Vreetbui

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yoyo, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoyo

Yoyo Lid

10 dec 2007
    69
    0
    0
    :oops: :oops: :oops: :oops:
    Schaam me diep, heb zojuist 2 kaassoufle's en een pak poffertjes op (ja, da's 36 stuks!) en heb eigenlijk nog wel een beetje honger............
    Pfff, nou 1 daagjes een vreetbui kan geen kwaad toch? Andere mensen vreemde eetgewoontes?

2. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    36 poffertjes:confused: hihi
    nou ze zeggen dat als je je dan een keer laat gaan je beter 1 dag behoorlijk je gang kunt gaan dan een hele week lang elke dag iets slechts ;)

vreemde eetgewoontes hier niet echt, eet op t moment zelfs minder als normaal, maar dat was in t begin wel anders :)

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ijsjes maar het is ook ijsjes weer! ;)

gister een doosje van 4 frikandellen in me eentje leeg gemaakt! :oops:

4. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Hahaha, moet erg lachen om je berichtje.

Ik heb enorme trek in die dingen die jij net op hebt maar krijg het never nooit niet in (misschien dat een paar poffertjes wel zouden gaan).

Ik heb last van het tegenovergestelde, helemaaaaaaal geen trek in eten hoewel ik wel vaak genoeg 'honger' heb. Het stomme is dat als ik over eten lees, het water mij in de mond loopt maar zodra ik in de buurt van eten kom ik er niks meer van moet hebben. Komt veelal door de continue aanwezige misselijkheid. De kleine beetjes die ik per keer kan eten zijn blijkbaar zo weer verteerd! :S

Ik denk dat als het bij 1 dag blijft, of over een paar weken weer een vreetdagje, dat je dan lekker moet genieten van al dat lekkers. Als het maar niet ongezond voor jou en je kindje is....

Smikkelze! :)

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    haha ik vind het erg leuk te lezen dat ik niet de enige mama ben die een drang heeft naar iets lekkers in een buitengewoon grote hoeveelheid haha
    de poffertjes en ijsjes (cornetto's, hhhhhmmmm) zijn hier ook voorbij gekomen, en zo nu en dan opeens een vreselijk drang naar vette hap terwijl ik dat zelden eet als ik niet zwanger ben.
    leuk detail van dit beebje vind ik wel dat hij me regelmatig enorm doet verlangen naar fruit, das dan weer de gezondere kant van een vreetbui :D (lees: 4 sinasappels, 2 bananen en 2 appels in 1 grote fruithap, en dan in 1x opeten)

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Vorige week woensdag; 2 kaassoufles, een pak bitterballen (12), een bord spaghetti en 2 cornetto ijsjes.
    En dit was tussendoor :oops: :) :)

(Ooooh en die chocolade mona toetjes hele bak voor mij alleen :oops: )

Neee je bent niet de enige hoor ;)

7. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    so jullie kunnen echt veel eten voor mij dan
    ik wou dat ik dat kon :D
    ik ben blij als ik 3 krakertjes naar binnen werk met pijn en moeite
    heb ook vaak zin in lekkere dingen frikandellen en zo
    maar als het dan voor me staat dan lust en hoef ik het niet meer :(
    vind het zo erg
    en ik ben al niet breed en fors van me zelf dus ja.
    heb maatje 38 en weeg ongeveer 54 kilo
    kan het kwaat als ik niet genoeg eet?

8. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik kon de eerste 16 weken ook niks eten, het kwam er zo weer uit. Vooral de lucht van varkensvlees :pale:
    Ik heb het nu ruimschoots goedgemaakt. Mss haal je het ook nog wel in, haha.
    Nee geen zorgen maken. Heb in die periode het aan mijn vk gevraagd, kan geen kwaad.Wel goed blijven drinken. Ik heb gewoon wat multivitamines aangeschaft.

9. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    oh hou op over bitterballen! ben zo in staat om naar de snackbar te lopen! (gelukkig geen friteuze hier!)
    ik heb ook zo vreselijke vreetbuitjes... niet zo extreem als jullie maar hier gaat het de hele dag door! hier een kitkat, daar vanillevla met banaan, hier een koekje daar een nootje haha... :D

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Heb er een gekocht :oops:
    Mijn vriend had geen zin meer om steeds voor mij naar de snackbar :)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Denk echt niet dat het kwaad kan hoor, zoveel vind ik het trouwens ook niet. Mijn vreetbuien zijn veeeeel erger.

Net ook weer, gewoon tussendoor:
    4 frikandellen, broodje kroket, berenklauw satésaus, XL milkshake en schepijs (8 bolletjes). --> Erg vervelend om vlak langs een snackbar te wonen ;). En vanochtend had ik ook al een vreetbui (al was het toen iets minder extreem).

12. dolfijntje1980

dolfijntje1980 Actief lid

23 okt 2007
    104
    0
    0
    Goh wat een feest der herkenning zeg.
    Alleen moet ik zeggen dat mijn buien minder extreem zijn. Ik heb het vooral op de koekjes gemunt. lol.

Liefs
    Sil

13. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Wooowww... eet je dan nog wel warm joh? :)

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha ja hoor, heb net m'n avondeten op (tomatensoep, aardappelkroketten, brocolli en een varkenshaasje met champignonroomsaus). En mezelf kennende is dat nog lang niet het laatste dat ik vandaag heb gegeten ;).

15. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hihihihih meiden

hier nog een hoor. maar probeer me wel in te houden want dit gaat al zo vanaf het begin . (misselijkheid wat is dat?) hihih dus nu al 15 kilo aangekomen en wil nog wel een beetje toonbaar zijn na de bevalling en niet moeten lijnen tot ik een ons weeg hihihihihihihihi

dus vandaag alleen een klein roletje drop en een ijsje en voor de rest gewoon drie keer gegeten. hihih ik heb het vooral ´s avonds

gr kim

16. spawater

spawater Actief lid

14 mrt 2008
    120
    0
    0
    kantiene medewerker
    nieuwegein
    wow

als ik dat ze lees dan ben ik nog rustig
    ik werk in een keuken dus kan eigelijk de heeldag door eten .
    maar wat ik just heb dat ik totaal geen trek heb en als ik dat heb dan is het in iets zoets of zuurs.

dus me baas heeft een pot extra augurken bestelt
    en stroop wavels ik kan wel een doos op eten ziten 24 stuks in.

maar goed is ook niet dagelijks feest moet idd de kg in de gaten houden
    maar toch lekker op ze tijd om ff te kunnen snoepen er van

Spawater

17. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    heel veel CHOCOLADE!
    haha voor mijn zwangerscap hield ik daar helemaal niet van, maar geen twix of milkey way de het 10 minuten in mijn buurt vol houd!
    en wil het liefst de hele dag door patat en frikandelen eten met een grote schep mayo, en het liefst ook nog iedere dag!

Gelukkig ben ik desondanks het braken maar 3,1 kilo aangekomen in 19,3 weken haha

Liefs Kim

18. napje

napje Actief lid

14 jan 2008
    194
    0
    0
    ppppppppffffffffff ik herken het verhaal,
    sinds een paar dagen kan ik echt vreten en heb ik 's avonds na het avondeten echt nog zin in 4 sneetjes brood met tonijn of met kaas.
    Wat dacht je van ijsjes? heb de vriezer opnieuw gevuld met een voorraad.

Wat ik vandaag op had bijvoorbeeld:

's ochtends: 3 pakken crackers (vanwege mijn misselijkheid), 3 mandarijnen, een tros druiven en een bak aardbeien

's middags: 2 sneetjes brood met chocopasta

later in de middag ( 5 uur): een groot broodje kebab, een ijsje en een paar snoepjes.

's avonds rond half 9: 2 sneetjes brood met kaas en eentje met chocopasta,

ik zit echt propvol en mijn brandend maagzuur speelt weer op, ik heb hier echt elke avond last van

De dagen hiervoor waren echt een ramp, bijvoorbeeld tussen de middag een hele bonblock en daarna een gebakje van een jarige terwijl dit maar een tussendoortje is. Als het geen bonbonblock is dan 2 repen gewone chocola, dus ik heb me vandaag echt goed ingehouden :)

Is het normaal dat ik vreetbuien heb rond deze tijd van mijn zwangerschap?

19. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Oh, wat een feest der herkenning! Zat hier al diep in mijn bank te schamen na een echte vreetbui;
    bakje tutti frutti
    1 pizza tonijn
    3 kleine minimagnums
    en nog wat zwart/witjes (snoepjes)
    Kan gewoon geen nee meer tegen mezelf zeggen, echt erg..en nu lekker met een vol gevoel uitbuiken, hihihi!

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Vind je dat veel? Dat is mijn normale eetpatroon? Dat fruit lijkt veel, maar is bedriegelijk. En ik eet veel meer brood?

Deel Deze Pagina