onze meid is nu bijna 5 maanden en de nachten blijven een drama. we hebben een vast bedritueel, we hebben een regelmatige dagindeling, ze eet en groeit goed....we weten het niet meer. we hebben al 2 keer per week contact met het CB over de voeding. Ze krijgt omneo, maar ze poept nog steeds om de 3/4/5 dagen en dan is het vieze dikke groene poep. Dus dat is weer op advies van CB aangepast 10ml extra water en beginnen met fruithapjes. CB denkt dat het slechte slapen aan haar buikje ligt, ik hoop dat dat het is en dat we snel een oplossing vinden. verder gaat ze iedere avond om 18.00 in bad, massage en daarna om 18.30 flesje en naar bed. om 22.30 wakker maken voor laatste voeding en dan valt ze in slaap zonder speen!......en is het een verrassing hoe de nacht gaat. vaak begint de pret om 2.00............. Laten huilen 's nachts heeft als gevolg dat ze helemaal histerisch wordt, dus dat doen we niet meer. WE geven haar haar speentje, stoppen haar weer goed in en gaan. Helaas valt de speen weer uit en is ze weer wakker. ZE is wel echt moe en wil ook volgens mij slapen, maar het lukt haar niet meer....... heeft u nog tips betreft de voeding en het slapen? ik vind wel vanalles op internet en op dit forum, maar het helpt niet..... moeten we haar nog om 22.30 wakker maken, of halen we haar dan uit haar slaapritme?
Ik weet niet hoe het nu gaat, maar ik zou haar 's-avonds niet wakker maken voor haar laatste voeding. (mits ze niet goed groeit want dan is er een andere situatie) Een vast bedritueel is prima. Misschien kan je de voeding van half 7 wat rekken tot een uur of half 8 en dan naar bed. Kijk eens wat er dan gebeurd. Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat Evi pas 5 maanden oud is. En zo gek is het dan niet dat ze snachts nog 1 a 2 keer wakker worden. We willen soms ook te veel te snel van alles. Natuurlijk is doorslapen geweldig, maar het kan maar zo nog een tijdje aanhouden dat je 's-nachts eruit moet. Hoe gaat het nu met de ontlasting? Ilja
Evi krijgt nu om 19.00 haar laatste voeding, langer rekken gaat niet, want ze is echt erg moe. En daarna is het tandjes poetsen, slaapversje en naar bed! ze slaapt goed in, maar wordt nog vaak wakker. En dan vaak een keer of 5 per nacht! Z e heeft deze week een paar keer van 19.00 tot 4.00 geslapen. Voor haar is dat best veel, maar voor ons natuurlijk nog vermoeiend. Gelukkig kunnen we nu wel eerder gaan slapen, omdat we haar niet meer hoeven te voeden om 22.30. Ze mist de fles van 22.30 niet, want ze huilt ´s nachts niet van honger, maar om haar speen. De ontlasting vind ik verergert. Ik mocht van het CB met fruit en groentehapjes beginnen, maar nu heeft ze echt al harde ontlasting. Ze is dan de hele dag huilerig en perst tot ze paars ziet. En het uiteindelijke resultaat is een kleine keutel. Laatst zat er volgens mij een klein beetje bloed van het persen bij. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, want volgens de huisarts heeft ze geen allergie die duidt op koemelkallergie en het CB weet het verder ook niet meer. Kan ik zomaar sojamelk uitproberen? Moet ik weer stoppen met de fruithapjes? groetjes Denise
Van 19.00 tot 04.00 is al super. Kruip zelf ook gewoon vroeg in bed want dan pak je in ieder geval een aantal uren slaap. Dat ze huilt om de speen is inderdaad een lastig probleem. Maar zolang jullie steeds de speen blijven geven zal Evi steeds opnieuw erom huilen. Wetend dat jullie toch wel komen om de speen opnieuw te geven. Het zou voor jullie geweldig zijn dat ze niet meer snachts om de speen gaat vragen. Dat betekend dus dat je dat zou kunnen proberen af te leren. Ze zal het hier niet mee eens zijn, maar als ze huilt om de speen troost haar dan op een andere manier door bijvoorbeeld een aai over d'r hoofd, toedekken en weer weggaan. Ze huilt weer 15 min...en herhaal het ritueel. Zo kan je doorgaan. MAAR.....dit kost veel tijd, energie en vooral doorzettingsvermogen van jou en je partner. (let wel, dit is een mogelijkheid) Voor de ontlasting kan je eens een theelepel olie in de voeding doen. Dat ze een hele dag ligt te persen hoort m.i. niet. Ilja
We hebben een paar weken geleden een poging gewaagd om de speen af te leren, helaas zelf te weinig geduld en weer snel de speen gegeven. Evi viel wel eerst na de voeding van 22.30 in slaap zonder speen! Maar dat maakte niets uit voor de nacht.... Vandaag heeft ze veel troost aan de speen, veel last van haar buikje! En harde ontlasting met weer wat bloed erbij. Ik ben wel maar begonnen met kindicoldruppels....Ze heeft echt veel pijn bij het poepen, en ze zweet gewoon van het persen...en slaapt ontzettend veel vandaag Is het verstandig om morgen naar de weekendarts te gaan?
we zijn vandaag bij een drogisterij geweest met allerlei kruidens en homeopathische middeltjes. En de eigenaar bood aan om Evi door te meten. Geen idee hoe zo'n apparaat werkt, maar ze werd onder een speciaal dekentje gelegd dat op een apparaat was aangesloten. op het scherm konden we zien waar ze last van heeft en wat zou helpen. volgens de test heeft ze een schimmel in haar maag, waardoor de voeding gaat gisten..... De oplossing, ABC-poeder, pruimensap en rooibosthee! ben benieuwd! :
Nou hopelijk helpt het, maar van een schimmel in de maag krijg je m.i toch geen harde ontlasting? Al een theelpeltje olie geprobeert? baad het niet dan schaadt het niet. Ilja
afgelopen vrijdag weer het CB gebeld, nadat er door het persen wat bloed bij de ontlasting zat van Evi. En ben op aanraden van het CB zaterdag begonnen met lactulosesiroop! En het helpt 3 dagen 5ml bij de eerste voeding en daarna moet ik volgens de apotheker een theelepeltje warme olijfolie geven. Dan is ze van alles af! ZE slaapt nu trouwens wel al een aantal dagen van 19.00 tot 6.30 !
Evi is nu al de hele week superverkouden, dus slaapt nu helemaal niet meer......... Alleen maar hoesten en huilen, zo zielig! komt wel weer! ontlasting is nu weer anders.....blijft weer dagen uit. Morgen maar weer naar de Huisarts, ook voor de longetjes.
Vervelend he als ze verkouden zijn. Maar als evi last heeft van de onlasting mag je gerust op eigen initiatief een theelepel (olijf)olie door een fles doen. Kan geen kwaad. Ilja
de ontlasting van Evi is nu goed en ben nu gestopt met de lactulosesiroop. Ze smult nog wel van de rosiviceelaxo. Evi is nu bijna 6 maanden, moet ik dan verder met omneo 2, of kan ik nu ook de gewone nutrilon proberen? : Ze moet nu voor haar longetjes aan de Ventolin. Wat een gedoe voor zo'n kleintje. Ze vindt die babyhaler maar niks en vraag me af of ze wel iets binnen krijgt. als het hoesten deze week nog niet over is moet ik terug naar de huisarts. Hij zit toch ook aan een allergie te denken, dus afwachten.....
Ik zou de omeo rustig afbouwen. Anders zit ze dadelijk weer met haar ontlasting. Juist nu het goed gaat. Vervelend dat ze aan de pufjes moet.Volgens mij staat er een topic bij baby /dreumes over vernevelen en baby's. Misschien even de zoekfunctie gebruiken. Hopelijk is het geen allergie. Ilja