Honden luik nodig voor kat..hihi. Wie ook grooooote huisdieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mimi83, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

Wij gaan nu toch echt een HONDEN luik moeten kopen voor onze kat:D.
    Meneer is nu sinds 3 a 4 mnd bij ons en vind het goed vertoeven hier en heeft dus een groeispurt gemaakt . Hij is nu zo"n 6 kg en kwam hier met 3,5 kg door stress (vond de hond eng) en geen rust+ daardoor ook slecht eten.

Maar goed hij past nu amper meer door het kattenluik, hij moet zichzelf er echt doorheen wurmen en dat vind ik zielig dus komt er een honden luik.

Nou is mijn vraag heeft iemand van jullie ook zo"n uit de kluiten gewassen kat?

Of miischien een hele grote hond, cavia, konijn, schilpad . Noem maar op :):D Foto's ???;):p

en heeft er iemand ervaring met een honden luik en welke vond jij prettig?

Ter vergelijking dat papiertje is een A4'tje. hihi

2. Dinges89

Dinges89 Actief lid

15 jun 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Hier een kitten van een maand of 7 die toch al ruim groter is dan de andere volwassen kat, dus ben heel benieuwd hoe groot hij gaat worden. Hij is ook al flink zwaar, schat hem zo tussen de 4 en 5kg. Het is wel een halve Main Coon dus dat verklaard het...
    Ik laat hier de katten op verzoek naar buiten dus geen ervaring met een honden- of kattenluik, sorry.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Misschien kan je hem beter op dieet zetten? Lijkt mij nogal te dik die kat...want door een hondenluik kunnen inbrekers ook makkelijk doorheen. Je zult niet de eerste zijn...

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

panter hij staat op blaasgruis voeding dus krijgt echt alleen wat hij nodig heeft nu is dus ook alleen al zijn lijf 50 cm lang dus hij is ook gewoon groot. ;)

Al heb ik natuurlijk geen inzicht in wat hij buiten eet.

Inbrekers is het punt niet, luik komt in achterdeur en voordat een inbreker daar is mag hij over auto's heen, om de buren hun tuin heen + onbegaanbare weg of door een diepe sloot. dat is niet iets waar ik bang voor ben. :)

dinges ja soms zijn ze gewoon groot.

De moeder van deze kat hebben wij ook en die is de helft van haar zoon.:D

5. nono

nono Niet meer actief

Maar hij zit daar ook als een bolletje he dus dan lijkt 'ie ook dikker.

Sommige katten zijn gewoon groot (vind ik super mooi)
    Verder heb ik geen ervaring, heb alleen een hond hier zonder luik :p

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ah dan lijkt ie ws zo dik doordat ie zo zit...nou dan maar een hondenluik aanschaffen!! Ik heb geen enorme huisdieren, afgezien van de hond maar die hoort gewoon zo, heb alleen maffe huisdieren...

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nog 2 foto"s gevonden .

waarop hij staat dus dan is het duidelijker. de foto van colin en kat is 2 mnd geleden genomen. Colin is bijna 4 en heeft maat 116.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier ook maffe dieren.., haha maar dat hoort zo bij maffe baasjes toch..

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nee dat wij een hond hadden hadden we ook geen honden luik , maar nu binnenkort dus wel. nu hoeft meneer de kater natuurlijk geen gigantisch luik. Kleine maat honden luik lijkt me voldoende.

10. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Wij hebben twee binnenkatten, britse kortharen. De oudste voldoet helemaal aan het signalement :D. Hoewel het wel gebruikelijk is voor dit ras om wat zwaarder en breder te zijn ten opzichte van andere kattensoorten. De tweede brit is gewoon een kleintje... En die is toch ook al een jaar of 4.

Gelukkig hoeven ze zich hier niet door een kattenluikje te persen. Dat scheelt... anders zat de oudste poes, met haar 6 kilo, vast en zeker vast!

11. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hebben 2 Main coons x neva masquerade
    Voorlopig zijn het nog binnen-tijgers maar waarschijnlijk van de zomer komen wij ook een hondenluikje aan het plaatsen

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Wij hebben een grote hond een kruising duitse herder en hij weegt 50 kilo.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi. leuk! ook al zo"n grote , lievemamatrix.

ja naar buiten red hij wel maar naar binnen is de opstap iets hoger en dan kan hij niet ver genoeg erdoor om echt af te zetten. Nu hebben beide katten op het moment ook een vacht om u tegen te zeggen, lekker warm velletje:)

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

leona. Ja die zijn ook groot. jullie zullen het ook niet af kunnen met een "gewoon"kattenluik dan.

jessi: dat is ook een beste hihi..

15. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    haha, wel heel mooi hoor zo'n grote kat.

wij hebben hier, voor het soort ras een enorm grote "dwerg" teckel.
    normaal zijn ze zo rond de 4,5/6 kilo geloof ik maar joep is wel 12 kilo en nee hij is niet te zwaar.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Je hebt ook een light variant van het blaasgruisvoer.. Want dat voer staat er wel om bekend dat t nogal aanzet (en slecht voor de lever). Wat zegt de dierenarts van zijn postuur?

17. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Onze kater in de mand van de hond (labrador) :D Hij is nu zo'n 8 maanden oud

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Onze labrador is een beetje uit de kluiten gewassen haha. normaal worden ze max 60cm hoog, die van ons is 77cm hoog..
    weegt 45 kg ipv max 35 haha en is niks dik.

Heb even niet een duidelijke foto van hem haha zal er straks even eentje zoeken.

19. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Wat een prachtkat!!! Wow... :D

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hij is nu nog prima. als je ook langs zijn buik voelt is het ook gewoon recht als hij staat zeg maar.
    Hij krijgt wel wat minder als dat zijn eigenlijke gewicht is omdat hij zo makkelijk groeit.

Hij moest aansterken dus mocht eerst wat meer hebben en ja dan gaan ze groeien, nu al een paar weken op minder maar wel nog iets "groter" geworden. kan ook vacht zijn hoor maar heb liever dat hij niet zoveel moeite hoeft te doen om binnen te komen.

dus als hij zo blijft is het prima anders zal het inderdaad light worden, wist al dat die er ook is. ;) maar thanx voor de tip.

Deel Deze Pagina