Halloo allemaal, 2 januari ben ik bevallen door middel van een spoedkeizersnee. Nu kwamen ze er bij de nacontrole achter dat ik nog stukjes placenta in mijn baarmoeder heb.. En moet ik dus een curretage ondergaan. Omdat ze de placenta er echt uit moeten 'schrapen' en dat volgens de gyneacoloog mag ik kiezen tussen volledige narcose of een ruggeprik. Donderdag heb ik een afspraak bij de anestesist zodat hij me het een en ander kan uitleggen over de voor en nadelen van beide. Wie heeft hier ervaring mee? En heb je voor een ruggeprik of algehele narcose gekozen en waarom? En hoe voelde je je na de curretage..
O wat vervelend meis! Mijn zoontje is ook van de 2e toevallig! Ik heb geen placenta resten maar ben wel na de bevalling op de o.k gehecht. Ik heb toen narcose gehad, en ik vond het op dat moment heerlijk! Heb er niks van meegekregen (je ligt er nou niet bepaald charmant en netjes bij met je benen in die beugels). En toen ik wakker werdt had ik ook geen last van misselijk zijn o.i.d. Ik had nooit bij bewustzijn die genante houding aan willen houden..(had totaalruptuur vandaar hechten op ok) Dus puur voor het psychische zeg ik; Onder narcose.. Heb je er last van trouwens van de resten placenta?
Ach, wat akelig... Gelukkig kan er heel gemakkelijk wat aan gedaan worden! Ik heb na een lange bevalling ook een curretage moeten ondergaan vanwege achtergebleven stukjes placenta. Het was gaan ontsteken en werd er behoorlijk ziek van, zo kwamen ze erachter. Ik ging onder gehele narcose en dat was erg fijn. Je valt in slaap en even later word je wakker en is alles klaar en merk je inderdaad niets van de genante houding e.d. Na de curretage voelde ik me erg schoon maar was wel wat slapjes, je verliest tenslotte bloed. Na de curretage bloed je ook nog even maar dat houdt vanzelf op. Je kan een beetje buikpijn hebben, maar ook dat hoort erbij. Er is niets ergs aan, dus maak je maar niet zenuwachtig. Lekker rustig aan doen en zoveel mogelijk blijven liggen. Laat je maar verwennen. Sterkte!!
Bedankt voor de reacties! Ik neig zelf ook meer naar algehele narcose omdat ik wel bang ben voor de genante houding maar ook voor een ruggeprik zelf, hij is de vorige keer toen ik werd ingeleid en er een kreeg scheef gezet..Vervolgens doordat de ontsluiting niet vorderde kreeg ik een spoedkeizersnee. En met de keizersnee hadden ze steeds geen juiste dosis waardoor ze zijn gaan snijden en ik het uitschreeuwde tot 2x toe voordat ze de juiste hoeveelheid hadden en verder konden gaan met de keizersnee. Dus niet echt lekkere ervaring mee.. @ wendy339 Jaa, ik bloed nogsteeds om de paar dagen.. Heb vaak last van steken in mijn buik en rugpijn. Waarschijnlijk is mijn borstvoeding erdoor teruggelopen omdat door de stukjes placenta mijn lichaam denkt dat het nog zwanger is. @Lous1982 Zo dat lijkt me niet lekker voelen zo'n ontsteking, heb je er veel last van gehad? Ik hoop niet dat het bij mij gaat ontsteken, 14 februarie heeft de gyn op de echo gezien dat er nog stukjes placenta zaten en ik heb donderdag pas een afspraak met de anestesist en daarna word ik opgebeld wanneer ik terecht kan voor de curretage
Ik heb een curretage ondergaan na mijn MA (2 x omdat er resten waren achtergebleven). Een andere reden maar dezelfde ingreep. Ik heb het beide keren met ruggeprik gedaan en dat is me goed bevallen. Ik wordt altijd erg misselijk na narcose. De gênante houding vond ik meevallen. Heb mezelf voorgehouden dat de gyna de hele dag niets anders ziet. De napijn etc had ik weinig last van, alleen wat naweeën maar die waren goed te doen. Ik zou kiezen waar je gevoel het meeste naartoe trekt. Sterkte en succes! Liefs
Hoi Dreamcather! Ik ben 10 juni 2010 bevallen van onze zoon. Nadat de placenta net op tijd loskwam (beetje getrokken) leek alles prima in orde en er werd gezegd dat hij rafelig maar compleet was ( de placenta dan he ) Alles dus gelukkig binnen de tijd, ze wilden al een OK gaan bellen voor operatie... Twee weken na mijn bevalling kreeg ik zomaar van het een op andere moment 39.6 graden koorts! Dinsdagavonde de HAP gebeld wat we moesten doen (niet zozeer voor mij maar voor Tycho) ik was bang dat ik hem ergens mee kon aansteken (griep ofsow) Maar ik moest afwachten omdat koorts op zichzelf niet overdraagbaar is. De koorst bleef en in het weekend kreeg ik ontzettende buikpijn,maar het trok weer weg en zondagavond deed het nog zeerder. Maandagochtend naar de dokter en toen met spoed een echo laten maken in het ziekenhuis 's middags. Zelfs ik zag meteen dat er iets niet goed was... Resten placenta in mijn baarmoeder.... Ik ging met spoed op de lijst en woensdag (3weken na bevalling) werd ik onder volledige narcose gecuretteerd. Mij is geen keus gegeven over een volledige narcose of ruggenprik. Achteraf ook maar goed ook want het ging helemaal niet goed tijdens de curretage en raakte nog eens een liter bloed kwijt (na bevalling ook al meer dan een liter)... Denk dat als ik dat had doorgekregen tijdens curretage dat ik het helemaal niet meer gehad had! Ik kreeg uiteindelijk ook een transfusie omdat ik teveel was kwijt geraakt. Die hoge koorts kwam van baarmoederontsteking dus ik kreeg een versnelde antibiotica kuur van 2 dagen... Wat een dagopname had moeten zijn (woe ochtend geholpen, woe middag weer naar huis) resulteerde in 2 nachten ziekenhuis met een transfusie,baarmoederontsteking,antibiotia) en kon pas vrijdagmiddag weer naar huis... Voor deze bevalling hoop ik op een betere afloop xx