Wij twijfelen voor volgende zomer om naar Rugen of Denemarken te gaan. Of eigenlijk; ik wil naar Rugen - familie met wie we vaak samengaan hebben Denemarken op hun lijstje staan. In noord-frankrijk (normandie) misten we afgelopen vakantie de watervallen, klim en klauterpartijen rond riviertjes etc. Verder houden we van niet te massale campings -maar een beetje animatie (wat sportiever) vinden we wel weer leuk. Dus als iemand nog een leuke tip heeft? We reizen met een caravan. En tot slot - 700 km is normaal gesproken onze max zo'n beetje , eventueel in een 2e rit nog 300 km erbij. Maar verder niet. (mochten er andere tips komen ) Wie helpt ons met kiezen en/of het zoekgebied te verkleinen voor volgend jaar?? Groetjes Athina
maar wat heb je er gedáán? Ik zie het niet zo goed voor me Ik had hier op het forum gelezen dat Rugen ontzettend mooi was... sindsdien staat het op mijn wensenlijstje... maar ik krijg er nog niet helemaal beeld bij hihi.
Als ik aan watervallen, beekjes enzo denk, denk ik eerder aan wat bergachtiger gebied. Dat is in denemarken niet echt, denemarken is vrij vlak. Heeft wel veel kust waar je ook fijn kunt spelen, krabben vissen etc. Rugen ken ik niet. wij waren afgelopen jaar in de jura. Stonden op een camping aan rivier la loue, hier konden de kinderen in spelen met de keien. Konden we kayakken, en binnen een redelijke afstand waren leuke dorpjes, en bijv. Grotten en watervallen. Dit is op ca 700 km van utrecht. in de vogezen, iets noorderlijker heb je bij xonrupt-longemer ook leuke campings, aan het meer, met ook watervallen en spelen in rond water.
Jasmund NP Zo n boomkronen pad Met de stoomtrein mee Strandwandeling Automobilmuseum Jagdschloss Granitz Karls erdbeerland Rondje gefietst, die hadden we mee. Dinopark Zandbeelden We wilden eigenlijk nog naar de westelijke eilanden, maar hadden 1 week daar toen. In de middag vaak naar het strand bij Prora
Dat lijkt me ook gaaf idd. Wij hebben het overwogen op de fiets voor dit jaar. Maar dat is het niet geworden.
Ik ga jura even bekijken en googlen etc. Wij komen graag op een camping in de vogezen - domaine des messires; https://www.domainedesmessires.com/nl/ - lieve nederlandse eigenaren. Maar toe aan wat anders weer.
Voor klim- en klauterpartijen, watervallen enzo hoef je niet naar Denemarken. Dat is wat dat betreft grotendeels gewoon Nederland met meer kust en kanelsnegls. Jura is inderdaad dan wat. Luxemburg (Mullerthal) Duitsland tegen de Oostenrijkse grens aan, Richting Garmisch-Partenkirchen zeg maar.
Dat zei ik gelijk al ; kunnen we het niet beiden doen.. maar met 2 weken redden we dat sowieso niet.. Dan moeten we al minimaal 2,5 week doen (3 wordt lastig met het werk misschien) . En is dat misschien niet zonde van Rugen? Met een camper lijkt me dat een fantastische reis. Dan kunnen we via legoland terug zeg maar. Maar met de caravan - en een familie die ook weer niet echt van rondtrekken houd- wordt het te veel denk ik. @nelta: klinkt als 'genoeg te doen!' dat lees ik graag
Een weekje Rugen en een week Bornholm lijkt me prima hoor. Langer is ook weer overdreven, zoveel is er nu ook weer niet te doen op Bornholm. Wij waren er een midweek en dat was ook prima. We gaan vaak richting Denemarken omdat we er vrienden hebben wonen, maar eigenlijk vind ik het vaak vrij saai en kom ik altijd terug met een gevoel van “volgend jaar moeten we echt niet weer naar Denemarken gaan”, maar dan gaan we toch weer op de een of andere manier
daar ben ik dus ook een beetje te bang voor... dat ik denemarken -ondanks de fijne camping faciliteiten - gewoon wat saai vind... Over die 2 weken; dan zouden we rond gaan zeg maar... via bornholm denemarken verder in en dan terug via billund... en dan zou ik 3 dagen op bornholm prima vinden. Maar ja, dan maar 4 dagen voor die andere grote helft.... is net te kort denk ik.
Nee Denemarken is weer te groot voor 1 week rondreizen inclusief Bornholm. Dat is echt wel een aparte vakantie waard. Maar alleen Bornholm en Rugen samen zijn goed te combineren, omdat de veerboot vanuit Sassnitz een heel goede verbinding geeft. Dan doe je de rest van Denemarken een andere keer.
Wij waren 5 dagen op Rugen en 2 weken op Bornholm. Maar als je twee weken hebt, zijn beiden echt goed te combineren hoor! Rugen en “de rest van Denemarken” combineert niet zo handig in twee weken. De korte reis en het avontuurlijke van de boot waren voor ons echt grote meerwaarden. Bornholm is ruiger dan de rest van Denemarken overigens. Ik vond het echt de moeite waard. Wij reisden toen ook met caravan en dat ging prima.