Treuzelen met drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mopje89, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Hoi allemaal,

Onze dochter in nu 4,5 maand en ze krijgt 4 flessen van 210 cc.
    Als ze honger heeft krijgt ze dus een fles alleen is het probleem dat ze de eerste 15/20 min. (soms langer) totaal niet drinkt, ze sabbelt eigenlijk alleen maar aan de flessenspeen en zodra je de fles eruit haalt begint ze heel hard te huilen (want ze heeft honger), uiteindelijk gaat ze drinken en heeft ze m binnen 15 min helemaal op.

Ook begint ze soms tijdens dat sabbelen uit het niets keihard te huilen, maar wij hebben geen idee waarom.

Heeft iemand van jullie hetzelfde of een idee waar het vandaan kan komen? het is erg vervelend want ik kan eigenlijk nooit haar "even snel" een flesje geven. Moet daar echt een uur voor uittrekken!

Ik hoor graag als jullie advies hebben!

Groetjes!

P.s. ze drinkt uit de nieuwe flessen van Avent, heb de oude ook geprobeerd (iets andere speen) maar geeft geen verschil.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    misschien heeft ze veel zuigbehoefte?

Vier voedingen per 24u zijn niet veel momenten, misschien wat vaker een kleiner flesje?

3. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Zit de fles niet gewoon verstopt?
    Al eens een groter gaatje geprobeerd?

4. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Nee de fles/speen zit niet verstopt, dat check ik elke keer. Ze drinkt nu al uit gaatje 3 omdat er ook johannesbroodpitmeel door de melk zit, heb ook al geprobeerd om er aanzienlijk minder pitmeel in te doen maar dat maakt geen verschil, ze blijft tutten.

5. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Denk niet dat dat het is want ze zuigt regelmatig op haar speen! Heb niet echt het idee dat dat het is.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik er wel een beetje op gehamerd ben dat ze om de 4 uur haar voeding krijgt ookal slaapt ze. Soms heb ik het idee dat ze nog geen honger heeft, zou dat het misschien kunnen zijn? Ik ga van het weekend eens proberen om net zolang te wachten totdat ze echt zelf goed aangeeft dat ze honger heeft. Dat heeft ze natuurlijk wel vaker gedaan en dan was er hetzelfde probleem maar zal het nog eens proberen.

Vind het best wel erg dat ik er zo op gehamerd ben en ik weet eigenlijk ook niet waarom, ja zodat ik 's avonds (vooral doordeweeks) niet nog om 23:00 uur een fles hoeft te geven.

6. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik vind het nogal grote flessen, had ze niet genoeg aan 180?
    Verder heeft mijn dochter dit ook een beetje gehad op die leeftijd alleen duurde het niet zo lang, misschien zit er een boertje dwars?

7. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Lastig. Is het niet omdat ze gewoon lekker bij je wil zijn? Misschien kan je eerst een tijdje met haar kroelen voordat je de fles gaat geven? Ik noem maar iets hoor...

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind het ook grote flessen op 4 maanden. Maar dat terzijde denk ik dat je idd mss beter eens probeert om op verzoek te voeden, mss heeft ze idd niet zo'n honger.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou voeden op verzoek. Dat is veel relaxter. En kleinere flesjes, wij gaven toen flesjes van 120 of 150cc. Heeft nooit een groter flesje als 180cc gekregen

Deel Deze Pagina