ingetrokken tepeltje..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door faith82, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Mijn dochtertje van ruim 5 maanden heeft 1 ingetrokken tepeltje.. Moet ik hiermee naar de huisarts?
    Op haar beentjes zat wat exceem, en nu hetzelfde dus op haar tepeltje.. Smeer het dagelijks 3 keer in, maar wil niet verwijnen..

Wat zeggen jullie?

Liefs Faith

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Heeft ze die ingetrokken tepel altijd al gehad of alleen nu ze eczeem heeft?

3. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft 2 ingetrokken tepeltjes (het puntje van de tepel zeg maar). Ben benieuwd of dat nog weg gaat, want oma heeft het ook (nog steeds). Blijkt later dan moeilijk te zijn als ze borstvoeding wilt geven, maar dat weet ik niet zeker. Dit heeft ze trouwens al vanaf dat ze geboren is!

4. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Ze heeft het al vanaf haar geboorte, nu er klein beetje exceem op zit hou ik het in de gaten.. Waar het tepeltje eigenlijk naar buiten moet zijn is het erg rood.. Nog paar daagjes aankijken? anders toch maar even naar de huisarts?

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Je moet je eigen gevoel volgen... als ik het zo lees, ben je meer bang dat ze last heeft van de eczeem op haar ingetrokken tepeltje?
    Wacht het een paar dagen af en bel dan met je huisarts, misschien kan ie telefonisch iets erover zeggen.
    Ga je niet binnenkort weer naar het cb waar je het kan overleggen?

Ik heb zelf ingetrokken tepels. Borstvoeding geven lukt meestal wel, al dan niet met behulp van een tepelhoedje. De lactatiedeskundige heeft me geholpen met de borstvoeding. Vaak schieten de tepels zelf naar buiten zei ze maar bij mij helaas niet. Maar met een tepelhoedje is het me toch gelukt borstvoeding te geven!

6. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ingetrokken tepels zijn vaak erfelijk en gaan vaak niet meer weg. Ik heb ze, mijn tante, mijn broertje en mijn dochter ook...Het komt door te korte melk-kanalen. Je moet pas op gaan letten als je ouder bent en het dan gebeurd, dat kan een teken van borstkanker zijn. Maar als je het nou niet vertrouwd: gewoon even lang de dokter lopen en even naar de eczeem laten kijken!

Deel Deze Pagina