zijn we eerst al veel duurder uit qua zorgverzekering wordt er daarna meer eigen risico bij gedaan, gaan ze dan nu weer korten op de zorgtoeslag?? Dat was namelijk wat ik hoorde, vind dit dus echt niet leuk, ik wou graag thuisblijfmoeder zijn tot de jongste 2 naar school gaan,maar op deze manier zal dat wel niet gaan lukken! snap wel dat ze meoten bezuinigen en dat je moet werken voor je geld, maar is het dan niet een goede zaak om thuis te zijn voor je kindjes?Vindt kinderopvang echt niet slecht,maar zorg liever zelf voor ze.
Nieuw kabinet kort op zorgtoeslag - RTL Nieuws.nl Oh wat zijn we toch blij met het nieuwe (bijna)kabinet. Ja, nu gaat het echt beter worden in Nederland!
Nieuw kabinet kort op zorgtoeslag De zorgtoeslag voor mensen met een lager of modaal inkomen gaat de komende jaren flink omlaag. Dat is een van de bezuinigingen die VVD, CDA en PVV willen doorvoeren, schrijft het AD. NIEUW KABINET KORT OP ZORGTOESLAG Foto Ruim vijf miljoen huishoudens krijgen zorgtoeslag, een compensatie voor de ziektekostenverzekering. De toeslag werd ingevoerd nadat het ziekenfonds in 2006 werd afgeschaft en iedereen een basisverzekering moest afsluiten. VVD, CDA en PVV willen twee miljard euro bezuinigen op de zorgtoeslag. De ingreep kan gezinnen tientallen tot honderden euro's per jaar kosten. © ANP
o is dat zo. Ach ja ik krijg toch geen zorgtoeslag, wel zo eerlijk als het voor iedereen duurder wordt toch. Ik val altijd overal net buiten, erg frustrerend...
Dat vind ik helemaal niet zo eerlijk... Als je een inkomen van 5000 per maand hebt kun je best een zorgpremie van 120 euro betalen. Als je inkomen maar 1200 per maand is, wordt dat al een stuk moeilijker. Ik val ook altijd overal buiten, maar die zorgtoeslag mogen ze van mij in stand houden, ook al profiteer ik daar zelf niet van mee.
Ja ik baal er ook van. Maar goed, bezuinigen moet helaas. Het zal misschien 10 euro minder zijn per maand. Maar goed, eerst moet het voorstel nog door de kamer et cetera.. Misschien kun je nu alvast iets meer gaan sparen. Ik wil ook graag thuisblijven maar als het moet zal ik zeker wel weer gaan werken. Het is echt niet slecht voor een kind als de moeder werkt. ( kabinet is er nog niet eens......)
vind het ook echt niet erg om te werken, kleven ook erg veel voordelen aan, financieel makkelijker, contacten en zo kan ik nog wel door gaan, maar het woordje MOET ervoor bevalt me niet zo. Als het 10 euro minder is dan lukt het vast wel, maar hoor ookal verhalen dat de premie ook omhoog gaat weer en als je dan kijkt wat je ervoor terug krijgt vind ik het niet heel eerlijk. ik ben bijv. basis en 1 extra verzekerend, maar een plaswekker voor dochter 6 krijg je niet eens meer.En door een polikliniek bezoek ben ik al door mijn eigen risico heen, dan vind ik de kosten wel erg oneerlijk
nee dat zie ik toch echt anders...ik MAG werken!Ik ben helemaal gezond dus ik KAN werken, ik heb een leuke opleiding gedaan dus ik WIL ook wel werken, maar MOETEN..nee hoor dan maar minder dure of geen auto minder luxe, minder....noem maar op maar MOETEN, nee....
Oooh eerlijk!! Hier kan ik zoooooo boos om worden he!!! Waarom worden toch altijd de lagere inkomens aangepakt???????? Waarom pakken ze het geld niet weg bij mensen die een dikke auto onder de kont hebben zonder er al te veel voor hoeven te doen. Waarom wordt er niet meer gecontroleerd op mensen die onterecht subsidie's en uitkeringen krijgen???? Waarom moeten de mensen die hard werken om rond te kunnen komen altijd gepakt worden? Omdat het een makkelijke prooi is??? Ik zal even een voorbeeldje geven. Ik ken mensen die uit Irak komen. Helemaal geen problemen mee verder. Maaaaaar... Die mensen wonen hier nu al 20 jaar en spreken bijna geen woord Nederlands. Ze hebben 5 kinderen en de ouders werken allebei niet. Ze krijgen een dikke uitkering, terwijl hun niks aan de handjes mankeert. Er staat een dikke platte tv in huis, een mooie auto voor de deur en ze krijgen zelfs (!!) korting op dagjes uit. Dan moeten ze bonnetjes inleveren bij een bepaalde instantie en die vergoed het dan weer voor hun. Onder het mom van: "Goed om de NL cultuur te leren kennen.." Sorry dat ik doordraaf, zullen ook deels mijn hormonen wel zijn Maar ik vind het gewoon niet eerlijk. En verder ben ik het eens met het TS. Je wilt graag thuis zijn voor je kinderen (LOGISCH!), dat kan ook gewoon. Maar door bezuinigen en veranderingen MOET je ineens gaan werken en MOET je je kinderen naar de opvang brengen. Dat vind ik gewoon ronduit schandalig. Zo... Dat is er ook weer uit. Pardon.
Jeetje, wat overdreven zeg. Heb jij soms de totaalbegroting bekeken van de bezuinigingen? Ik gok van niet. Weet jij dan de precieze bedragen die de lage inkomens moeten inleveren en de bedragen die de hogere inkomens gaan inleveren? Vast niet. Bovendien is niets definitief.
Fijn he, je eigen invulling geven aan dingen die je niet weet. Ze krijgen die vergoeding niet om de 'NL cultuur te leren kennen'. Zo'n vergoeding wordt vanuit de bijzondere bijstand door de gemeente verstrekt, is bedoeld om te kunnen participeren in de samenleving (bijv. zwemmen, lidmaatschap van een vereniging, etc.) en is voor IEDEREEN die een minimaal inkomen heeft, dus OOK voor de gemiddelde autochtone PVV-stemmer in de bijstand of met een minimaal loon. En daarbij is dat Irakese gezin binnenkort ook een deel van hun zorgtoeslag kwijt, dus zijn zij hierin net zo goed slachtoffer als jij. Je kan je beter kwaad maken om al die VVD-stemmers die dit mogelijk hebben gemaakt. Zo...dat is er ook weer uit
Kijk, mensen die veel verdienen, doen natuurlijk wel iets voor hun geld. Werken w.s ook wel meer uur als manlief en ik samen. Heb ik ook totaal geen problemen mee. Maar om dan maar te zeggen, dat iemand met minder inkomen, te lam is om te werken...das ook niet fair he. Zelf werk ik 20 uur in de zorg, omdat ik niet de kids heel de week wil en kan missen. Manlief werkt gewoon fulltime, ''helaas'' heeft hij een handicap, waardoor het ''normale'' bedrijfsleven hem niet wil. Kan die 2 dingen doen, op zn krent zitten en smeken om een uitkering. Of, wat ie nu dus doet, voor bijna t minimumloon net zo hard werken als jij of ik! Alleen is ie dan handiger voor een baas, want die hoeft dus alleen een inleenvergoeding te betalen. Waar ik wel moeite mee heb, is van die omhoog gevallen types met een berg met geld. Neem nu van die voetballertjes...hallooooo, wat kunnen die nu helemaal? Beetje voetballen. Leuk, van je hobby je werk gemaakt. En dan maar ff 3 ton in de maand opstrijken? En kom nu niet aan; o o o , wat hebben die t zwaar. Dat hebben ze niet! Iemand die maanden in Afganistan zit, die verdienen dat geld in mijn ogen! Die doen iets voor de mensheid, met gevaar voor eigen leven