een overwachte hormonen speurt in week 12/13?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door konijntje666, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ik heb nu al 6 dagen last van naar mijn idee een opeense overdosis aan hormonen. 8-[
    ik merk dingen aan mezelf op die ik in al die andere weken van mijn zwangerschap niet heb gehad.
    of in ieder geval niet zo intens.
    zoals:

- ik liep met mijn vriend in de stad een paar dagen geleden en er waaide wat rook van hem in mijn gezicht.
    eerder vond ik het wel soms stinken,maar deze keer stond ik te kokhalzen :( :sick:
    en ik ben zelf een roker geweest :( :-s

- heb al een week lang last van bandenpijn die af en aan opkomt.
    beetje lastig maar niet echt pijnlijk of zo.
    tot vanacht,toen ik eerst erg misselijk werd....dat trok weg en een half uurtje later lag ik op bed de pijn weg te puffen die ik er aan ondervond.
    was niet uit te houden. ](*,)
    voelde alsof ik aan de diaree moest en mijn periode door moest komen tegelijkertijd. :oops: #-o
    ik voelde de pijn in mijn onderbuik,in mijn zij en rond heel mijn buik.
    ik voelde ook wat lichte pijntjes in mijn rug.

- in het begin van de week voelde ik ook iets anders dan ik gewend ben.
    ik had honger maar wou nog ff slapen,mijn maag begon erg hard te knorren.
    dus ben er toch uit gegaan om iets te eten.
    het leek wel of mijn lichaam en de kleine het erg nodig hadden want het was eten tegen de klok in :confused: =P~
    ik at wat en voelde gelijk mijn maag weer leeg stromen. :rolleyes: :-s
    dat had ik wel al eerder meegemaakt maar niet zo hevig als deze week 12/13 (het is misschien langer dan een week ;) )
    ik voelde het borrelen in mijn onderbuik.
    van beneden naar boven.
    ook de rest van mijn buik deed mee. :confused: :)
    alsof mijn buik zich samen trok.
    dat deed geen pijn maar voelde meer aangenaam. :)
    en het was zeker geen bandenpijn.
    ook merkte ik gisteren dat als ik mij vol eet mijn maag samen trekt en het eten dan ineens plots weg is.
    en heb ik ineens weer erge honger :p :-k

- heb ook een antal dagen last van eten dat naar boven komt.
    ik moet op passen met boeren want het komt mee naar boven. :(
    en het was al 2 keer zo dat ik dat niet tegen kon houden. :sick:

- net ging ik in bed liggen bij mijn vriend (op mijn zij) en merkte dat ik wat last had van mijn onderbuik,niets nieuws dacht ik.
    ook mijn maag volgde daar op en voelde zich niet zo lekker.
    had ik ook al eerder gehad dus ik dach dat gaat wel over.
    en dat ging het dus niet want ik merkte dat ik een beetje moest kokhalzen. :pale:
    ok dat was ook niet vreemd voor deze week op zich zelf staand.
    heb toch maar wat gedronken met het idee "mocht het zo zijn dat ik echt moet overgeven dan maar met wat drinken in mijn maag"
    en voor de eerste keer in mijn zwangerschap was ik echt aan het overgeven :confused:
    gelukkig had ik wat gedronken.
    maar het voelde zwaar rot. :(

snap niet waar deze week ineens vandaan kwam. :-k
    en heb het idee dat ik overload wordt door hormoontjes.
    terwijl ik juist dacht dat hetr met week 12 je lichaam in rustig vaarwater kwam. :-k
    teminste dat veel zwangere vrouwen zich in tegenstelling tot de andere weken zich goed gingen voellen.
    wie heeft dit ook meegemaakt of weet hoe deze week komt?
    is het tijdelijk of komt het vaker terug?

2. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Toevallig zat ik er ook aan te denken een soortegelijk topic te openen.
    Heb sinds 2 weken veel last van steekjes en ongesteldheidsgevoel.. en sinds een paar dagen ook last van misselijkheid,kokhalsneigingen. En ook het gevoel dat me buik samentrekt, Als ik wat eet gaat het meestal weg maar na een tijdje komt het weer terug en moet ik echt op een moment wachten dat het even wegtrekt om weer wat te kunnen eten.
    Ik vind het een erg onaangenaam gevoel en vind het raar dat dit in week 13/14 komt. Eerst dacht ik aan een griepje, maar voel me verder niet ziek en heb er ook al meerdere dagen last van...
    Snap er in ieder geval ook niks van!

3. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    dan kunnen we de hand schudden ;)

4. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Inderdaad ;)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meis, je bent zwanger! 8)

6. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ja dat begrijp ik.
    maar ik heb in al die weken daar niet tot nauwelijks last van gehad.
    en ik heb gelezen dat het juist in weer 12/13 rustiger zou worden.
    vandaar dat ik het vreemd vond :)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben nu 14 weken en voel me weer als vanouds!
    De moeheid is grotendeels weg, de krampen in de buik, het koud hebben, het geen trek of juist enorme zin in iets hebben. M'n borsten waren behoorlijk gevoelig en opgezet en nu weer stukken minder.
    Misschien dat de 1 daar juist in het begin last van heeft en een ander wat later?

8. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ja ik denk het ook.
    misschien dat mijn lichaam nu een hormonen speurt maakt omdat de baarmoeder in rap tempo moet groeien?
    en de rest wat er bij komt kijken tuurlijk :D

9. WendyMama

WendyMama Lid

8 okt 2008
    23
    0
    0
    ik had van 9 tot ongv 12 weken nergens last van! en toen ineens kwam alles heviger terug! ik kon nix meer binnen houden buikkramp en noem het maar op! ben toen naar de verloskundige geweest en die zei dat alle zwangerschaps kwaaltjes konden blijven tot 20 weken! wat op internet staat hoeft dus niet waar te zijn! ben nu 17 weken en begin weer opnieuw over te geven alleen dan smorgens!
    Wat je ook een kan proberen i.v.m. buikkramp is testen op een blaasontsteking! ook dit heb ik een paar weken geleden mee gemaakt de kram in me buik was niet te houden! dus naar de huisartsenpost! daar dachten ze aan accute blindedarm ontsteking! Bij de eerste hulp was onderzoekjes bleek het een urineweg infectie!
    Miss is het dat!
    veel sterkte kussies

10. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ok ik ben blij dat ik niet de enige ben die er last van had/heeft
    ik had ook al het vermoeden dat mijn lichaam nu echt alles in 1 keer er tegen aan gooit.
    heb vandaag verder geen erge last gehad op het overgeven na dan.
    wel nog misselijk geweest en buikkrampjes gehad,maar die duurden niet te lang
    heb geen last van een blaasontsteking want ik hoef niet heel erg vaak te plassen.
    ook het plassen doet geen zeer en ik heb geen last van persen.
    waar ik bij een blaasontsteking altijd last van heb.
    als ik het heb ;)
    heb volgens mij ook geen ontstetking denk ik.
    omdat het echt aan voelt als bandenpijn en ik er niet heel de dag last van heb maar het 1 keer per dag de afgelopen week opkwam en het als een rekkende pijn voelde.

ik denk maar zo,het is knap lastig en pijnlijk maar ik weet waar ik het voor doe.
    en ik heb gelukkig een vriend die mij erg tijdens de/onze zwangerschap steunt
    bedankt voor de reactie terug :D

11. WendyMama

WendyMama Lid

8 okt 2008
    23
    0
    0
    ja meid ook hier krijgen we die kleine niet zomaar!
    ik moet er flink ziek van zijn maar het is nu wel prachtig!
    want ookal been ik dan zo misselijk,.. als ik me warme hand op me buik leg rijg ik af en toe een schopje terug! :oops: :) sow mooi! voor jou komt die tijd ook zeker nog! en misschien hebben wij wel een snelle makkelijke bevalling! :p laten we maar hopen! en idd we weten waar we het voor doen! kussiess

12. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    lief zeg :D
    daar kan ik zeker nog ff op wachten ja :)
    maar ik zit tuurlijk ook vol met smart op de eerste voelbare tekentjes van de kleine te wachten :D
    vooral omdat ik het weet van horen maar nog nooit zelf gevoelt heb :oops:

Deel Deze Pagina