spierwit op het controle streepje na. zo gezegd zo gedaan blijkbaar niet zwanger, maar in mijn achterhoofd bleef het wel spoken. Ondertussen had ik had ik afgelopen maandag ongesteld moeten worden en ben ik dat nu dus nog steeds niet.. ik heb ook in mijn zij een trekkende pijn/zeur en mijn onderrug doet pijn. wanneer kan ik nu eigenlijk gaan testen nog eens? want ik lees overal dat testen voor je periode niet kan.. dus wat de huisarts vorige week heeft gedaan dat dat veelste vroeg zou moeten zijn...? Ik snap er even niets meer van! Hopelijk kan iemand me hier meer duidelijkheid geven.. overigens is een kindje niet gepland maar wel meer dan welkom in een liefdevol gezin en zou het wel heel bizar zijn als ik zwanger zou zijn aangezien ik 5 weken geleden toen ik mijn vader bij het gemeentehuis ging aangeven van overlijden de mevrouw daar (per ongeluk?) een geboorte aangifte formulier van een zoon meegaf in het trouwboekje van mijn ouders..
@All, jeetje wat een hoop reacties en wat een hoop herkenbaarheid!! Ik ben dus blijkbaar niet de enige.. Nu maar hopen dat we allemaal een positieve test hebben!!! Ik zit nu even in een dip.. Ik blijf de trekkende liezen houden en soms van die ongi kraampjes. Nu (sorry voor voor het onsmakelijke gedeelte) zit er een kleine beetje bruin tussen mijn afscheiding. Het is zeker geen bloedverlies. Ik ben nu zo bang dat ik toch ongi ga worden maar tegelijkertijd denk ik ik heb toch niet voor niets last van mn liezen, steekjes enz. Ik wordt er echt verdrietig van. In mijn hoofd was ik al zo voorbereid op een zwangerschap! Mn ongi begint altijd met een beetje oud maar ik heb gelezen dat je ook tijdens je zwangerschap en rond je NOD oude bloedresten kunt hebben omdat je lichaam nog denkt ongesteld te worden ofoz. Herkent iemand dit?!
@Aloha, oei wat een knullige fout van de ambtenaar! Maar wie weet een voorteken Ik geloof dat de bloedtesten eerder uitsluitsel kunnen geven over een zwangerschap. Misschien dat je ongi uit blijft ivm de verdrietige situatie waarin jullie zitten.. Je zult daar vast de nodige strss van hebebn. Ik zou nog een keer tesetn als ik jou was en of weer je bloed laten prikken. Sterkte!
herken jouw verhaal en de andere verhalen hier ook helemaal koesje! het is zo verwarrend voor je geest allemaal! Wat kan een vrouwenlichaam toch onduidelijk zijn *zucht* Wanneer zou ik het beste weer kunnen testen denken jullie? Morgen al of nog even wachten tot bv maandag? dan ben ik namelijk 7 dagen overtijd.. normaal word ik namelijk de dag na het stoppen met de pil al ongesteld.. dus dan is het vanaf die dag tellen toch? Ik vind het ook zo vreemd dat mijn hcg 12 was.. als je niet zwanger bent maakt je lichaam toch ook geen hcg aan? verwarrende wereld van het vrouw zijn ook!:x
o en inderdaad kan door de stress ook alles wegblijven.. maar de week na het overlijden van mijn vader ben ik wel gewoon ongesteld geworden dus lijkt me dat ik juist dan problemen zou moeten hebben aangezien we toen dagen hebben lopen waken en er van ritme geen sprake was.. tijdens de begravenis was ik ongesteld..
@Aloha nee de stress kan het dan denk ik niet zijn. Ik zou wachten tot maandag (als je dat nog red qua onzekerheid). Dan heb je lang genoeg gewacht en zou je lichaam inmiddels toch wel genoeg hcg aangemaakt moeten hebben. Ik heb ook een paar keer gelezen dat de testen van de kruidvat (2 voor 5 euro) heel gevoelig zijn. Als je niet meer af wilt wachten zou je die nog kunnen proberen. En wat je zegt.. je lichaam kan je zo in de war brengen. Al hebben de brains er ook een handje van
Ik denk dat ik morgen als ik het niet meer houd de kruidvat maar eens opzoek dan.. Dan heb ik de test in elk geval in huis tot het moment dat ik het wachten niet meer uit kan houden. En ja inderdaad je brain doet je ook gewoon dingen voelen en zien die er misschien helemaal niet zijn omdat je iets toch graag op die manier wilt zien.. misschien maar wat geestafvlakkers tot en met maandag haha Ben wel erg benieuwd hoeveel van de dames die hier in dit topic gepost hebben daadwerkelijk straks een posi test in handen gaan hebben...
Ik ben daar ook heel benieuwd naar dus ik oop dat we allemaal even een berichtje achter laten!! Ik heb net even gegoogeld over bruin tussen je afscheiding en dit hoeft nog steeds niet te betekenen dat je niet zwanger kunt zijn. Nu maar hopen dat het niet over gaat in bloedverlies.. Anyway kent iemand dit en bleek toch zwanger te zijn? Elke dag wordt nu spannend! @Aloha, als je morgen een test doet hoor ik het graag!
@Aloha: wat een heftig verhaal. Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Ik zou inderdaad ook de Kruidvat 2 voor 5 testen halen. Zijn goedkoop en zijn erg gevoelig. Volgens mij heb je als vrouw altijd wel een klein (niet meetbaar) percentage in je lichaam. (dacht ik 8)) Pas als je zwanger bent, vermenigvuldigt dit zich in een zeer hoog tempo. Zou het gewoon testen en desnoods nog een keer terug naar huisarts! En je weet toeval bestaat niet, dus de dame bij het gemeentehuis heeft wellicht een goed voorgevoel gehad. @Koesje: ik heb geen verstand van bloedverlies tussendoor. Heb je al getest? En het vrouwenlichaam is echt nasty. Iedere keer weer van die symptomen (denk ik dan) en dan gewoon keihard ongi worden. Hoop wel dat iedereen binnenkort een posi-test heeft en dat we ons eigen lichaam een koekie van eigen deeg kunnen geven
Ik las ergens dat er testen zijn die van 10 positief testen en testen vanaf 20.. dan lijkt mijn 12 van vorige week toch wel een positief in mijn benadering.. weet iemand of die kruitvat test dan een test is die het eerder aangeeft ? ik had een test van het huismerk van de apotheek kwam toenstraks op een uitslag van het programma kassa en die test was met een 6.9 beoordeeld en die van de kruidvat met een 8.8.. wellicht is die van de apotheek een 20test en gaf die met mijn 12 een negatief? ik weet het zeker als ik morgenochtend nog niet ongesteld ben ga ik maar eens die kruitvat testen halen! voor de liefhebbers een link naar de testresultaten van kassa : Details / Vara Kassa
kleine update van mijn kant. na mijn vorige post een klein krampje gehad gepaard met een klein lees echt heel klein beetje donkerbruine bijna zwarte afscheiding ik dacht nou daar komt het dan maar nu is mijn afscheiding weer gewoon doorzichtig helder.. afwachten dan maar of ik ongi ga worden ja of nee dus koesje we zitten nu in hetzelfde schuitje blijkbaar..
Helaas hier een nega-test. Weer genept door mijn eigen lichaam dus...:x Volgende rond maar weer proberen
@Mijammie, bah meid wat balen zeg!!! Ik kan niet meer zeggen dan dat ik het rot voor jullie vind! Zou het nog zo kunnen zijn dat je te vroeg hebt getest? @Aloha, dan zitten we idd in hetzelfde schuitje.. Hier nog geen ongesteldheid. Straks even kijken wat de stand van zaken is.. Pff wordt dr nu wel heel onrustig van. Kan aan niks anders meer denken...
Baal er ook wel van. Ik heb deze maand voor het eerst ovutesten gebruikt en de enige streep had ik op 16 dec. Mijn hubby en ik hebben elkaar welgeteld 1 keer gezien rond die tijd (leuk zo'n maand waar de een thuis is en de andere weg/aan het werk en vice versa ) en dat was de 17de (ook nog te laat gezien de kleur van de streep). De eerstvolgende keer was 1e kerstdag... Te vroeg testen is er denk dan ook (helaas, helaas) ook niet bij. Nu geen posi-test wordt later alleen nog maar ongi . Ach ja, de instructie voor de komende maand is bij hubby duidelijk. Alle afspraken de prullenbak in en het bed (of ergens anders maakt mij niet uit ) in... Heb nu wel de tijd en de rust (dat vooral) om voor jullie te duimen. Dus bij deze duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim!
@Mijammi, ja dat is zeker balen. Zeker als je je ei wel gevonden hebt maar de afspraken en drukte in de weg stonden. Ik geef mijn vent ook altijd instructies wanneer hij tijd vrij moet houden Liefs dat je nu voor ons duimt.. Wat je zelf ook al schrijft je hebt nu wel rust.. Ik ben ook toe aan duidelijkheid! En nog een voordeel je kunt een lekekr drankje doen met oud en nieuw.. Maar goed dat neemt niet weg dat een zwangerschap veel leuker geweest zou zijn!!
@Mijammi, Wat jammer! kan me voorstellen dat je baalt als je je ei weet en net te laat bent geweest door andere zaken en verplichtingen.. gelukkig werkt je man wel mee aan volgende ronde alles cancelen wanneer het ei er is Ikzelf ben zojuist ongesteld geworden,(had net de kv testen in huis ) kreeg een giga kramp en daarna brak het door. Alhoewel het een niet geplande zwangerschap zou zijn vinden we het toch wel heel erg jammer dat het niet zo is en gaan we het erover hebben of we toch serieus bezig gaan. dus misschien wel januari 2011 ronde nummer 1! @Koesje, ik hoop dat jouw ongi nog lekker wegblijft!
@ Mijammie en Aloha: wat balen dat jullie toch weer ongesteld zijn geworden. Je lichaam kan je blijkbaar flink voor de gek houden. Ik heb nog niet getest, vanmorgen was de verleiding heel groot, maar ik kon me nog inhouden. Morgenvroeg ga ik het doen, houd jullie op de hoogte
Zal voor je duimen fioontje! En het lichaam blijft een raar iets, maar het zal vast allemaal met het oerinstinct van voortplanting te maken hebben Ik heb besloten vanaf gister te tellen voor mijn nieuwe cyclus omdat ik toen dat iets verlies had.. of is het beter te tellen vanaf het moment van doorbraak? iemand hier een idee over?
@Aloha, he wat jammer nou!! Had het je zo gegunt (jullie allemaal trouwens). Hopelijk voel je je niet al te rot en gaan jullie er serieus werk van maken in januari Wat je cyclus betreft zou ik vanaf vandaag tellen.. Je bent nu echt ongesteld geworden.Iik hou het zelf ook altijd aan. @Fioontje, spannend meid! Ik zal voor je duimen. Ik heb vandaga ook nog even de goedkope test van de kruidvat gekocht. Maar nog niet getest. Durf niet zo goed.. Wat nou als het niet zo is en ik mezelf van alles wijs maak. Maar ja die onzekerheid is ook niks... zucht! Vriendlief en ik hebben afgesproken om op 1 januari te gana testen. Heb wel al de hele dag ongi kraampjes.. Maar nog steeds geen bloedverlies!
Koesje,, niet testen omdat je bang bent voor een negatieve uitslag lijkt me jezelf voor de gek houden.. oke een nega test is k** maar het wachten en wachten en dan uiteindelijk toch nega zijn lijkt mij veel K***** .. maarrrr als je kan wachten tot 1 januari en je bent dan nog niet ongi zal het wel een goed begin van het jaar zijn mocht die posi uitpakken! zitten 2 kanten aan dus.. lastig pakket !!