weet het even niet meer.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tascha, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hoi meiden,

op dit moment weet ik even niet meer wat ik aan moet.
    ik heb een geweldige 3 eerste maanden achter de rug, maar daarna begon voor mij de ellende. ik bennu sinds 3 weken enorm moe en het wordt echt niet beter. ik ben 2 weken thuis geweest en ben vandaag weer voor het eerst gaan werken. dit maar drie uurtjes. ik stond vanochtend alleen al heel moe op en zag het echt niet zitten om te gaan werken. ik ben uiteindleijk wel gegaan maar toen ik thuis kwam kon ik eigenlijk alleenmaar huilen van de vermoeidheid. Nu weet ik gewoon niet of ik mij weer compleet ziek moet melden of dat ik gewoon moet blijven werken.
    het werken kan ik eigenlijk niet opbrengen, maar mijn plichtsgevoel en verantwoordelijkheids gevoel zegt dta ik wel moet gaan.
    Ik vind het gewoon heel erg lastig en ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet.
    hebben jullie tips voor mij of adviezen? ik hoop het wel.

liefs tascha

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Voor mij werkt het innemen van extra vitaminen (ik heb Gravitamon) heel goed, ik heb echt meer energie!
    Groetjes, Anakin.

3. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Is je bloeddruk niet te laag of je ijzergehalte? Als je je echt zo moe voelt kun je even overleggen met je verloskudige of de arbo-arts.
    Zo moe heb ik me gelukkig nooit gevoeld, dus ik kan je verder weinig advies geven, sorry.
    En ik kan me voorstellen dat je je verantwoordelijk voelt naar je werk toe en dat is goed. Maar vergeet niet dat je nu extra op jezelf moet letten en op de kleine. Al snap ik dat het lastig is.

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Wat niet gaat gaat gewoon niet meid, hoe groot je verantwoordelijkheids en plichtgevoel ook is. Jouw gezondheid en dat van je beeb is nu nummer 1.
    Je moet dus doen waar jij je goed bij voelt qua gezondheid.
    Succes en hopelijk gaat het snel beter met je!

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik ben vorige week bij de vk geweest en het is niets raars. Mijn bloeddruk 120/70 zoals altijd dus perfect. mijn ijzer gehalte is 8.6 dus die kan ook niet beter. ook zij zeiu dat ik goed naar mijn lichaams moest luisteren.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb dat ook hoor. Veel minder energie. Ik heb verder ook geen hogere bloeddruk etc...

Ik heb het geluk dat ik mijn eigen tijd in kan delen, tenminste zoveel mogelijk.

Misschien kun je halve dagen gaan werken? Dat doe ik dus nu wel. Ik slaap uit, en ga om 13.00 uur aan het werk( thuis of bij stage).

Zo houd ik het nu vol.

7. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hier precies hetzelfde. Mijn verhaal staat ook ander zwangerschap en werk, "ziek thuis". Ik ben ook zo verschrikkelijk moe en mijn lijf wil gewoon niet meer meer. ben deze week voor de tweede week thuis en voel me eigenlijk best schuldig hierover. Ook ik kon alleen maar huilen van vermoeidheid en werd er helemaal gestresst van. je moet inderdaad nu aan jou en je kindje denken, doe ik ook, hoe moeilijk dat soms ook is. Ik wil nu eerst met de bedrijfsarts gesproken hebben voor ik weer aan het werk ga. Misschien heeft deze een oplossing want zo trek ik het niet tot aan de 34 weken en krijg ik alleen maar meer stress.
    Aan je zelf denken dus en misschien wel de bedrijfsarts inschakelen!

8. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    vitamientjes slikken dan meiden (voor zwangere)

je lichaam is een klein fabriekje nu en kan wel een oppeppertje gebruiken

succes

9. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Tja....vitamientjes slik al extra. Dus helaas hebben die niet het gewenste effect.

10. Marisca

Marisca Lid

10 okt 2006
    69
    0
    0
    Hoi hoi,

ik zit ook al enkele weken thuis omdat ik overspannen ben. Het begon bij mij met vermoeidheid, en later o.a. harde buiken en last van extreme duizeligheid. Van die laatste twee heb ik niet veel last meer sinds ik thuis zit, maar ik blijf wel ontzettend moe. :(
    Mijn ijzergehalte bleek ook iets aan de lage kant. Hier heb ik van die ijzerpillen voor gekregen, maar die lijken niet te helpen tegen de vermoeidheid. Moet vanmiddag naar de vk. zal haar eens vragen naar het slikken extra vitamines, maar ik denk dat het in mijn geval toch voor een groot deel door de stress komt.
    Maar ik begrijp hoe moeilijk het is om je verantwoordelijkheidsgevoel t.o.v. je werk even opzij te schuiven. Toch wil ik je aanraden goed naar je lichaam te luisteren, zoals je vk ook al zij. Jij en je kindje zijn belangrijker dan je werk!

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik heb vandaag ook even mijn werk gesproken.
    Zij heeft zelf 2 kinderen op de wereld gezet en raadde mij echt aan te luisteren naar mijn eigen lichaam. zij zei dat ik misschien maar moest accepteren dat het niet ging en het dusook gewoon niet doen. Mijn werk vind het ook beter om te weten waar ze aan toe zijn, want dan kunnen ze gewoon iemand anders inhuren en daar zijn ze dan gewoon voor verzekerd. zij vin ddat ik mij geen zorgen moet maken over hoe zij dat oplossen daar, dus dat is al een gerusttselling. ik denk dan ook dat ik tegen mij arboarts ga zeggen dat ik weer in de ziektewet wil.

gr tascha

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Je moet zeker naar je lichaam luisteren, als het niet gaat, dan gaat het niet... Je beebje en jij komen nu echt op de eerste plaats!

Liefs
    Kirby

13. Marisca

Marisca Lid

10 okt 2006
    69
    0
    0
    Fijn dat ze op je werk zo positief reageren. Dat maakt het vast iets makkelijker om nu even voor jezelf te kiezen en eventueel je werk te laten voor wat het is.
    Veel sterkte verder.

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben tot me bijna me 30e week erg moe geweest en inderdaat luister naar je lichaam en ga gewoon naar bed tussen de middag als je die mogelijkheid heb. wat ook kan helpen maar ja dan ga jeje energie ergens anders vandaan halen is bananen eten als ik niet die middag geen tukkie kon doen nam ik een tros banenen mee. Maar ja dat zijn ook een hoop kolidraten.
    Hopelijk gaat je vermoeidheid snel voorbij.

15. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    nou meiden, ik ben vandaag naar de arbo geweest en die was het helemaal eens met de verloslundige.
    ik hoef en mag geen activiteiten meer te draaien en ik ga nog alleen maar licht ondersteunend werk doen. Dit thuis en wel vor 50% maar zoveel werk is er toch niet te doen, dus ik moet nog maar kijken of ik daar aan kom. ik ben in ieder geval blij dat ik de erkening heb gekregen voor mijn probleem en het is nu nog maar kijken of ik weer een ker vor 100% ga werken, maar ik hou moed.

gr tascha

16. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    goedzo! Rust maar lekker uit!
    Nu ik nog een keer naar de arbo-arts en maar hopen dat deze net zoveel begrip heeft als de jouwe, maar bij mij zijn ze wat minder snel. Ga vandaag zelf maar even bellen.

Succes.

Groetjes Yvonne

17. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hoi alkievalkie, jij ook heel veel succes en ik hoop inderdaad dat jij ook begrip krijgt voor de situatie.

gr tascha

18. jane1984

jane1984 Actief lid

27 jul 2006
    115
    0
    0
    hey meiden!

ik herken het helemaal
    en ik ben nog maar zokort zwanger

en zo verschrikkelijk moe duizelig huilerig.

bloed geprikt alles goed een hb van 9.8 kon niet beter zei de arts

conclusie?: volgens huisarts een zwangerschapsdepressie.

moet rustig aan doen en alleen aan me zelf denken.

vind dit erg moeilijk

liefs jane

19. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja aan jezelf denken is ook moeilijk. Probeer het wel te doen hoor! Maar goed.....dat roep ik het hardste en vind het zelf ook onwijs moeilijk hoor. Maar probeer maar rustig aan te doen, je moet nog lang genoeg.

Groetjes

20. Niet meer actief

je hebt in elk geval begrip van je werk das al heel wat en inderdaad naar je lichaam luisteren is het beste wat je kan doen.

Ik heb ME dus voel me elke dag alsof ik de marathon heb gelopen (of dergelijk) qua moeheid en pijn en het went wel maar das nu het leuke; bij jou hoeft het niet te wennen, je krijgt er straks iets moois voor terug en dan komt alles weer goed!

Deel Deze Pagina