Triest! (Ww en solliciteren)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Sinds vorig jaar zit ik in de ww, tussentijds stil gestaan ivm ziektewet en zw verlof. Nu dus weer aan het solliciteren en wat een ellende!

Man is meer geen werken dus ik kan me minder uren veroorloven. Van de week zag ik een baantje als baliemedewerkster bij een sportschool. Een baantje van 12(!) uur. Was hier in de buurt. Ik meteen bellen.

De man in kwestie begon al te zuchten. Hij had al 250 reactie gehad, (op een baantje van 12(!!!!!) uur, waaronder 30% HBO-ers!!!

Echt bizar!!! Zoveel werkzoekende en ondertussen moeten de 65 plussers door werken. Laat die mensen lekker stoppen zodat er wat meer vrij komt voor de "jongeren!"

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

En reken maar dat dit nog veel erger word! Succes met werkzoeken, dat heb je vast nodig :)

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nou dat zou inderdaad ook een idee zijn..

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Erg hè. ..hier pas schoonmaken in bedrijf. Max 8 uur...... 500 plus reacties. Ze stuurden vijf minuten na mijn mail een terug. We zijn overspoeld met react binnen twee uur! !! En zette de advertentie stop. ....naja!!!

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Succes!
    Hier overlaatst ook een droomvacature en kreeg een week later reactie dat ze 100 sollicitatiebrieven hadden binnen gekregen. En dat ik dus niet bij de 3 of 5 gelukkigen zat die op gesprek mochten komen.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Tja, 700.000 werkzoekenden, 100.000 vacatures. Mijn man zit ook bij huis en solliciteert zich een slag in de rondte. Het is bar en boos op het moment.

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Het voelt gewoon echt zinloos om nog te solliciteren!

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Je leest het op dit moment overal. Ze verwachten dat het nog erger wordt. Zijn er geen callcenters in jouw regio? Daar zoeken ze altijd wel mensen.

Heel veel succes met zoeken!

9. lena1

lena1 Lid

20 mei 2013
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een raar advies, probeer te netwerken.
    Dus ga af en toe bijvoorbeeld de stad in en meng je onder 'vrienden van vrienden'. Laat merken wat je zoekt, ook via Facebook etc.
    Veel vacatures worden uiteindelijk via via opgevuld. Zo ook bij mijn bedrijf.
    Loop ook netwerkborrels af die bijvoorbeeld het UWV of een brancheorganisatie organiseert.
    Succes!!

10. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Ik herken het helemaal... Vandaag deze reactie ontvangen..

Vraag me af of ze mn motivatie überhaupt hebben gelezen....

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Vk is 5,5 maand bij huis geweest, 5 uitzendbureaus elke week tig vacatures reageren, hij breed inzetbaar maar pfffff. Dit keer is hij de gelukkige,uit de 400 sollicitanten is hij het geworden!!!! Contract tot dec. Om van beide kanten te zien hoe het bevalt en hoeveel werk er nog te doen s in de winter

Dus het heeft zin echt solliciteren ik weet t lijkt echt eindeloos, moedeloos maar houd hoop het luk t echt ... Ooit!!

12. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Jip ken het probleem. Mijn vriend probeert al een geruime tijd werk te zoeken maar het is echt dramatisch. Ze verwachten dat je net bent afgestuurd maar wel al jaaaaaaarenlange ervaring hebt. Als je alleen al de eisen ziet waar je aan moet voldoen :( en dan stuur je een brief krijg je inderdaad te horen dat er ik weet niet hoeveel sollicitanten zijn.

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja het is echt bizar... Ik heb heel veel geluk gehad, begin maandag met m'n nieuwe baan als office assistent. Niet echt een ingewikkelde baan dus, maar ik had het gevoel dat ik voor directeur kwam solliciteren. Ze hadden meer dan 150 brieven gehad, 10 mensen uitgenodigd. Ik heb drie gesprekken gehad en een psychologsiche test moeten doen. Vervolgens is er nog in Madrid overlegd voor ze de beslissing namen.
    5 jaar geleden, toen ik solliciteerde voor een veel zwaardere functie, was ik binnen 1,5 dag aangenomen.
    Je merkt echt dat werkgevers ontzettend veel keuze hebben en daar dus ook gebruik van maken. Ik geef ze geen ongelijk, maar overdrijven is ook een vak.

14. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wat vervelend voor je.

Hier omgekeerd. Mijn man zoekt juist personeel (winkelpersoneel fulltime, parttime 22 uur, 15 uur en 8 uur (2x) en hij heeft pas 18 reacties gehad. Zo zonde. Het is gewoon een sneakerwinkel dus ook niks raars ofzo.

Zou het dan aan de branche liggen?

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Succes met solliciteren! Het is idd een drama hoor ik overal. Heel veel mensen op 1 functie.

16. Ik ken het ook. En ben zwanger, dus over 9 of 11 weken ga ik al met verlof. Nou, dan word je zeker niet aangenomen! Maar ik moet wél verplicht door met solliciteren! Dat voelt ook behoorlijk nutteloos! Begrijp het wel, maar het gevoel erbij is gewoon bluh

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Misschien wel bij ts in de buurt :D

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier idem ik ga over 1.5week met verlof en moet gewoon nog 2 sollicitaties doen haha.

En ik krijg niet eens afwijzingen ben nog niet gebeld of wat dan ook en inmiddels sinds april 100 sollicitaties verder.

Het is echt hopeloos ik wil werken kan werken. Het werk zelf boeit me niks al moet ik bij wijze van putjes gaan scheppen haha.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm heb ik ook eens gehad.. Ik vroeg waarom de advertentie offline was gehaald
    Bleken ze 100-en reacties te hebben ontvangen :)

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Overigens, de tip om een opvallende brief te schrijven is een slimme.. Zie maar eens op te vallen tussen die hele berg brieven en mails.

En alle vacaturesites 1x per week updaten is ook handig.
    Plus die kun je invullen als "sollicitatieactiviteit"
    Maar als mensen jou benaderen... Maak je automatisch al meer kans dan wanneer je zelf een brief stuurt.

En ik ben gaan experimenteren met schrijfstijlen.
    Gewoon omdat de kans zo klein is dat je wordt uitgenodigd... E als iedereen een standaardbrief schrijft en jij ook.. Tja
    Zeker als iedereen net zo goed gekwalificeerd is als jij... Werkt dat alvast niet.

Uiteindelijk ben ik via monsterboard gevonden door een detacheerder en na 11 maanden nu alweer 2 dagen aan het werk :)

Ik vond trouwens dat hele ww-gebeuren eerder heel demotiverend dan een reden om aan het werk te gaan.
    Zeker als je niet meteen een baan kunt vinden en de helft van de vacatures gewoon elke week er weer staan.

Deel Deze Pagina