Baby ligt wakker op bed; laten liggen of eraf?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Het valt me op dat mijn dochtertje wel eens wakker op bed ligt. Als ze gaat slapen overdag dan kijk ik regelmatig even 'om het hoekje'. Soms ligt ze dan heerlijk te slapen, maar soms ligt ze ook gewoon wat om zich heen te kijken. Wat zouden jullie dan doen, gewoon lekker laten liggen of halen jullie ze dan van bed?

Aan de ene kant denk ik, ze zal het wel naar haar zin hebben want anders zou ze wel gaan huilen (doet ze ook wel es). Aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje zielig, het voelt net al 'mag' ze er niet bij..

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bedoel je als ze moet gaan slapen of nadat ze heeft geslapen? Als je er voor bedoeld: ze moet natuurlijk wel even de kans krijgen om in slaap te vallen. En als je er na bedoeld: als ik wakker ben geworden lig ik nog wel eens even lekker 'na te soezen'. Lijkt me dat dat voor een kind net zo kan gelden? :)

Het wisselt of ik D. dan uit bed haal of niet. Als ze wakker is geworden na het slapen meestal wel, gewoon omdat ik blij ben dat ik haar weer kan zien en kan knuffelen ed. :) Maar als ik met iets bezig ben, dan maak ik dat vaak nog even af.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ik bedoel echt nadat ze heeft geslapen.
    Als ze nog moet slapen dan laat ik haar liggen, tenzij ze echt gaat huilen.
    Mijn vriend zegt ook: nou als ze niet huilt dan heeft ze geen honger, geen krampjes en ze is niet moe, dus is ze tevreden!
    Het kan ook zo zijn dat als ik dan even later weer ga kijken dat ze dan toch weer in slaap gevallen is...

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een slaapcyclus van een baby is 45 min en dan zijn ze vaak even wakker. Het kan dus best zijn dat ze net ertussen in zit.
    Jesse laten we altijd maar even liggen en vaak valt hij dan wel weer in slaap. Als hij geluidjes gaat maken halen we m er wel uit...

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier een meid wat ook altijd heerlijk tevreden in bed ligt als ze geslapen heeft. volgens mij kan ze zo een uur blijven liggen haha. ik vind het heerlijk want ik ben altijd gewent dat me zoon me wakker brult en nu nog..

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik laat haar altijd liggen, zo leert ze ook om alleen te zijn en alleen in haar bedje. Vaak kan ze zichzelf zo een kwartiertje vermaken voordat ze eruit wil.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    lekker laten liggen, het is voor een kindje ook fijn om even in een prikkelarme omgeving te zijn, en als ze daarna nog in slaapt valt was ze er zeker niet aan toe om uit bed te komen.

8. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Lekker laten liggen! Dat doe ik ook altijd. Zolang ze lekker tevreden is, is het toch goed? Als ik mijn dochtertje meteen uit bed haal, dan kan er de eerste tien minuten geen lachje vanaf. Opstartproblemen denk ik, haha.

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Onze jongste dochter wordt ook regelmatig wakker na zo'n 45 minuten, maar valt dan ook vaak weer in slaap. Vooral laten liggen dan! Het is belangrijk dat ze dan nog even verder slapen omdat ze meer nodig hebben dan 1 slaapcyclus.

Ik wacht altijd tot ze geluidjes begint te maken. Of als het tijd is voor de fles en ik weet toevallig dat ze wakker is.

Ik gluur overigens zo min mogelijk, want als ze me heeft gespot of ik oogcontact maak, begint ze keihard te lachen ;) Dit is ook de reden dat ze op de opvang vaker kortere slaapjes doet, ze halen haar "te" vroeg uit bed. Familie en vrienden die niet weten dat ze tussen dr slaapcyclussen in even wakker is, halen haar er vaak ook uit, of gaan tegen haar kletsen en lachen, want ja "ze is toch al wakker"... Grr ;) Straks zit ik met een oververmoeid kindje die alleen nog maar hazenslaapjes doet!

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ze ligt nu inderdaad nog steeds te slapen, althans dat denk ik... ze is nog steeds stil ;)

Ik probeer altijd zo te kijken dat ik alleen om het hoekje van de deur gluur, als ik bij haar bedje gaat staan dan ziet ze me en dan gaat ze inderdaad lachen en dan is het helemaal sneu.. als ze straks wat ouder is zal ze ook wel door hebben dat het geluidje van de deurklink betekent dat er iemand is... maar voorlopig heeft ze dat nog niet door.
    Denk dat ze het inderdaad gewoon wel fijn vind om lekker rustig om zich heen te kijken, op zich is er ook genoeg om te bekijken, zelfs op de slaapkamer ;)

11. Onje

Onje Niet meer actief

L.emmy ligt wel eens een half uur te tieren gillen en schreeuwen in bed! Echt van plezier hij heeft de grootste lol, hij schijnt een innige relatie te hebben met de plafonaire (geen idee hoe je het schrjft?!) die is namelijk ontzettend grappig ! Komt mij goed uit dan kan ik nog even stofzuigen/dweilen beneden. Zodra hij overslaat op een zeurderig toontje haal ik hem eruit.

12. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Effe off topic hihi:Mijn zoontje heeft dat met de lampenkappen die aan het plafond in de woonkamer hangen hihi. Hij kan er soms zo verleidelijk naar kijken ;). Mijn man noemt hem dan casanova hehe :p. Als hij dan bij ons op de slapkamer die blik werpt naar het lampenpeertje aan het plafond ( wij zijn pas verhuisd en niet lang daarna werd mijn zoontje geboren, dus niet ens tijd gehad om een lamp uit te gaan zoeken hihi) dan grapt mijn man he niet vreemd gaan

On topic: mijn zoontje ligt soms ook heerlijk na te genieten van zn slaapje. Laat hem altijd lekker liggen tot hij het beu is :)

13. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Off topic: mijn zoon kijkt heel verliefd naar de sterren van het hemeltje van z'n wiegje :D zo grappig! En maar lachen en kletsen tegen ze.

Ontopic: lekker laten liggen. Hier gluur ik ook wel eens om het hoekje. Klaar wakker en rustig om zich heen te kijken. Zo lang hij geen geluidjes maakt of huilt zal het wel goed zijn. Meestal valt hij wel weer in slaap.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier net zo. Ik denk het ook helpt om ze te leren alleen in slaap te vallen, als ze ook na het slapen wel eens alleen en tevreden in bed liggen.

Deel Deze Pagina