Even mijn frustratie kwijt.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marietje85, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik moet mijn frustratie van me afschrijven.

Even in het kort mijn verhaal.
    Bijna 3 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Nadat zowel mijn man als ik een tijdje ziek zijn geweest gaan we nu sinds een jaar echt voor het zwanger worden. Mijn cyclus is al die tijd ergens tussen de 28 en de 35 dagen geweest.
    Afgelopen zomer had ik ineens een cyclus van 65 dagen. Daarna werd het weer gewoon redelijk normaal.Tot nu.
    6 dec was ik voor het laatst ongesteld dus is zit nu al weer op dag 79
    Ik moest van de huisarts wachten tot 65 dagen en daarna mocht ik langs komen. Vorige week op dag 70 ben ik geweest. Het eerste wat ze zij was je testen waren negatief dus je bent niet zwanger. Ik mocht dus bloed gaan prikken maar ze ging alleen op FSH testen en niet op HCG.
    Mijn FSH was normaal. Ik ben toen doorverwezen naar het ziekenhuis is Amersfoort waar ik op korte termijn terecht zou kunnen voor een inwendige echo. Vandaag kreeg ik dus een brief met de datum. Ik kan pas over 3 weken terecht en moet ook nog eens naar hun locatie in Baarn. Daar kan ik dus heel slecht komen wat vervoer betreft en het duurt ook nog zo lang.

Ik krijg steeds meer het idee dat ik wel zwanger ben maar daar wil de dokter niet eens over naar denken.
    Ik wordt zo moedeloos hiervan en wil duidelijkheid.
    Maandag ga ik het ziekenhuis in Zeist bellen en kijken of ik daar eerder terecht kan want ik trek deze onzekerheid niet nog 3 weken.

Wat ik hier mee wil weet ik ook niet maar ik ben nu wel wat frustratie kwijt door het op te schrijven.

2. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Balen dat je zo lang moet wachten. Misschien kan je idd sneller een afspraak regelen in een ander ziekenhuis. Hoe dan ook veel sterkte.

3. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Jeetje joh wat een verhaal. Dan wacht je al zo lang en dan nu weer 3 weken. Irritant!! Ik heb geen goede ervaring met t zh in Baarn. Ben daar niet bij gyn geweest maar toch. Amersfoort en zeist zijn veel fijner...heel veel sterkte

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Pfffff, ik kan me voorstellend at je gefrustreerd raakt van het wachten. Bah! Hopelijk kunnen ze in Amesfoort snel iets voor je betekenen!

Wat je huisarts heeft gedaan, FSH zomaar ergens midden in een cyclus testen slaat overigens nergens op ;). Als je een verhoogd FSH hebt (wat vervroegde overgang zou kunnen betekenen) heb je dit namelijk aan het begin in de eerste helft van je cyclus. Mocht je al een eisprong hebben gehad dan heeft het geen nut om alsnog FSH te testen. Dus als ze toch geld weggooit aan onzinnige testen, dan kan ze de volgende keer net zo goed HCG wel meenemen ;).

5. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Aan mijn FSH waarde was ook niks te zien. Heb volgens mij ook allang een eisprong gehad.

Baarn ben ik zelf ook nog nooit geweest maar hoor er ook niet de meest positieve verhalen over. De dokter zou me doorverwijzen naar waar ik het snelst terecht kon en dat was dus volgens haar het Elisabeth. Nu wordt dat dus ineens Baarn.

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik snap je frustratie! Maar als de testen negatief blijven aangeven, ben je in de meeste gevallen ook echt niet zwanger. Clearblue digitaal vond ik altijd erg fijn. Geen vage streepjes, maar gewoon digitaal 'zwanger' of 'niet zwanger'.

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet dat de kans dat ik zwanger ben heel erg klein is. Omdat het nu allemaal zo anders is dan de afgelopen paar jaar blijf ik toch nog een heel klein beetje hoop houden totdat ik een echo heb gehad.
    Je gaat nu natuurlijk op alle krampjes, pijntjes en andere symptomen letten. We zijn natuurlijk ook al een tijdje bezig en dan is het ook wel fijn dat er wordt gekeken of er niks met me aan de hand is.

8. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Was even heel blij. Heb net het ziekenhuis in Zeist gebeld en daar zou ik vanmiddag al terecht kunnen. Dit gaat helaas niet met mijn werk. Heb nu een afspraak staan voor morgenochtend.
    Nu doet alleen de dokter moeilijk. Ze heeft de verwijzing naar Amersfoort gestuurd en zeg nu geen verwijzing te kunnen geven die ik kan meenemen naar Zeist.

9. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    volgens mij kan ze gewoon een nieuwe verwijzing maken hoor? raar...

succes, hoop op goed nieuws voor je:)...

10. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik dus ook maar nu doet ze moeilijk.
    Dit kreeg ik door van de assistente. Word terug gebeld door de dokter zelf.
    Volgens de dokter had ze uitgebreid met mij besproken waar ik heen wou. En is toen in overleg voor Amersfoort gekozen. Ik heb alleen maar aangegeven dat ik beide ziekenhuizen niet ken en dat ik naar degene wilde waar ik het eerste aan de buurt zou zijn en dat was volgens haar Amersfoort. Wat dus niet zo is. Ik had in Zeist vorige week al geholpen kunnen worden.

11. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Ik zou even naar het ziekenhuis in Amersfoort bellen en vragen of hun er "problemen" mee hebben dat er een andere naam op de doorverwijzing staat. Het lijkt mij dat het niks uit maakt, het is en blijft een doorverwijzing waaraan er voor de rest niks veranderd... En je mag toch zelf beslissen naar welk ziekenhuis je het liefste wilt, en als je daar eerder geholpen kunt worden lijkt het me heel logisch dat je voor die kiest ipv die andere. Pff vervelend dit zeg, vooral omdat je al zo lang wacht en in onzekerheid zit!! Hoop dat je afspraak morgen gewoon doorgaat!! Succes..

12. Vlindertjuh1987

Dan heeft zij toch een fout gemaakt en niet goed genoeg nagekenen dat je in Zeist eerder terrecht kunt, dan moet ze er nu voor zorgen dat je voor morgen een andere verwijzing krijgt voor dit ziekenhuis. Het zou kunnen dat je echt een andere verwijzing nodig hebt voor een ander ziekenhuis, ik weet niet hoe die regeltjes zijn...maar daar hoort zij nu haast achter te zetten!!

13. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb net de dokter zelf gesproken en best wel boos op der geworden. Ze gaat nu toch eens heel goed kijken of het echt niet kan. Nog even wachten dus.

14. Vlindertjuh1987

Ik hoop dat ze alsnog een verwijzing voor het ziekenhuis kan regelen en dat je morgen gewoon naar je afspraak kan. Laat je nog even weten of je geweest bent en als je geweest bent hoe het gegaan is?? Succes!!

15. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Werd 1 minuut voor 5 gebeld dat ze toch nu een verwijzing naar Zeist heeft verstuurd. Morgenochtend nog een verwijsbrief ophalen en dan kan mijn afspraak morgen om half 12 gelukkig doorgaan.
    Laat het weten als ik ben geweest en hopelijk wat meer duidelijkheid heb.

16. cat2

cat2 Niet meer actief

Hoi, ik hou je topic in de gaten en lees morgen hoe het is afgelopen. Ik heb hetzelfde. Ik ben sinds eind december niet meer ongesteld geweest. Testen wijzen negatief aan. Bij mij hebben ze nog geen bloed geprikt. Ik krijg over 2 weken een inwendige echo.

17. logo

logo Niet meer actief

Marietje85 wat een gedoe zeg.
    Echt vervelend! Je wil graag geholpen worden maar het schiet niet echt op. Ik snap dat het je frustreert.
    Ik zie dat je vandaag naar het zkh mag. Veel succes!
    Ik hoop dat ze iets kunnen doen.

Ps sorry had een onderwerp geopend met dezelfde naam. Oeps was niet de bedoeling hoor, maar lees je verhaal nu pas.

18. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben inmiddels in het ziekenhuis geweest. Het onderzoek zelf viel me gelukkig heel erg mee. Er zit een kleine cyste in 1 van mijn eierstokken. Het is niet duidelijk of dit een oorzaak kan zijn. Over 6 weken moet ik nog een keer terug komen om te kijken of er wat veranderd is aan die cyste.
    Voor nu moet ik weer terug naar de huisarts en dan bespreken wat de volgende stap gaat zijn. Gelukkig geen heel rare dingen te zien maar het is dus nog niet bekend wat de oorzaak van het uitblijven van mijn menstruatie is.

Deel Deze Pagina