De kinderwagen...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marleen31, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Retro of moderne kinderwagen?

1. Lekker retro!

2. Liever modern!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Dag dames,

hier eens een berichtje van een aanstaande vader op het account van Marleen.
    Wij zitten hier alvast een beetje te fantaseren over de kinderspullen.
    We verschillen echter een beetje van mening over de kinderwagen!

Ik ga natuurlijk niet vertellen wie er wat mooier vind, maar onze vraag is:
    Als jij mag kiezen, ga je dan voor een moderne? Of voor een retro kinderwagen?

Voorbeeldjes:
    Marktplaats.nl > Bugaboo Frog - compleet - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties
    of:
    Marktplaats.nl > KOELSTRA blauwe combi kinderwagen RETRO jr 80-90 "RETROHOB" - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties

We zijn heel benieuwd naar jullie meningen!

Groeten Marleen en Roy

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    De bugaboo.
    Ik vind de retro kinderwagen ook erg leuk maar ik denk dat je daar misschien snel op uitgekeken raakt.. vind hem net iets té apart.

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Die Koelstra, fantastisch! Vind die retro kinderwagens heel mooi, maarja het is ook heel persoonlijk of je er wel of niet van houd.
    Zelf was het voor mij niet praktisch om een retro wagen aan te schaffen.
    Ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik flink wat moderne kinderwagens echt oerlelijk vind, en ook nog een belachelijk duur. Dus misschien dat ik daarom de retro kinderwagens ook mooier vind.
    Ik heb nu er iets 'tussenin', niet retro en niet supermodern :D.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb de Bugaboo en vind 'm echt superfijn, zou niks anders meer willen.
    Die retro wagen ziet er best leuk uit hoor, maar het comfort van de Bugaboo lijkt mij een stuk beter!

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Oh, die retro wagen is echt leuk!! Maar ik zou uiteindelijk denk ik toch voor comfort kiezen....

6. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    bugaboo...

die andere wagen lijkt me ook erg groot inklappen voor achterin de auto en de maxicosi kan er ook niet ingeklikt worden wat ook erg makkelijk is bij de winkel

7. fropste

fropste Actief lid

25 jul 2011
    165
    0
    0
    ik vind modern mooier dan retro maar ik heb op dit moment ook eens soort van afkeer tegen de bugaboo puur omdat "iedereen" er al mee loopt.
    Ik zou dus zef wel voor modern gaan maar niet voor de bugaboo.
    Maar zoals je al aangaf, het zijn voorbeeldjes.

Mocht je echt geen keuze kunnen maken is retro leuk voor in de kinderkamer als accessoire, mocht de kinderkamer groot genoeg zijn(wordt dan misschien wel een dure accessoire maar zo heb je toch beiden)

8. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    retro is wel gaaf, maar niet praktisch lijkt me...
    bij onze kinderwagen (m/c mura 4) kan je zowel maxi cosi, kinderwagenbak en buggyzit erop zetten, dit kan bij een retro wagen toch niet....
    en luchtbanden waren ook een 'must' voor ons om op oneffen terrein te rijden :D

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Doe mij die Bugaboo maar... ik ben meer van het type: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, haha!

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

ga je voor comfort is niet van toepassing beiden hebben comfort de retro wagen ligt je kindje enorm comfortabel in en loopt ook enorm comfortabel nog veel meer als de wagens van nu ik vindt ze heel gaaf , maar voor bij ons geen optie, kan er niets meer mee met de auto, als je de ruimte hebt dan die zou ik zeggen !

nog ene voordeel ze kunnen er heel lang in liggen de bakken zijn vele malen groter! ik vindt ze cool

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik vind ze allebei lelijk

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Retro ziet er erg leuk uit, maar een kinderwagen is wel echt een gebruiksvoorwerp, waar je als het goed is de komende jaren een groot deel achter door brengt, dus modern lijkt me dan veel praktischer. Denk aan de vering, wendbaarheid, compact inklapbaar, lichter, te combineren met maxi cosi, kinder- en wandelwagen in 1, enzv. Ik zou dus zeker voor modern gaan. Retro is leuk voor sier-dingen.

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind die retrowagens altijd onwijs gaaf, kan er echt een beetje verlekkerd naar kijken :), maar ga zelf vanwege het gebruiksgemak toch voor een moderne wagen. (Dat heb ik dus ook gestemd.)

14. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind de retro echt erg lelijk...dus ga zeker voor de bugaboo. (Vind die bugaboo trouwens erg mooi, en denk dat wij die ook willen..)

15. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Retro is niet comfortabel voor je kindje. Wij hebben ze op het kdv ook als wieg om in te slapen en evt. een blokje om als ze moeilijk in slaap komen. Maar ga geen hobbeldstoepje op of ander gehobbel, want dan schud het kind zo de wagen uit!!

16. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Comford: ik denk dat dat zeker wel heel veel verschild, vroeger wisten ze nog niet wat ze nu allemaal weten;)

Lang liggen: Je moet maar net een kindje hebben die met bv met 4 mnd absoluut niet meer wil liggen.... en dan?

Ik zou voor de praktische kant ook een moderne nemen (ik heb de mutsy slider) Maar voor het oog, als ik er iemand mee zie lopen denk ik altijd moet je zien hoe gaaf:D (al vind ik die van het voorbeeldje echt lelijk;) die bugaboo trouwens ook maar dan vooral omdat heel NL met een bugaboo loopt;))

17. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    modern! die retro is echt niet mijn smaak, en ook denk ik dat het niet echt praktisch is!

18. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Allebei!

Retro ipv een wieg (in de woonkamer)
    En de moderne voor de wandelingen

19. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik vind de retro mooi, maar zou er niet zo snel zelf mee lopen. Heb modern gestemd :)

20. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Die koelstra vind ik echt ontzettend leuk! Ik zie hier regelmatig mensen met zo'n soort wagens lopen, echt leuk!

Deel Deze Pagina