Hallo iedereen, ik ben 7 weken zwanger en heb al 4 weken last van jeuk op mijn hoofd. Ben er al mee naar de dokter geweest en het was wat eczeemachtig. Ik heb daar locoidlotion voor gekregen en dat helpt even, maar ik blijf maar jeuk houden! shampoo met menthol verzacht ook, maar ja, kan moeilijk drie keer per dag mijn haar wassen, want dan droogt mijn hoofdhuid weer uit Hebben jullie tips? Liefs Roos
Ja ik heb ook jeuk! Kan ook door de kou komen! maar idd op me hoofd huid, niet veel maar aan de rand, wordt er soms helemaal gek van.. Weet dus niet of het door me zwangerschap komt of door de kou nu
Het kan veel oorzaken hebben. De kou en binnen de verwarming aan is eigenlijk ook funest voor je hoofdhuid. En wanneer je gaat krabben krijg je soms zo'n terug kerend probleem. Doordat je krabt, maak je je hoofdhuid kapot en wanneer dat weer gaat genezen gaat het ook weer jeuken en dan ga je weer krabben en zo blijft dat zich maar herhalen. Maar het kan ook de hormonen zijn. Erg lastig om er gericht iets tegen te doen hoor. Maar het is wel om gek van te worden, sterkte ermee.
Dat zou inderdaad wel kunnen, alleen heb ik daar anders nooit last van. Ik ben nog eens langs mijn huisarts gegaan en nu heb ik ketokonazol hoofdshampoo gekregen, kan geen kwaad voor de zwangerschap. Het is een anti-schimmel middel, niet dat het eruit ziet als schimmel, maar valt te proberen he, misschien door steeds te krabben dat dat er toch bij zit? (klinkt wel vies he, jak). Als ik mijn haar heb gewassen met head en shoulders met menthol dan heb ik toch een uurjte of 3 geen jeuk, maar daarna komt het dan toch weer terug pfffffffffffff