gestopt met neusspray (xylometazoline) en word GEK van de volle neus!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonne bloem, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    aaaaahhhh zoals de titel al zegt

ik moest van de verloskundige stoppen met de xylometazoline want is slecht voor de placenta doorbloeding (ben nu 11 week)
    dus ik naar de huisarts voor onderzoek naar de oorzaak, hij zag geen poliepen en moest eerst een week stoppen met die spray

ik ben nu sinds dinsdag gestopt en word helemaal gestoord
    zoutoplossing en snuiten helpt niet ben gewoon snoverkouden volle neus bah bah bah
    en kan dus niet op mijn zij of buik slapen enkel op mijn rug waardoor alles me zeer gaat doen

dinsdag weer een afspraak
    moest dit ff kwijt hoor want word er helemaal gek van zo

2. danielle

danielle Actief lid

17 aug 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Heb je al geprobeerd te stomen? Dat met wat menthol druppels wil ook nog weleens werken.
    Ik ben ook snot verkouden geweest rond 10 weken. En vond het echt vreselijk. Vicks snoepjes hebben mij toen ook geholpen.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gewoon even doorzetten, het is gewoon een verslaving waar je nu vanaf moet. Er zijn zoveel mensen verslaafd aan die troep.

4. Female

Female Niet meer actief

Gebruik je het nog maar kort of ben je gewoon verslaafd?
    Ik ben ook heeeel lang verslaafd geweest (2 flesjes per week ofzo).
    En ben er helemaal vanaf door gewoon te STOPPEN. De eerste paar nachten zijn dan vreselijk, maar daarna was het over hoor. Even door de zure appel heen....

Ik heb het nu ook nooit meer in huis. Balen als ik eens echt verkouden ben, maar ik weet dat ik weer verslaafd zal raken als er een flesje in de kast staat... Dus dan maar zonder :)

En volgens mij is radicaal stoppen als je verslaafd bent ook de enige oplossing. Al die homeopatische middeltjes etc. helpen je écht niet vergeleken met 'the real stuff' :D

5. Superguppy

Superguppy Bekend lid

21 aug 2011
    616
    0
    0
    van de zon genieten!
    zaanstad
    Heel herkenbaar!
    Je moet er echt doorheen
    Een zoutoplossing mag je vaak wel hebben
    En die helpt om de xylo minder te missen

6. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Wat mij goed helpt, is de Physiomer zoutwateroplossing. Daarmee spoel je echt je holtes schoon, het gaat veel dieper dan een gewone zoutwaterspray. Het klinkt smerig en dat is het ook, maar het werkt geweldig.

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik heb ook moeten stoppen. Was (ben weer) ook echt verslaafd.
    Ben ook keurig gestopt voor een aantal weken. Werd vervolgens heel erg verkouden en begon een holteontsteking te krijgen.
    Dus toen was ik weer begonnen.
    Tijdens de zw van mijn zoon wist ik niet beter en heb ik de gehele zw otrivin gebruikt. Niets aan de hand.
    Nu heb ik echt geprobeerd te stoppen (en was een aantal weken gelukt) maar ben terug gevallen. Is mijn enige zonde.
    Ik rook niet, drink niet, eet niets wat beter is van niet (ben heel streng voor mezelf) drink geen koffie (heel af en toe cola maar echt beperkt) en doe alles volgens het boekje. Maar die otrivin:(

Mijn moeder moest tijdens haar zw van mij 7 mnd plat op bed liggen ivm te weinig vruchtwater en een vermindere werking van de placenta (en men dacht dat ik heel erg gehandicapt ter wereld zou komen, maar gelukkig niets aan de hand:)) En die gebuikte ook altijd otrivin.
    Ja is niet goed, maar zo moeilijk te stoppen. Dus ik begrijp je heel goed en heb respect als het je wel lukt.
    Let wel op dat je geen voorhoofdholteontsteking krijg. Ben je nog verder van t pad
    Sterkte

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat vervelend he, ik weet wat je voelt.
    Neusspray is slecht, dat weten we allemaal.
    Ik gebruikte regelmatig neusspray, maar alleen voor ik slapen ging maar je gaat er aan wennen en kan dan elke avond sprayen. Mn neus ging gewoon standaard dicht zodra ik ging liggen.
    Toen ik zwanger wilde worden ben ik gestopt, moeilijk maar leek me beter dan moeten stoppen als je al zwanger bent en misschien wel van nog meer dingen last hebt.
    Het gaat nu goed, hoop niet snip verkouden te worden. Want dan ben ik bang dat ik weer terug bij af ben.
    Zonnebloem probeer echt te minderen en evt alleen gebruiken bij het slapen gaan. Weet niet of je het alleen gebruikt omdat je nu verkouden bent? Een weekje sprayen kan toch geen kwaad?
    Jammer dat je zo snel verslaafd kan raken aan dit spul he!

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Stomen kan idd helpen, en dan na het stomen goed snuiten (rustig! niet te hard, want dan duw je alles juist je holtes in). Verder zo min mogelijk snuiten, liever je neus ophalen (maar ook niet te hard). Je slijmvliezen moeten nu weer 'leren' om uit zichzelf dit op te lossen ipv afhankelijk te zijn van die spray. Hoe meer je snuit, hoe geirriteerder die slijmvliezen weer raken, hoe langer je er dus last van hebt.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    en als je gaat slapen een geschilde ui in een kommetje naast je bed zetten.
    stinkt wel maar helpt goed!

en van teveel neusspray wordt je neustussenschot ook dunner

11. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ja het was dus echt een pure verslaving al wel van 10 jaar ofzo iets

dus nu bij de 10e week braaf gestopt en wil er ook niet weer aan
    dat snuiten is idd lastig ik snuit veel en hart want tsja ik wil van de snot af hahaha

morgenochtend afspraak weer bij de huisarts

en die physiometer zal ik onthouden
    waar haal je die?

Deel Deze Pagina