kleding eind mei kopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door silvana81, 21 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik ben 29 Mei uitgerekend (krijg een keizersnede).
    Nu hebben we wat kleding gekocht maar bij alles denk ik is het niet te warm dan of misschien is het wel koud.....heb de neiging om nu van alles wat te kopen shirts met korte mouwen en lange mouwen.

Wat zouden jullie kopen?

2. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik zou beiden kopen. Ben uitgerekend begin april en koop zelf eerst alleen lange mouw. Korte mouw koop ik wel als hij er is ;) Anders misschien vragen als kraamcadeautjes?

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou de eerste maatjes 50/56 alles lange mouw, je kindje moet zichzelf op temp houden en is lastig.

En daarna kun je snel genoeg andere kleertjes kopen.
    Zoontje is van begin mei en heb tm mt 56 alles lange mouw gehad.
    62 heeft ie bijna overgeslagen want het was in juli/aug erg warm waardoor ie eigenlijk alleen in romper heeft gelegen en als we weggingen een broekje erbij.

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Nederland is best onvoorspelbaar qua temperatuur de afgelopen jaren. Ik zou sowieso wat vestjes klaar hebben liggen. Die kan je altijd nog als voorjaars-/zomerjasje gebruiken. En dan korte rompertjes ofzo. Ik koop eigenlijk in elk seizoen bijna hetzelfde (op broeken na). En dan kleed ik hem aan in laagjes.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een winter en een zomer baby gehad maar dat maakte in de eerste weken niets uit hoor. Winter baby had een romper aan, een longsleeve en broekje, sokken, mutsje op. En in je armen altijd in een wikkeldoek, buiten vestje en wikkeldeken om. De zomer baby had na de geboorte ook een romper, longsleeve, broekje, sokken en muts op en ook een dekentje in je armen. Hij was een week of 3 oud toen hij in romper korte mouw in de wagen lag, met een lakentje op, 30 graden was het toen. Maar direct na de geboorte liggen ze altijd goed ingepakt want zelfs als het 30 graden is, is het 7 graden kouder als in je buik. En een mutsje hebben ze toch altijd op aan het begin. Het voornaamste is laagjes. Een romper korte mouw en mouwloos zit je altijd goed. Daar dan een longsleeve over, korte mouwen heb ik om eerlijk te zijn mn baby het eerste jaar niet aangedaan, alleen op die heel warme dagen in een romper.

6. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Mijn zoontje is geboren in augustus en heeft alleen maar lange mouw gedragen. Ook rompertjes met lange mouw

7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Oh ik volg even, ben 15/6 uitgerekend en vroeg me het zelfde af!

8. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Ja lastig hè? ! Ik ben van 20 juni en vraag het me ook af. Maatje 50/56 sowieso met lange mouw. Maar 62 zitten we al in juli. Toch kan het dan nog fris zijn maar je weet het nooit hier. Ik denk sowieso wat korte mouwen en dan rompertjes met lange mouwen evt voor eronder ?

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier een kindje van eind juni en ik had gewoon pakjes met lange mouw. Het was toen tussen de 20-25 graden geloof ik de eerste weken.
    Hier geen rompers met lange mouw gebruikt, alleen korte mouw of mouwloos.
    Een paar weken later hadden we een (bijna) hittegolf, zoontje was toen 3-4 weken, maar lag toen alleen in een rompertje.
    Tenzij we 's morgens weg gingen, dan een t-shirtje met broekje, maar omdat het in de ochtend toch nog wat frisser was vaak wel gewoon lange mouw (dun katoen) en dan tegen de middag gingen de kleertjes uit.
    Ik zou voor gewoon katoenen pakjes met lange mouw gaan, voordat ze echt korte mouwen dragen ben je enkele weken verder, kan je altijd op dat moment halen.

10. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lange mouw komt altijd wel van pas, 's avonds is het al gauw wat frisser, ook als het overdag heel warm is. Mijn dochter was een zomerbaby, in de kraamweek was het heel warm. Ze kon zichzelf meteen al goed op temperatuur houden, een mutsje heeft ze alleen de eerste uren opgehad, daarna was het echt te warm. Uiteindelijk lag ze in de kraamweek al in een rompertje met korte mouw in de kinderwagen, zonder dekentje. Ik heb die zomer wel gemerkt dat echte zomerkleertjes overbodig waren, als het heel warm was had ze alleen een rompertje aan en als het iets frisser was toch al snel iets met lange mouwen. Ik zou dus zeker een paar leuke rompertjes kopen en niet alleen saaie witte. Verder is het in mei meestal nog niet zo heel warm dus lange mouw heb je dan echt zeker nodig.

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    M

Je doet langer hoor met 56 dan een maandje...

Zoontje 3900 gram, 52 cm 5 mei geboren had in juli/aug 62 en sept 68

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Noud is afgelopen mei geboren en heeft vrijwel alleen rompertjes gedragen.
    Rompertjes met lange mouwen vind ik trouwens heel onhandig.

Zou niet teveel kopen en kijken wat het weer doet.

Maat 50 heeft Noud 3 maanden aangehad terwijl hij best flink was (3910 gram bij geboorte)

Deel Deze Pagina