Huiluurtje of wat anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tess83, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Mijn dochter is nu bijna 3 maanden en vermoeit ons al ruim een maand met "huilen" 's avonds!

Overdag gaat het prima, na een voeding knuffelen en spelen we, soms even in de box en zodra ze moe wordt lekker haar bedje in. Ze ligt dan alsnog soms even wakker, maar ik hoor haar dan nooit en na een kwartiertje slaapt ze vaak wel.

Alsof ze precies weet dat de voeding van 18.00 is geweest, want zodra we haar na die voeding in bed willen leggen huilt ze soms al, voordat ze echt ligt! Meestal laten we haar liggen om te kijken of ze toch in slaap valt, heel soms gebeurt dat, maar dan slaapt ze hooguit 1,5 uur en is ze dus ruim voor de volgende voeding wakker.

Maar vaker slaapt ze dus niet, hoewel we zien dat ze hartstikke moe is! Meestal valt ze namelijk in de box wel in slaap of op schoot en dan denken we, nou hup terug in bed. Maar zodra ze erin ligt gaat ze weer huilen! Dus meestal sjouwen we hele avonden rond met de draagzak.. En dat begint een beetje op te breken na een maand..

Onze avondjes samen? Geen idee meer hoe dat is ;)

Wie heeft er voor ons nog een tip om uit te proberen? Alles is welkom!!

Alvast bedankt!

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik heb Max tot 4 maanden ongeveer 's avonds lekker bij me gehouden...bij mama op de buik slapen :) en mijn vriend bracht me dan drinken ofzo als ik wat nodig had...

ik zou het over een tijdje langzaam nog eens proberen...

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Erg herkenbaar.. hier ging het zo ongeveer hetzelfde! Bij ruim 3 maanden ging het langzaamaan beter en kregen we hem zo rond half 9 zn bed in (fles was toen om 19.00 uur). Wel met wat gemopper soms, hij kan ook echt wel even huilen dan. Maar langer dan 5 minuten eigenlijk nooit, en zo wel, dan gaan we er naartoe om hem te troosten.
    Inmiddels is de fles opgeschoven naar 19.30-20.00 omdat de 23.00 fles eraf is, maar hij gaat nog steeds om half 9 naar bed.

Ik zou haar gewoon nog even een tijdje bij je houden savonds, lekker op je buik of borst leggen. Als ze dan goed gaat slapen, kun je wel proberen om haar weer een keer in bed te leggen.
    Hier laten we hem vijf minuten zachtjes huilen (jengelen). Als hij echt overstuur raakt gaan we uiteraard eerder naar hem toe. Weet dat het laten huilen omstreden is, maar het werkt hier perfect.

Wat hier ook een belangrijk punt is, is de timing. Vooral niet te lang wachten met op bed leggen, want dan lukt het echt niet meer. Zodra hij geeuwt, begint te jengelen of te veel in zn oogjes wrijft, gaat hij naar bed. Wacht ik te lang (want het ligt zo lekker samen op de bank!) moet ik dat altijd bezuren met een krijsende baby in bed...

4. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Isabella heeft dit al vanaf haar geboorte(s avonds beneden tot ongeveer half 10/10 uur...Ben er eigelijk gewend aan geraakt:) Maaarr we proberen haar nu steeds iets vroeger in bed te leggen. Gister om 9 uur en dat ging prima;) Als ze beneden bij mij is huilt ze trouwens niet hoor, alleen als ik haar op bed leg. Komt vast vanzelf goed.. :D

5. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Geen tips, maar wel een geruststelling: die periode gaat écht over. En tot die tijd ben je het beste af met je kleintje lekker in de draagdoek.

6. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

Ze slaapt hooguit een half uurtje in de box of bij ons op schoot, daarna is het echt klaar en begint ze weer te huilen..

In de draagzak slaapt ze wel, maar alleen zolang we blijven lopen en dat houden we na een maand niet meer vol de hele avond..

Ik begin me af te vragen of het kan komen, doordat ze overdag en 's nachts teveel slaapt..?

Sinds ze 1,5 maand is slaapt ze al door en moet ik haar echt wakker maken 's ochtends en ook na alle andere voedingen is ze binnen een uur moe en breng ik haar naar bed. En elke keer moet ik haar na 4 uur wakker maken, want zelf komt ze niet..

Tot de voeding van ongeveer 18.00-18.30 dan wil ze dus niet naar bed, hoewel ze ook dan signalen van moeheid vertoont..!

Pff lastig hoor soms :)

7. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Geef je een speentje? Ik heb rond de 12 weken een hele week met mijn meisje door de kamer gelopen. Toen ik ben ik haar - veel- vaker de speen gaan aanbieden en daar werd ze veel rustiger van. Ineens was het ook weer over.

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar. Ze wilde bij ons in de avond ook niet in haar bedje. Lekker bij ons op de bank. Vaak viel ze dan ook pas in slaap vlak voor ze de laatste fles kreeg. Heel handig dus, haha. Die avonden voor jullie zelf komen echt wel weer hoor gelukkig. Was er zelf toen ook bang voor.

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier hebben we ongeveer 16 weken lang geen avonden samen gehad. Huilen begon rond 17u en duurde vaak tot 23u.

Uiteindelijk is dit echt beter geworden, maar soms werden we er echt gek van (met in ons achterhoofd dat L. er ook niks aan kon doen, maar je voelt je zo verschrikkelijk machteloos!)

Het huilen wordt vaak erger tot een week of 12 en dan wordt het langzaam minder, dat zul je echt merken. Huilde hij hier in het begin ruim 14 uur per dag (dat was overigens niet normaal en hij heeft ook in het ziekenhuis gelegen daarvoor), dat werd al snel minder tot 2-3 uurtjes per dag.

En nu huilt hij alleen bij sprongetjes als hij 's avonds naar bed moet. Verder is hij nu super vrolijk, gaat rond 19.30 naar bed en slaapt (meestal) tot 6u de volgende ochtend! Wij hebben dus onze avonden weer terug!

Houdt vol, komt vanzelf weer goed! Je meisje lekker bij je houden, lekker knuffelen!!

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mannetje sliep in het begin heel weinig!! Hazeslaapjes en na de fles van 15u sliep hij helemaal niet tot aan de fles van 19u.. (huiluurtje begon om 17u) Niks aan te doen, erbij gehouden...

11. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben blij dat jullie het herkennen en dat het over gaat :)

Ik heb er totaal geen probleem mee dat ze beneden blijf bij ons, maar alleen dat is helaas niet genoeg. In de box of gewoon bij je liggen is te weinig ;) Ze wil wel de aandacht hebben! En dat maakt dat het gewoon veel energie kost..

Ik gebruik wel een speentje en daar valt ze soms bijna mee in slaap, maar ook al valt ze in slaap en lopen we op een gegeven moment weg, dan begint ze toch na 10 minuten weer te huilen..

We hebben nu alle voedingen maar een uur opgeschoven, zodat we in ieder geval rustig kunnen eten samen :)

Ik merk dat ik zelf eindeloos veel geduld heb, maar mijn man begint het een beetje op te geven zo nu en dan!

Maar ik houd hoop, ze is vandaag 3 maanden dus wie weer is het snel voorbij! *duimduim*

Deel Deze Pagina