Hoi meiden, ik wil even iets aan jullie voorleggen. In mei gaat m'n zusje trouwen.Heel leuk natuurlijk Maar we weten niet zo goed wat we met onze kleine meid 'aanmoeten' die dag.Overdag gaat ze sowieso mee, maar ik wil haar liever niet naar het feest 's avond meenemen. Normaal als we weggaan blijft ze bij opa en oma logeren, maar die gaan natuurlijk ook naar het feest. Ik weet niet of ze makkelijk van iemand anders eten 'aanneemt' (flesjes normaal iig niet, maar ze krijgt nu pap) en of iemand anders haar in bed 'mag' steken.Wij leggen haar normaal ook altijd zelf in bed als ze bij opa logeert. Bij mijn schoonmoeder is ze nog nooit blijven slapen, we komen er ook niet zo vaak.En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het mens er erg happig op is.(Ze is een beetje bang geworden van alles sinds ze weduwe is geworden) Er is ook denk ik geen gelegenheid om een campingbedje te zetten.(plus dat ze daar vaak niet in slaapt) Wat zouden jullie doen, een oppas huren?Of hopen dat schoonmoeder wel wilt en eerst maar eens oefenen? Weet het effe niet goed...
Ik zou een vriend of vriendin vragen om een avond op te passen. Als je kindje niet echt gewend is om ergens anders te slapen zal ze thuis denk ik het meest op haar gemak zijn. Roos slaapt gelukkig bij iedereen goed en we nemen haar ook regelmatig mee las we op visite gaan
Ik zou idd een vriend of vriendin vragen die ze wel vaker ziet. Of gewoon idd je schoonmoeder vragen of ze het ziet zitten. En dan zie je aan haar reactie wel of het nodig is om te oefenen
ik heb in mei ook een bruiloft dan gaat me broer trouwen! neem overdag de kleine mee en saonds gaat hij naar de nicht van me man! ik zou ook een goeie vriendin vragen !
Hoi meiden, bedankt voor jullie reacties tot dusver! Helaas hebben wij echt maar een heeeele kleine vriendenkring, waarvan er dan ook maar eentje zelf kindjes heeft.Maar die kan die dag dus niet omdat hij dan zelf de kids ook heeft...(hij is gescheiden) Ik heb zelf 1 goede vriendin, maar die heeft van kindjes niet echt veel kaas gegeten. Denk dat ze in haar broek doet bij de gedachte alleen al. Ik ga straks nog maar eens met m'n vriend overleggen, misschien heeft hij nog een goed idee.(hij is het waarschijnlijk al lang weer vergeten )
Ik zou een hotelkamer in de buurt huren en mn schoonmoeder daar neerzetten. Na een belletje ben je er zo en kan je haar zelf op bed leggen!
@Bulldog; jawel, de zus van m'n vriend...maar daar wil ik haar om persoonlijke reden eigenlijk liever niet heenbrengen.(ze ziet haar trouwens ook amper) @Guppie; thanx voor de suggestie, maar ik krijg m'n schoonmoeder NOOIT in een hotelkamer.Ze is bang om buiten te komen.(ik betwijfel heel erg of ze zelfs bij ons zou komen oppassen) Plus dat we daar echt geen geld voor hebben...
Wij hadden 1 1/2 jaar geleden ook een bruiloft waar heel mijn familie naar toe moest maar ook mn schoonouders, zwager en schoonzusje. Wij hebben toen aan onze buren gevraagd of ze daar mocht blijven. Die mensen kende ze natuurlijk niet zo goed en daarom ben ik er van tevoren een paar keer met haar heen gegaan om een bakkie te doen en dan kon ze daar even spelen. Alles is hartstikke goed gegaan alleen dronk ze de fles wat minder dan normaal maar dat geeft toch niet voor een keertje... Oh ja Britt was toen trouwens 8 maanden.... Veel succes!
@Mamagaai; het is inderdaad niet zo erg als ze eens een keertje wat minder eet/drinkt. Tegen die tijd is ze misschien zelfs al van de laatste voeding af.(ze wordt volgende maand 1) Maar om één of andere reden ben ik bang dat ze niet gaat slapen als iemand anders haar te bed legt, en gaat huilen ofzo. (en dan schiet m'n schoonmoeder hoogstwaarschijnlijk in paniek) Maar zaterdag gaan we uit eten, ik ga haar dan door m'n vader in bed laten leggen, kijken hoe dat gaat. We hebben gelukkig nog even om te 'oefenen'.
Tja buren...wij wonen in een flat en de rest van de buren zijn eigenlijk mensen op leeftijd.We zeggen wel 'hallo' als we mekaar tegenkomen, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik zal eens bij m'n familie langs m'n moeders kant horen, maar vrees er een beetje voor...
Is de bruiloft een beetje bij jullie in de buurt? Dan kan je haar 'even' snel tussendoor naar huis brengen (of liever papa natuurlijk, zodat je zelf op het feest kan blijven). Je legt haar dan zelf op bed en hebt alleen een oppas nodig voor het geval dat ze onverwacht wakker wordt. Want ik ga er inderdaad van uit dat je t.z.t. geen late voeding meer zal geven, bij 14/15 maanden. Een heel andere optie die ik in jouw geval ook zeker zou overwegen: toch met haar op het feest blijven, als ze echt heel moe is, zal ze op schoot in slaap vallen. En je kan dan 'afwisselen' tussen schoot van papa, mama, opa, oma, etc. Het is natuurlijk nogal wat voor een kleintje van een jaar, maar van 1 avondje drukte gaan ze niet dood. En volgens mij zit jij anders sowieso niet lekker op het feest, wie je ook als oppas bedenkt. Als het echt niet gaat, zou je man/vriend evt wat eerder van het feest weg kunnen gaan met de kleine. In elk geval veel plezier op de bruiloft!
Ik zou je schoonouders vragen en van te voren "oefenen". Is toch geweldig voor ze en ook voor je beeb. Je kan er later ook nog gebruik van maken. Persoonlijk zou ik mijn kind de hele dag onder brengen.
@augustus, 't is alleen maar m'n schoonmoeder, geen schoonouders meer. M'n schoonvader is 2,5 jaar terug overleden, en sindsdien is met schoonmoeder dus een beetje 'raar'.(niet slecht bedoeld)Vroeger deed ze niets liever als kindjes bij houden, maar ze is erg veranderd.Ze trekt al een angstig gezicht als we een uurtje naar de winkel gaan en Alyna daar laten. @Minipi; daar valt ook wel iets voor te zeggen...Ik schat dat het zo'n 3 kwartier rijden is.Alyna gaat nu tegen half 10 naar bed, maar tegen dan zal het sowieso wel vroeger zijn...Dus tussendoor zelf in bed gaan leggen bij schoonma is misschien niet zo'n slecht idee, dan hoeft die er alleen maar heen als ze toevallig wakker wordt. Meenemen zat ik aan te denken, maar ik denk dat het best een wild feestje word, en ze is sowieso geen kindje dat ergens anders in slaap valt als in haar bedje en heeeeeeeel soms in de maxi-cosi. Dus ik denk dat we (of m'n vriend) haar gewoon tussendoor bij schoonma in bed gaan leggen.Dat zal ze wel aankunnen toch?Een slapende baby.(dreumes ) Alyna slaapt sowieso erg goed, en zeker na zo'n vermoeiend dagje. Dat gaan we maar proberen dan! 1 slechte nacht (moest het zo zijn) is sowieso geen ramp toch?! THANX GIRLS!
ik was laatst ook naar een bruiloft maar had ook geen oppas dus heb de kleine gewoon meegenomen ze had het reuze naar haar zin al die aandacht en ze hadden daar een klein kamertje waar de kinderen konden slapen in de kinderwagen misschien hebben ze dat daar ook? enne ik zou mn dochter ook niet gauw ergens achter laten behalve bij mn moeder dus gewoon meenemen en als ze echt moe is slaapt ze wel denk ik.. als je al twijfelt over je schoonmoeder zit je ook niet met een lekker gevoel op het feest neem ik aan iig suc6 met het vinden van een oplossing
Probeer van te voren, je hebt nog even, vast een paar keer te oefenen bij je schoonmoeder. Je kan haar ook vast aan een campingbadje laten wennen door het nu vast op haar kamer te zetten. Zet haar er gewoon eens in om in te spelen. Na een tijdje opmaken, weer om te speken en daarna eens kijken of ze er haar middagslaap in wil doen. Dan went ze spelenderwijs aan het bedje en is die overgang in mei wanneer de bruiloft is en ze eventueel bij je schoonmoeder slaapt in ieder geval niet mega groot. Het huis en kamer zijn dan anders, maar het bedje waarin ze slaapt in ieder geval bekend terrein!