Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan of doen jullie dat met de kleertjes van je ongeboren baby? Welke maat koop je? Ik heb iets gekocht van maatje 50 maar krijg van iedereen terug dat dat wel heel klein is, maar 56 vind ik zelf weer vrij groot ogen... En wat koop je allemaal in...? Thanksss -x-
Ik heb voornamelijk 56 en 62/68... beter een keertje omslaan dan het ze na een week al niet meer aan kunnen trekken. Sommige baby's passen maatje 50 vanaf het begin al niet, anderen moeten meteen 62 aan...
ik heb wel 3 pakjes maat 50 puur omdat ik uit mijn naaste omgeving heb gezien dan je meestal alleen maar klertjes krijg vanaf maat 62 en het is een beetje lullig als je kind geen kleertjes heeft haha. en maat 50 kan van horen zeggen tot 8 pond
Ik heb ook begrepen dat maat 50 wel erg klein schijnt te zijn. Ik heb zelf een aantal basiskledingstukjes in maat 56 en 62 gekocht, zodat het in ieder geval iets aankan. Voor de rest krijg ik al ontzettend veel van mijn ouders/ schoonouders/ collega's/ vriendinnen/ etc. Hardstikke leuk en mazzel natuurlijk, maar wel schandalig veel. Het kindje moet nog geboren worden! (Ik heb er een foto van in mijn album staan.)
Nou, mijn dochter is 48 CM en weegt 2620 gram... Zij past 50 echt nog niet, is veel te wijd en te groot (kleren waar ga je met dat meisje heen ) Ik heb voor haar 44 en die passen prima.
Tijn heeft ook iets van 3 a 4 weken in maat 44 gehad. Hij was een maand te vroeg geboren. Ik had zelf iets van 3 pakjes in maat 50, maar moest er dus veel meer hebben! Maar de maat is dus zeer verschillend per baby!!
Ik heb heel veel inkopen gedaan in nederland..maar ben alsnog als de dood dat ik niet voldoende heb of dat het geen goede maten zijn. Alles is nog ingepakt (ivm verhuizing) dus ik kan ook niet naar het kamertje (ben niet eens thuis hehe) lopen om te kijken wat er allemaal in de kast hangt ofzo...heel frustrerend.. Ik heb vreselijke drang om mijn huis op en tot op te ruimen en het kamertje op orde te maken terwijl we momenteel huisloos zijn hahahahaha
Ik denk dan weer bij mezelf ( had ik ook bij mijn dochtertje) waarom zo weinig. Ja je kan een wat grotere baby krijgen en dan ben je er snel uit, maar ik weet nog wel dat als ik maar drie pakjes in die maat had gehad ik te weinig zou hebben. Heb er dagen bij gehad dat ik haar drie keer per dag schone kleertjes aan moest trekken omdat de kleertjes nat waren van bijvoorbeeld spugen. Ik ben dan zo dat ik haar niet in die natte kleertjes liet liggen en dan wat droogs aantrok. Zo voorkwam ik ook dat ik elke dag wasmachines moest draaien, om de dag kon ik het dan doen. Je moet idd niet teveel kopen, maar die van mij was ook klein ,en heeft zeker een maand of drie maat 50 aangekunt ( misschien ook wel langer) ik moest ook beginnen met maat 44.
ons noa is 2 dagen overtijd geboren. woog 3800g en was ca 48 cm, ze heeft tot ca 2 weken maat 50 aangehad. kon maatje 56 ook aan maar was wat te ruim. femke
Ik zou eerst een paar pakjes maat 50 kopen en de rest 56. Als jullie kindje toch maat 50 heeft of kleiner dan is het zo bijgekocht. Ons meisje is te vroeg geboren en had maat 44 aan de eerste 2 weken zij heeft dus heel lang maat 50 aangehad en pas nu zelfs nog sommige broekjes maat 56. succes met je zwangerschap
Ik had voor onze dochter ook maat 50. 2 pakjes maar.. En maat 56. Ze heeft maat 50 maar een paar dagen aan gekunt Maar wel prettig, want 56 was echt veelste groot...
Héél erg bedankt voor jullie tips! Héérlijk zo'n formum... zeker in deze toch al 'onzekere' periode... Tenminste zo ervaar ik het, je weet gewoon niet hoe het gaat lopen en ik ben zo'n fiep die alles geregeld wil hebben anders heb ik daar mezelf mee puur omdat ik dan niet rustig ben!!! Dus thanksss allemaal!!!
Serjenka woog 2kg510 en was 46cm bij de geboorte, ze heeft een drietal weken maatje 46 gedragen en daarna 50/56 tot zo'n 3 weken geleden.
maatje 50 had ik niks aan,ik kon meteen met 56 beginnen(m'n oudste was 58 cm.en m'n jongste 56 cm. )en goed 3 weken later konden ze al in 62 Ik kocht dus praktisch niks van 50,doodzonde!