Temperaturen na afbreken zwangerschap

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jajo, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Helaas hebben wij onze oh zo gewenste zwangerschap vorige week bij 17 weken zwangerschap moeten afbreken. Nadat bleek dat onze zoon ernstige afwijkingen had, die niet met het leven verenigbaar waren. Enorm veel verdriet en nu moeten we weer opnieuw beginnen. Ik heb het met de gynaecoloog besproken en volgens haar is er niets wat ons tegenhoudt om weer direct te beginnen.

Ik kreeg het advies om weer een temperatuurcurve bij te houden, om zo te zien wanneer ik m'n eisprong heb gehad en dus wanneer ik mijn eerste menstruatie (of hopelijk wederom zwangerschap) kan verwachten. Op dit moment vloei ik nog minimaal, dus kunnen we sowieso geen seks hebben. Maar wat me opvalt is dat mijn temp nog steeds vrij hoog ligt (rond de 37 graden) terwijl mijn temp voor een ovulatie vaak rond de 36.4 is en tijdens de zwangerschap 37.2. Komt dit nog door de hormonen in mijn lijf? Of omdat ik nu om 8 uur temp ipv om 6 uur? (Wel rectaal en voor ik uit bed ga)

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Niemand??

3. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ohh jouw topic overheen gelezen vanochtend sorry.

Ten eerste ik heb het verhaal gelezen, wat ongelooflijk triest. Hele dikke knuffel.

Dan wat betreft jouw vraag: inderdaad zoals je zelf al aangeeft duurt het even voordat het hcg uit jouw lichaam is tot die tijd verwacht ik dat jouw temperatuur wel hoog zal blijven. :(
    Het 2 uur later temperaturen zal wel iets schelen, maar denk dat het in dit geval het hcg in jouw lichaam nog is.

Ik hoop dat als jullie er aan toe zijn het weer snel raak is met een gezond kindje als resultaat.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.042
    15.636
    113
    Nabij Utrecht
    Wat enorm verdrietig dat jullie de zwangerschap moesten afbreken zeg :( sterkte nog met de verwerking hiervan.

Als je nu van plan bent altijd om 6 uur te gaan tempen dan moet je die tijd nu blijven aanhouden.
    Dat is ook de reden waarom hij nu 0.2 graden lager is dan tijdens je zwangerschap (je tempt nu eerder) + dat je nu nog steeds bomvol hcg zit van je zwangwrschap.

Het kan dus wel eventjes duren voor je cyclus weer op de rit is (ik hoop voor jullie heel snel weer).

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Bedankt meiden voor jullie reactie. Ik zal netjes blijven tempen en hopelijk komt m'n cyclus snel weer op gang.

6. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Wat vredelijk zeg, veel sterkte ermee.
    Ik heb vorige maand een vroege miskraam gehad. De eerdte week van de cyclus waren mijn temperaturen ook veel hoger dan normaal. Pas nu beginnen ze weer te zakken. Ik denk dat ik alweer een ovulatie heb gehad. Maar mijn basale temperatuur is dus nog welhoger als normaal, normaal is het 36.38 of daaromtrent en nu is het eerder 36.4-5. Ik denk dus dat een hogere temp normaal is.

7. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat naar Leo! Mijn basale temp daalt nu, ik denk dat het Hcg nu uit mijn lichaam verdwijnt. Want heb nu al 2 dagen een temp van 36.4 (wat normaal is voor de ovulatie voor mij)

8. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Wat heftig jajo! Hopelijk ben je snel weer zwanger!

Deel Deze Pagina