Mijn zoon van 12 klaagt nu 2 dagen over oorpijn. Vanochtend gaf hij aan dat het erger was dus heb ik onze huisarts gebeld. Deze heeft vakantie dus daarna contact gezocht met de invaller. Deze gaf aan pcm en eventueel oordruppels en als het maandag niet over is naar de eigen huisarts. Echter zien we net dat zijn oor afstaat en dat er aan de achterkant een bult zit. Bekijk bijlage 771384 Ik dacht eventueel een klier? (Maar als ik Google zie ik dit niet als vaker voorkomende plek) Hij zit er veel aan te drukken/friemelen dus misschien daarom ook groter geworden.. Iemand een idee wat het kan zijn? Twijfel om morgen toch maar even opnieuw te bellen en niet te wachten tot maandag maar wellicht dat iemand advies kan geven.
Ik kan me vaag herinneren dat mijn zoon dit ook heeft gehad en dat we van de huisarts destijds meteen moesten komen om iets uit te sluiten? Uiteindelijk bleek het een soort allergische reactie op een muggenbeet.
Als het oor van hoofd af gaat staan, moest ik van de KNO arts van mijn zoon meteen bellen. Ik zou dus zeker niet tot maandag wachten. En zelfs de huisartsenpost bellen. Ik kreeg advies om echt niet te wachten. Heel veel.sterkte. Oorpijn is zo vreselijk
hmm ik zie geen puntje op zijn oor wat eruit ziet als een eventuele muggenprik. Volgens mij heeft hij er ook geen jeuk aan gehad. Hij ligt inmiddels te slapen met een pcm. Het doet hem zeer maar hij is er niet ziek van ofzo.
Ik weet verder niet wat het is. Maar als hij erg veel pijn heeft kan je hem ook nog nurofen geven i.c.m. Paracetamol! Beterschap!
Ik dacht in eerste instantie dat het in het oor pijn deed. Hij heeft 2 dagen geleden in een jacuzzi gezeten. Vorige maand is dat oor uitgespoten dus ik had het vermoeden dat het verband had. Nadat ik net zijn oor zag afstaan en die bult zag heb ik het vermoeden dat dat hem pijn doet en niet in zijn oor. Hij geeft het zelf niet heel duidelijk aan.
kwa pijn doet vooral die plek pijn. Hij heeft vandaag de hele dag gespeeld en merk verder niet echt iets aan hem. Voor hij ging slapen zei hij dat hij wel de hele dag al wat hoofdpijn had en dat het pijn deed maar niet zo’n pijn dat hij niks meer kan.
Vervelend hoor. Ik zou wel al zou hij vannacht er wakker van worden de hap bellen en anders morgen de dokter nog een keer. Even voor het weekend er naar laten kijken kan geen kwaad denk ik!
nee, volgens mij niets van dat. Hij heeft er zelf wel flink op zitten drukken en aan zitten trekken. Gaf aan dat er viezigheid uitkwam maar dat zie ik zelf niet terug. Zijn oor ziet er voor zover ik kan zien schoon uit.
Heel snel de huisartspost bellen! Kan heel gevaarlijk zijn Hier hebben we een lange ziekenhuis opname gehad met onze zoon van toen 10 en een hoop ellende!
https://www.gezondheidenwetenschap.be/richtlijnen/ontsteking-van-het-uitstekend-bot-achter-het-oor-acute-mastoiditis Zo te lezen lijkt het hier op en dat is wel serieuze sh*t, zou echt even de HAP bellen, zeker als hij al 2 dagen pijn heeft.
Heb voor de zekerheid zijn temp opgemeten. Hij heeft geen koorts, ik kan op zijn oor en achter zijn oor drukken en hij zegt dat de pijn nu vooral binnen zit. We hebben afgesproken dat als hij wakker wordt van de pijn hij ons wakker moet maken.
Maar bij mastoiditis zit het achter het oor, rond de oorlel. Daar kan ik bij zoon op drukken, het voelt niet warm en toont niet rood. Bij zoon zit het op zijn oor zelf.
Is hij nu wakker dan? Dan kun je toch beter direct even bellen? Als ik op een andere site de gevolgen van zo'n ontsteking zie staan ging ik echt niet wachten @SSSUUUSSS had jou zoon dit ook?
Ik zou direct de HAP bellen. Zus heeft hetzelfde gehad met dochter, een uur later werd ze geopereerd. Ook weinig klachten, alleen een oor dat van het hoofd af stond.