Hoi verloskundige, Ik heb een vraagje mbt het uitblijven van mijn ongi.. 8 oktober was de eerste dag van mijn laatste ongi.. Volgens mij iets eerder nog zelfs, maar heb het naar boven afgerond.. Maar goed, tot op heden nog niets.. 3 weken terug kreeg ik echt veel en vreemde symptomen en sinds een week ongeveer voel ik bijna niets meer.. Afgelopen zaterdag heb ik een tweede test gedaan, nega.. En de eerste ervoor, op de maandag.. Allebei negatief.. Mijn vriend en ik wouden "normaal" zwanger worden, dus er niet teveel mee bezig zijn.. Ik ben in aug/sept gestopt met de pil.. En sinds oktober echt volop aan het proberen, zonder ovutesten etc. Nu ben ik vorige week dinsdag naar de HA geweest en die zei dat ik eventueel toch nog te vroeg kon hebbe getest.. En et eind vd week nog es moest proberen, zodoende afgelopen zaterdag mn 2e test.. Kan het zo zijn dat ondanks dat ik geen last van "ontpillen" heb gehad, ik heb het niet nauwkeurig bijgehouden, maar elke maand werd ik gewoon ongi, dus ik houd et tussen 30 en 33 aan, beetje naar boven. En nu zit ik op dag 46.. Kan het dan toch zijn dat ik alsnog na zoveel maanden last krijg van ontpillen? En zo ineens uit het niets een vreemde cyclus krijg? Wat kan het zijn? Iets waar ik nu ook mee zit, ik heb sinds een paar weken extreme afscheiding, ik heb altijd lichte afscheiding maar niet in deze mate.. En nu begint het sinds 2/3 dgn ongeveer te ruiken, wat ik erg storend vind.. Een infectie eventueel? Hoe kan dat zo ineens? Ik wil hierdoor niet meer intiem zijn met mijn vriend, ik schaam me rot.. Hij zei zelfs eergister dat het een beetje vreemd rook, een beetje een "condoom"geur..?? Nou, hij vond het niet erg storend, maar rook het wel, nou sorry maar ik schaam me dus rot.. Kun je zomaar ineens een infectie krijgen? Zou ik wel zwanger kunnen zijn? Of slaat mn ongi nu gewoon even zomaar een ronde over omdat ie er geen zin in heeft? Snap er niets meer van.. Mijn symptomen waren erg pijnlijk branderige ogen, ontzettende hoofdpijn, mijn maag ontzettend aant rommelen, duizelig, misselijk, ontzettend veel eten, levendig dromen, moe zijn, maar wel midden in de nacht opstaan om te eten.. Mijn stoelgang helemaal van de wijs, mijn stoelgang is al sinds vroeger niet optimaal, ik moet bijna niet, weet nooit wanneer mn laatste keer is geweest, soms zelfs 1x in de 2 wkn (ongeacht wat ik eet), hiervoor ook al int ziekenhuis geweest 2 jaar geleden, nu ist ineens elke dag (super vreemd voor mij), maar toch kost het me moeite om te gaan, ondanks dat ik nu elke dag ga voelt het wel alsof ik verstopt zit? Maar ik heb geen last van mijn borsten, alleen sinds afgelopen week van mijn tepels.. En ga wel vaker plassen, maar niet tot vervelend toe.. Wel zijn mijn handen en voeten ijspegels de hele dag door, nog nooit meegemaakt.. Hoe warm we ook binnen zitten, het valt zelfs mijn vriend op.. Wat kan het toch zijn, ik durf niet meer te hopen dat ik zwanger ben.. Sinds afgelopen september/oktober hadden we zoiets van we moeten ons niet meer zo druk maken.. En hebben het ene beetje late rusten en dan krijgen we ineens dit.. De onzekerheid nekt ons nu.. Durven niet meer te testen en ik wil mn 2e bezoek aan de HA zolang mogelijk uitstellen, omdat mss mn ongi toch nog komt? Ja, want mocht ik zwanger zijn, wat ik nu toch echt btwijfel, dan ben ik dat volgende week ook nog.. Mn HA wil beginnen met onderzoeken van mij en mn partner als mn ongi toch komt, daarna pas.. Omdat we nu al langer dan een jaar aan het proberen zijn.. Maarja, mn HA heeft ook 2 vrouwen rondlopen in zn praktijd die toch echt zwanger zijn, maar die elke keer nega testen, dus zelfs dat is nog een optie.. Wat kan et zijn en wat moet ik doen? Mijn excuses voor het lange verhaal, maar ik ben zo onzeker.. Ik weet het allemaal niet meer.. Werd ik maar ongesteld, dan weten we waar we aantoe zijn.. Iig bedankt voor het lezen! Xx Rowena..
Misschien een iets te lang verhaal, merk ik wel.. Excuses hiervoor.. Komt gewoon door mijn onzekerheid..
hoi het is inderdaad wel een beetje een lang verhaal. Als je negatieve testen hebt ben je helaas niet zwanger. Ook al probeer je er niet teveel mee bezig te zijn, het graag zwanger willen worden kan toch invloed hebben op je cyclus ( ook als die altijd hele regelmatig is geweest), en kan ervoor zorgen dat er ineens een keer een langere cyclus tussen zit. Als je zwanger zou zijn had je test nu echt positief moeten zijn. Waarschijnlijk ga je binnenkort gewoon ongesteld worden. Het wel of niet hebben van symptomen zegt niets over wel of niet zwanger zijn. Symptomen kunnen ook zomaar komen, of vanwege een griepje oid. De afscheiding kan ineens anders zijn, iedereen kan zomaar ene infectie krijgen, maar dat hoeft het niet per se te zijn. Als het stinkt en je hebt jeuk of branderig gevoel dan zou ik het wel even laten zien aan de huisarts, dan moet het eventueel behandeld worden. Als je een jaar of langer geprobeerd hebt zwanger te worden en het is nog niet gelukt mag je aan je huisarts een verwijzing vragen voor verder onderzoek, als je dat wilt. Succes! Mirjam