Ben ik weer Ik heb dus laatste week heel heel veel afscheiding, zelfs slierten , ik heb het wel al mijn hele zwangerschap meer dan normaal maar nu is het wel erg veel, ik heb geen jeuk beneden maar wel opgezette schaamlippen en is erg gevoelig. Herkent iemand dit, ik heb wel eens eerder een schimmelinfectie gehad voor mijn zwangerschap, maar dan herkende ik het wel direct aangezien ik verging van de jeuk. Maar soms zeggen ze dat je infecties en bv blaasonsteking minder snel door hebt door je zwangerschap, is dit dan ook met een schimmelinfectie zo???
Ik denk inderdaad dat je een schimmelinfectie hebt. Je hebt inwendige en uitwendige. De uitwendige jeuken als een tierelier, van de inwendige heb je inderdaad veel (dikke) afscheiding en zetten je schaamlippen wat op/zijn gevoelig. Even langs de huisarts dus! Beterschap!
Tijdens je zwangerschap voelen een blaasontsteking en een schimmelinfectie heel anders aan dan als je niet zwanger bent. Ook heb je er veel sneller last van als je zwanger bent. Dus als je twijfelt zou ik gewoon langs de huisarts gaan, je moet er gewoon niet te lang mee door blijven lopen. Je klachten klinken namelijk wel als een schimmelinfectie.
Ja ik ga maar even langs dan, maar ik heb dus juist GEEN jeuk. Daarom twijfel ik en het is de ene dag meer afscheiding dan de andere dag ....... ga maar even de dokter of vk bellen thanks voor jullie reacties iig.
Ik vrees ook dat je candida/schimmel hebt... Ik had zelf ook veel last van afscheiding (geen jeuk ook), ben toen naar de HA geweest en inderdaad candida. Kreeg 3 van die zeeperige eitjes/capsules die ik 's nachts in moest brengen. De afscheiding werd toen minder. Nu een maand later, heb ik weer veel afscheiding MET jeuk soms nu...echt kl*te, niet eerder gehad!! Vrees dat ik weer terug moet naar de HA. Tijdens je zwangerschap is je zuurtegraad anders, waar bacterien zich heerlijk in thuisvoelen helaas Succes ermee, hoop dat het meevalt bij je.
Hey, IK heb toevallig het zelvde als jouw ik heb vandaag de huisarts gebeld en heb gyno-daktarin-3 gekregen dat zijn een soort eitjes die je inbrengt en miconaxolnitraat dat is voor uitwendig gebruik nu hopen dat het werkt. Groetjes Daliya
Hoi, Ik heb tijdens mijn vakantie in Spanje mijn liezen kapot gelopen met zweten enz.. Nu eenmaal thuis is het nog niet over, ook had ik een branderig en jeukend gevoel. Ik heb de HA gebeld en uitgelegd wat ik had en hij zei dat ik waarschijnlijk een schimmelinfectie op heb gelopen. Hiervoor heb ik zalf gekregen. Miconalzitraat (als ik het zo goed schrijf). De zalf heb ik gister gekregen en meteen gebuikt. Het is een zalf die ik gewoon op moet smeren 2 keer per dag. Het branderigheid is weg, maar de jeuk heb ik nog wel. Ik heb 1 enorm grote vlek van het midden van mijn vagina (maar dan aan de zeikant bij me lies) tot onderaan mijn kontgat (sorry voor het praatje). van de zeikanten heb ik niet meer zo heel veel last, maar vanaf mijn vagina naar mijn kont heb ik nog wel veel last. Ik douche dan ook meerdere keren per dag, om die sproeier er maar op te richten. Weet iemand van jullie mischien hoelang dit nog kan gaan duren??? (mischien een beetje vies) maar ik heb al denk ik 2 weken geen sex gehad, alleen vorige week 1 keer 5 minuutjes, het bed kraakte heel erg en we waren bang dat we gehoord werden dus het was erin en eruit en klaar.. Ik heb nu ook echt ontzettend veel zin om sex te hebben maar ik durf het niet ivm die schimmelinfectie. Ben bang dat mijn vriend het dan ook krijgt.
Wat naar voor je zeg, ik zou toch vragen aan je huisarts of hij niet nog iets anders heeft hoor want dat is toch niet dragelijk lijkt me. En over het sexen betreft, je kan gewoon sex met hem hebben, het is geen soa ofzo dus je besmet hem hier niet mee. Heel veel (vruchtbare) vrouwen hebben hier last van. Ik had juist ff iets anders, ik starte dit topic dus, maar nu heb ik weer helemaal geen afscheiding meer althanks iig niet zo erg en juist heel weinig. Ik gebruikte lactasit maar normaal altijd een mouse die erg fijn is en nu een andere meer douchegel achtig maar daar ben ik nu dus mee gestopt en nu heb ik er geen last meer van. KAn het zijn dat het daar dus aanlag en dat een eventuele schimmelinfectie dan zelf is weg gegaan? Voor het geval jullie je afvragen waarom ik nog steeds niet naar de HA was gegaan ,ik had nog geen tijd, die moet ik namelijk nog steeds omzetten, maar omdat we in 2 regio's bezig waren met een woning wachte ik daar nog even mee en sinds vandaag een woning toegewezen gekregen maar anders moest ik dus 3 kwartier en en ook weer 3 kwartier terug.
Je kunt je partner wel degelijk besmetten met een schimmelinfectie. Hij merkt er waarschijnlijk niet zoveel van qua klachten. Ik had ook steeds een terugkerende infectie, en toen is hij ook behandeld met pillen en toen was ik er pas echt van af.
o nog even dit aan toevoegen: dit is de link, misschien handiger Vaginale candida infectie - door Nederlandse artsen geschreven onafhankelijke informatie.
Hey, Ik heb ook sinds een week last van meer afscheiding...soms helemaal niet en dan in eens een klodder... Dit is niet brokkelig oid en wit/doorzichtig/gelig...dit schijnt ook te kunnen komen door het indalen van het kindje. Dit is bij mij ook het geval...dus wellicht kan het dat ook nog zijn! Succes...groetjessss
Ik heb mijn partner voor de zekerheid zijn HA laten bellen. Hij kreeg een fax toegestuurd naar de apotheek met een recept voor 1 pilletje, zodat mocht hij besmet zijn, hij er ook maar meteen vanaf is. Just in case.....
Die pilletjes werken prima, kreeg ik van mijn vorige ha altijd. Die ik nu heb schrijft eigenlijk alleen die eitjes of zalf voor.
meiden, wat ik me ook af vraag, ik merk wel dat het al minder word. naast mijn vagina aan de zeikant bij mijn liezen zeg maar is mijn huid donker rood met een donkere rand eerst zaten er alemaal ophogingen op de huid, dat is nu weer gelijk met mijn gewone huid. Verder heb ik geen afscheiding ofzo. het is echt alleen buiten de vagina en mijn schaamlippen jeuken ook al minder. Wanneer zou ik weer sex kunnen hebben? Pas als alle roodheid weg is? En ik denk zelf dat het een uitwendige schimmel is. omdat ik geen pijn of jeuk in mijn vagina heb. Of kan het alsnog een inwendige schimmel zijn??
wat ik me ook nog afvraag is: kan het zijn dat je de infectie kwijt raakt door te plassen. Ik plas me eigen wezenloos.
Dag, Ik heb van die gyno daktarin 3 dat zijn die eitjes gekregen ton ik gister naar bed ging 1 ingebracht en toen ik vanmorgen wakker werk begon ik wit vocht te verliezen niet heel veel maar het liep wel zal dat van dat eitje kunnen komen? gr. daliya