Hallo, Morgen ga ik starten met de medicatie (mifegyne en cytotec) om de miskraam op te wekken. Ik ben nu ruim 8 weken ver, alleen is het vruchtje niet verder gegroeid dan 6.4 weken en het hartje is nu sinds een week gestopt. Nu vraag ik me af hoe heftig dit door jullie werd ervaren qua pijn en op emotioneel gebied. Hoelang duurt het proces? Kan je het vruchtje herkennen ? Wat hebben met het vruchtje gedaan en hoe (opvangen ofzo?) Heel veel vragen dus Ik probeer me enigszins voor te bereiden op wat komen gaat.
Allereerst veel sterkte! Waarschijnlijk heb je de medicatie net ingebracht. Maar misschien heb je hier nog iets aan. Kloppend hartje bij 6.5 weken maar bij 7.5 geen kloppend hartje en enkel restjes embryo, intacte vruchtzak en flinke bloeduitstorting(hematoom) boven op de vruchtzak. Gisterochtend dacht ik dat het opgang kwam maar het stagneerde toen heb ik eind van de ochtend alsnog de medicatie ingebracht. In de avond begonnen de krampen en verloor ik veel vloeibaar bloed zonder stolsels. Op de bank gaan liggen met een kruik en naproxen in genomen. In de nacht werden de krampen erger en ben ik vaak op de wc gaan zitten voor verlichting. Bloedverlies kwam nu met Stolsels en ik verloor uiteindelijk ook iets groots wat tegen de 7 cm aan liep. Gekke was dat dat geen pijn deed toen het eruit zakte. Ik heb nog geprobeerd om te kijken of ik het vruchtje kon ontdekken maar vond het moeilijk te zien waarschijnlijk kwam het nu met hematoom en al naar buiten zetten omdat het ook zo groot was. De rest van de nacht nog wat nagebloed en krampen gehad, ook in mijn bovenbenen. Nu voel ik mij beurs en ik ben moe maar heb geen krampen meer dus ik denk dat gebeurd is nu. Geestelijk vond ik het wachten echt heel pittig tot het zou beginnen. Dat heb ik wel onderschat. Als jij graag het vruchtje zou op willen vangen zou je in een vergiet kunnen gebruiken tijdens je wc bezoek lees ik op internet. Veel sterkte meid de komende tijd.
Ik volg dit even...vraag me hetzelfde af Van de week ook miskraam met 7 weken (ook met hematoom!) alleen lijkt het hier zonder medicatie wel op gang te komen.. Maar al zo verdrietig he en dan zo onzeker wat je kan verwachten.. Sterkte allebei
Ha meis, Hier vorig jaar met 8w hartje gestopt en met 9w kwam ik erachter. Mifegyne geslikt en toen kwam t al op gang na een paar uur, cytotec niet nodig gehad. Ik kon het vruchtje makkelijk opvangen en ik heb het begraven onder de vlinderstruik in onze tuin. Ik moet zeggen dat ik niks kon herkennen maar zoiets ‘vergaat’ ook een beetje na een tijdje. Qua emoties, tsja, het is een rollercoaster. Veel gehuild en wel even tijd nodig gehad om het te verwerken. Ik was 2e ronde erna weer zwanger, ik ben wel echt een tijd bang geweest om t kindje te verliezen.. Eigenlijk tot ik haar ging voelen wel. sterkte en een dikke knuffel. ❤️
Wat Zonnestraal zegt trouwens vond ik ook intens, het afwachten. Moment dat ik wist dat vruchtje dood in m’n buik zat vond ik het heel moeilijk dat ik nog 3 dagen moest wachten op afspraak bij gyn voor medicatie en daar wéér een inwendige echo moest om het te bevestigen.
Bedankt voor de reactie, en ik heb er zeker wat aan hoor. Heb vanmiddag om 13:00 uur die orale pil ingeslikt en zondag ochtend moet ik die vaginale inbrengen als het nog niet is gekomen. Bedankt voor het delen van je verhaal en de tips. Ook jij veel sterkte.
Ja dit vind ik ook vreselijk. Ze wilden eigenlijk nog een week afwachten en kijken of mijn lichaam het zelf zou oplossen, maar dit trek ik niet en gelukkig werd ik gehoord en mocht ik vandaag beginnen met de medicatie.
Jij ook veel sterkte. Ik hoop voor je dat het doorzet en je lichaam het zelf oplost. Pff pittige tijd dit
Nou ik hoop dat dit het was echt al heel veel verloren..ik begin ook al last van laag hb te krijgen..net me maar ergens weg laten halen door manlief..niet vertrouwd auto rijden zo Tip dus blijf gewoon thuis..
Ik kan me voorstellen dat als je dit hebt meegemaakt een nieuwe zwangerschap je ontzettend onzeker maakt. Daar zal ik ook wel last van krijgen (als het lukt) ben ik bang. Wat een mooie plek onder de vlinderstruik. Die heb ik helaas niet, maar misschien is een ander mooi plekje in de tuin wel een idee. Ik hoop dat je een hele fijne en zorgeloze zwangerschap hebt vanaf nu
Ik hoor ook vaak dat mensen bijv een mooie (bloemen)plant kopen in pot en het dan daarin/onder begraven als dit je aanspreekt natuurlijk. Ik ben gelukkig in juni al bevallen van een gezonde meid! Ik gun jou een fijne verwerking en goed herstel en hopelijk snel een nieuwe zwangerschap ❤️