Osteopaat moet ik deels zelf betalen. Deel krijg ik vergoed uit aanvullend pakket (alternatieve geneeswijzen) maar helpt mij beter dan fysio
Ik denk dat de huisarts je ook zal zeggen ga naar een fysio. De meeste chiropractors hebben ook een gratis screening. Wellicht dat je eens kunt zoeken naar een chiropractor bij je in de buurt en kijken of er een gratis screening is. Over het algemeen is mijn ervaring met de chiropractor goed, die kijken ook verder. Ik kan pijn hebben in mijn dikke teen, maar de daadwerkelijke veroorzaker van de pijn ligt vaak elders.
Ik krijg steeds meer het idee dat ik helemaal geen triggerpoints meer heb ook… Het zit echt in het bekken erboven / onderweg? Het is stijf bij opstaan en daar komt de pijn volgens mij vandaan.. Ik denk dat chiropractor mij beste kan helpen. Wel duur zeg (heb geen aanvullende verzekering..)
Ik ben nog niet eerder bij de chiropractor geweest. Maar bij de osteopaat zijn de kosten ook niet laag (€84 per behandeling) maar... Je hoeft niet vaak er heen. Het snelste dat ik terug moest komen na de behandeling, was na 6 weken. Als je je bedenkt dat de fysio je 1-2 keer per week laat komen voor een behandeling, dan is het wel weer goedkoop. Maar de huisarts gaan kan altijd, alleen zal de huisarts je niet naar de "alternatieve" geneeshoek verwijzen. Medici snappen het niet en vinden het daardoor eng/kwakzalverij. Tot je er een keer heel goed door geholpen bent. Succes!
Hier moest ik zowel bij de chiropractor als de osteopaat in het begin regelmatig komen. Verschil was bij mij alleen dat de klachten bij de osteopaat met een week weer terug waren en ik dus echt wekelijks moest gaan. Bij de chiropractor bleef het langer weg. Helaas is die chiropractor teruggegaan naar Zuid-Afrika en heb ik daarna nooit meer zo’n goede gevonden. Maar heb na een zoektocht - en een stuk of vijf/zes andere te hebben ‘geprobeerd’ - inmiddels overigens wel een behoorlijk goede nieuwe gelukkig. Het kost een hoop geld. Pijnklachten kunnen alleen zo beperkend zijn, dat ik het het geld wel waard vind.