Wij hebben juist voor de TrippTrapp gekozen omdat we hem het minst storend vinden in huis. Hij heeft dezelfde kleur als onze eettafel en past daardoor gewoon in ons huis. Daarnaast vind ik het fijn dat je heel makkelijk het voetenplankje kan verzetten. Wij hebben een aardig lang mannetje en dan is het fijn dat je veel zelf kan instellen. Ik ben geen enkele kinderstoel tegengekomen die ik echt mooi vond, de TrippTrapp vind ik het minst lelijk, het duurzaamst en het handigst. (ik heb hem kado gekregen, anders zou ik denk ik marktplaats hebben gebruikt). Alle opa's en oma's hebben de kinderstoel van de Ikea. Handig als extra stoel, maar je valt constant over de poten heen.
Ik vind de tripp trapp ideaal. Lekke rmakkelijk af te vegen en kun je zo aan de tafel schuiven. Voor de baby hebben we er ook een besteld als ze straks kan zitten. We krijgen er een gratis tafelblad bij. Alleen heb ik gehoord dat het kussentje wat je erbij kunt kopen, je beter via mp kan kopen. Daar is iemand die maakty ze zelf van een soort plastic en die hoef je dan niet in de wasmachine te doen kan je zo afvegen met een doekje.
Ik vind het ook een fijne stoel. Mijn zoontje zit er vanaf het begin mooi rechtop in. Ik vind het wel meevallen met veel werk als het kussentje eraf moet. Het enige dat er even af moet is de beugel.
ik heb hier een kussentje gekocht van geplastificeerde stof: Regenboogdesign - kussensets voor de kinderstoel ik zind het ook best onhandig dat ik de stoel half moet demonteren om dat kussen eraf te krijgen, ik krinjg die beugel er nl echt niet zomaar tussenuit. maar goed, het hoeft niet al te vaak te gebeuren gelukkig.
we hebben ook tripp trapp bewust voor gekozen. als kraamcadeau gevraagd Gijs van het weekend in de ikeastoel gehad, mijn ouders hebben deze en in de trip trapp om uit te proberen maar hij zit veel beter in de tripptrapp dan in de ikea. wat wel opgelost word als hij ouder word, omdat hij dan beter kan zitten. Maar het fijne van een tripptrapp is dat hij zolang mee kan! zelfs volwassenen kunnen er nog op. ik vind de kwaliteit-prijs prima. en wij hebben ook zo kussentje van regenboogdisigns, gekregen van een vriendinnentje, dus staat zijn naam op
ik zind het ook best onhandig dat ik de stoel half moet demonteren om dat kussen eraf te krijgen, ik krinjg die beugel er nl echt niet zomaar tussenuit. maar goed, het hoeft niet al te vaak te gebeuren gelukkig.[/QUOTE] Als het wat vaker gebeurd dan kun je de beugel er vrij gemakkelijk tussen uit trekken. Overdag zit de beugel er bij ons niet in maar tijdens het eten druk ik hem er weer even tussen. Dan blijf meneer tenminste op zijn stoel zitten. Maar het is ook weer niet zo dat het zo gemakkelijk gaat dat een kind het zelf kan doen hoor!
Thanks voor de link! Daar staan echt super leuke op! De TT staat ook bij ons op het verlanglijstje, duurt nog wel even
Wij hebben een nepperd. Heet geen tripp-trapp maar gewoon meegroeistoel. Was in aanschaf stukken voordeliger, maar het idee is hetzelfde. Ik vind hem ideaal. Vooral omdat mijn zoontje nu gewoon lekker bij ons aan tafel mee kan eten en niet een meter van tafel zit omdat het blad er nog voor zit. Wat ook al vaker genoemd is, hij is een stuk compacter dan die grote kinderstoelen en je kan er veel langer mee doen. In principe kunnen wij er ook nog op zitten. Dus hij kan hem als hij groot genoeg is om op een gewone stoel aan tafel te zitten zonder dat hij meteen met de kin op tafel klapt, ook als bureaustoel gaan gebruiken. En ja, hij kan er uitklimmen, maar dat lukt ook wel uit een andere stoel hoor. Wij hebben ook nog een van IKEA, zo'n plastic kuip met poten die je er zo uit kunt halen (ideaal voor onderweg of logeetjes), maar daar klimt hij ook uit.
Wij hebben bewust niet gekozen voor de tripp trapp, omdat deze en geen tafelblad had en geen goede hoofdsteun heeft.. maar dat is onze mening Wij hebben nu een stoel die identiek is aan de tripp trapp.. alleen het blad kan erop of eraf. de hele stoel schuif je zo onder de tafel in net als de tripp trapp alleen het blad schuif je zo over de tafel.. dus hij zit ook gewoon bij ons aan de tafel.. Daarnaast heeft deze dus een hogere hoofdsteun en in het begin heb ik gemerkt had hij dit ook wel nodig.. Ook zit bij deze een tuigje en het uiterlijk is nagenoeg hetzelfde op de hoge rugleuning.. de pijs was ongeveer hetzelfde... ik weet uit mijn hoofd niet welk merk.. maar hij bevalt ons goed.. ook kunnen we de stoel zo bij de bank zetten als we geen zin hebben om aan tafel te eten.. al komt dat niet heel veel voor meer sinds we "samen" eten dan is het blad wel extra handig
Effe ter info, je kan er een tafelblad bij kopen dus dan heb je ook een stoel met blad En waarom perse een goeie neksteun? Als kindjes kunnen zitten hebben de dat toch niet meer nodig??? Of zie ik dat nou verkeerd?
oh zover ik weet kon ik er geen blad op kopen... dat is toch ook het principe van de tripp trapp? in het begin sloeg hij nog vaker met zijn hoofd naar achter als hij er even geen zin meer in had toen was het wel handig en nu is hij soms wat moe en hangt hij in de stoel.. na het eten is het dan ook echt bedtijd
Het blad is een los ding wat je op je eigen tafel legt. Het zit dus niet aan de stoel vast. Beetje een onzinnig ding, naar mijn mening.
ja toch? Kun je toch net zo goed een placemat gebruiken, die zijn ook makkelijk af te wassen maar voor wie het wel makkelijk vindt, is het een ideale stoel
Nee op internet is er ook een blad te verkrijgen die je aan de trip trap vast kan maken (vraag me niet hoe) stond een tijd geleden in 1 van de "vak" bladen de kinderen/ouders van nu/wij jongen ouders. Is volgens mij niet officieel van stokke. Een hoofdsteun heb ik ook niet gemist, ze hield haar hoofd al prima omhoog voor ze kon zitten. Niet echt nodig dus. Weet niet meer wie: vond de triptrap erg lelijk en heeft toen die van de ikea gekocht? Ja smaken verschillen natuurlijk, maar vind die van de ikea toch echt wel een heel stuk lelijker dan de triptrap, of elke andere willekeurige kinderstoel (onee die chico vind ik helemaal lelijk ). Ik vind de triptrap ook niet de mooiste, maar heb een witte en witte eettafelstoelen dus vind m niet misstaan. Maar zoals ik al zei, smaken verschillen gelukkig, anders zou het een saaie boel zijn. Idd die poten van die ikea stoel zijn heel onhandig, heb m in de tuin dus ook aan het eind van de tafel het dichtst bij de schutting staan, kunnen we er niet overheen vallen. Wij hebben de kussentjes idd alleen in het begin gebruikt (hadden de zwart/wit gestipte). Nu zit ze gewoon op het hout, vond het veel te lastig met schoonmaken. Idd alleen de stang eruit halen, nu zonder stang zou het dus minder vervelend zijn. Voor nr. 2 komt er iig weer een triptrap bij, moet alleen nog ff kijken of ik een nieuwe koop of 1 van marktplaats.
Ik vind em ideaal. Wij hadden eerst een bloom, toen een chico en uiteindelijk een tripp trapp aangeschaft. Hadden we dat maar eerder gedaan. Meisje eet gezellig mee aan tafel (blad is mijn inziens niet nodig, we eten immers altijd aan tafel) en je schuift em zo aan. Het is geen sta in de weg en je hebt er jaren plezier van