Ik ben namelijk al 1,5 kg aangekomen en ik eet ook echt veel meer. Voor de zwangerschap at ik erg gevarieerd, 6x pd, 3 hoofdmaaltijden (kwark of brood of omelet) em 3 tussendoot, 2x fruit en rauwkost, 1x biscuitje of klein koekje. Maar nu. ... Ik moet aan het eten blijven om niet misselijk te worden. En ik eet ook ineens hele andere dingen omdat ik daar zo'n drang naar heb. Bijv vandaag: Ontbijt: 1 gekookt ei, 1 volk.boterham met jam en een snee bio volk. Krentenbrood met roomboter tussendoor: banaan, eierkoek, lunch; boterham met jam en 1 met pindakaas&hagelslag (ineens trek in) 5 mini crackers met jonge kaas en een bekertje soep. Wat ik straks nog ga eten (ben op werk) Tussendoor: 3 mandarijnen, kiwi en een snee bio volk. Krentenbrood avondeten; noodles met groenten tussendoor: klein koekje of stukje chocolade. En schaaltje yoghurt Verder drink ik 3 liter water en 1 glas spa appel Ik vraag me af of het niet teveel is en ik daardoor aan kom wellicht. Misschien is het ook alleen vocht. ..
Ik vind het best veel. Misschien eens een appje downloaden om je calorieën bij te houden? Dat werkt hier in ieder geval erg goed. Ik mag ongeveer 1900 calorieën opnemen. Dat is afhankelijk van je lengte en gewicht uiteraard. Hopelijk heb je er wat aan.☺ Oh ja, rijstwafels zijn ideaal om tussendoor te eten hoewel ik ze nu ook wel zat ben 😉
Dingen als krentenbrood en roomboter zijn erg calorierijk, en geeft weinig 'vulling'. Je kan denk ik beter over op iets wat voor meer voedingsstoffen zorgt. Ik ben gek op speltbrood, langdurige energie en licht qua calorieën. Wat eet je verder? Geen chips of iets? Je eet veel fruit tussendoor, dat lijkt me prima. Misschien zou je meer vezelrijke vruchten zoals bijvoorbeeld pruimen kunnen proberen? Verder ben ik grote fan van ontbijten met havermout, maar dat moet je lekker vinden. Vruchten en geroosterde amandelen erdoor, heerlijk. En gegarandeerd honger vrij tot de lunch. Noten zijn trouwens ook een goeie voor tussendoor, moet je alleen wel opletten dat je niet de hele vette uitkiest ( zoals macadamia)
Vind het opzich qua hoeveelheid wel meevallen. Krentenbrood met roomboter is inderdaad niet heel erg vullend. Probeer bij ontbijt en lunch eens 2 sneetjes volkorenbrood (of ander brood zoals inderdaad spelt. Nooit wit!). Bij de lunch zou je ook rauwkost kunnen nemen voor de extra vulling. Brood met ham of kaas en dan wat sla, komkommer en tomaat erop. Drink je genoeg? ehum.. ja dus, niet goed gelezen. Je kunt ook teveel drinken. 3 liter?? da's wel erg veel. Daar kun je ook juist meer honger van krijgen omdat je eten weg wordt gespoeld. 2 liter is ook al meer dan voldoende 's avonds misschien veel groenten toevoegen? Vezels vezels vezels.. Vergeet niet dat je lichaam nu ook veel energie nodig heeft, niet dat je vor twee moet eten, maar het is niet gek dat je lijf vraagt om meer energie. Edit: zie nu dat je ook een eierkoek neemt als tussendoortje. Lekker, maar vult TOTAAL niet! zelfde geldt voor crackers. Beter neem je 1 sneetje brood ofzo als je echt trek hebt (met appelstroop voor het ijzer, als je dit lust). je mag als volwassen vrou 6 sneetjes brood op een dag. Sinds ik dit daadwerkelijk ben gaan eten en in plaats van koeken tussendoor 1 sneetje brood neem, heb ik veel meer en gelijkmatiger energie op een dag.
thanks voor de tip. Mijn Krentenbrood is een speltbroodje volkoren zonder romnel dus denk dat dat best voedzaam is. Ik ontbeet Veel met havermout maar dat lukt nu niet meer helaas. Ik word daar zo misselijk van.
Drinken, ik heb continu dorst. Had Ik bij mijn eerste ook. Misschien drink ik zelfs wel meer dan 3 liter. Ik doe mee aan mvm, om 11 uur in de ochtend heb ik mijn busje al vol geplast. Dus er gaat ook veel uit. Eierkoek weet ik, maar heb soms ff wat zoets nodig dat niet al te ongezond is. Het liefst pak ik chocolade maar dat doe ik dus bewust niet. Welke app kan ik bijhouden?
qua hoeveelheid vind ik het wel meevallen maar je eet alleen maar koolhydraten. laat ik voorop stellen dat je koolhydraten nodig hebt en ik zeker niet anti ben maar het zorgt er wel voor dat je continu honger hebt omdat je steeds een hoge insulinepiek krijgt op de ze manier. krentebrood, jam, hagelslag, fruit, eierkoeken, noodles, koekjes en chocolade. neem idd eens wat meer volkoren of speltbrood met magere vleeswaren, sneetje roggebrood met kaas, maak een lekkere goedgevulde salade voor de lunch met kip, vis, ei of avocado. die crackertjes die je neemt vullen echt niet. of bak een lekkere omelet met veel groente erdoor. of een goedgevulde maaltijdsoep. tussendoortjes@ rijstwafel met pindakaas, handje ongezouten ongebrande noten. wat dadels of rozijnen. gekookt eitje met paar plakjes kipfilet of rookvlees, komkommer met hummus savonds lekker veel groente, stukje vlees of vis en volkorenprodukten. of bulgur of zilvervliesrijst. lekkere schaal rauwkost erbij. s avonds stukje pure chocola bv
je kan nog beter een stukje hele pure chocola nemen dan een eierrkoek eierkoek zit echt helemaal niets in waar je iets aan hebt.
Snap dat je veel dorst hebt en dat er veel uit gaat. Heb dat zelf ook een hele tijd gehad, ook buiten zwangerschap om. Ben toen beter verdeeld over de dag en kleinete glazen gaan drinken. Zit nu op 2 liter, soms meer. Merk echt wel verschil in honger gevoel. Vooral tijdens het eten drink ik nu minder en dan voel ik me langer vol. valt te proberen toch?
Ik vind het voraal heel ongezond en veel suikers! Hier eet ik zoals altjd voor zwangerschap samen met mijn dochter: Koekje/gebakje met cappuchino Tussendoor: Fruit vers 2 a 3 broden boekweit/kinoa/spelt met boter en kaas/kipfile/vlees/ei/avocado en glas melk/sap/optimerl puur Tussendoor: yogurt en noten en fruit Avond: maaltijd vlees/kip/vis met 2-3 groenten etc plus beker verse sap/melk Avond: koekje met zelden cappuchino meestaal thee
Oh ik eet trouwens vegetarisch en het brood dat ik eet is ook spelt volgens mij. Ik doe altijd bij de bio winjel boodschappen. Naar wat ik al zei. Ik heb andere eet behoefte. Vroeger at ik elke dag wel rijstwafel met advocado. Daar walg Ik nu ineens van. Rauwkost krijg ik in welke vorm dan ook nu niet weg. Salade ook niet. Ik zal inderdaad eens wat meer naar de noten gaan kijken. Pure choc, heeeeerlijk, maar was er net vanaf. Zag dat als aanleiding van aankomen. Ik at 1 reep (80 g) pw, 75% puur. De eierkoek zal ik weglaten. Heb inderdaad enorm veel trek in koolhydraten. Vergeten te zeggen, deze week voor het eerst met brood ontbeten. Meestal pak ik een smoothie, magere kwark of bak Ik een spelt pannekoekje. Ik was al zo blij dat ik niet ging snoepen, maar dit is dus ook niet gezond zo te horen. ...
Ik heb een aantal weken terug een topic geopend voor lunch tips omdat ik geen brood meer kon eten, misschien heb je wat aan de tips die daar staan? http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/580750-tips-gezocht-lunch.html
Cappuccino en pure chocolade zit cafeïne in! Niet goed tijdens de zwangerschap! Ik zou echt mezelf beperken tot of 1 bakje of 1 stukjebpure chocolade, het is namelijk echt niet goed. moest trouwens een beetje giegelen om piccolina.. ik vind het vooral ongezond.. en waar begint jouw lijstje mee... koekje/gebakje hahahaha geweldig is overigens niet lullig bedoeld vond het echt gewoon grappig! mijn eten bestaat uit bruin brood 4-6 mager beleg (kipfilet, magere ham) 30+kaas 0%vet yoghurt/vla/kwark minstens 3 stuks fruit 300 gram groente aardappelen/pasta/rijst 150/200 gram vlees of vis 150 gram tussen de 2 en 3 liter water vermengd met wat cranberry sap En het weekend zondig ik met wat lekkers zoals een ijsje ofzo want we moeten niet vergeten te genieten!
Ik vind het er goed uitzien hoor en normale hoeveelheden. Er wordt gezegd op sommige dingen dat het ongezond zou zijn maar ik denk dat vele zwangere vrouwen hier een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik momenteel ook niet heel gezond eet. De basis maaltijden wel, maar verder wel tussendoortjes die niet gezond zijn. Snoepjes, koekjes en chips... Nou ja was 3 kg afgevallen door de misselijkheid de eerste weken dus er kan wel wat bij
Op de website van het voedingscentrum kun je dit invoeren. Dan krijg je t aantal calorieën, en geven ze je en advies over vet, eiwitten ed..