Box, wipstoel, schommelstoel, muziekmobiel... wat hebben jullie allemaal?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Tuttebell, Jan 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    #1 Tuttebell, Jan 1, 2013
    Last edited: Jan 1, 2013
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.. Ik heb voor de baby (2 maanden) een schommelstoel van Rainforest. Ik heb een wipstoel van Chicco met een speelboog eraan (zonder muziek) en ik heb een box staan. In de box ligt een knuffeltje met muziek erin, een bal met een spiegeltje en een bijtring (welke nog niet gebruikt word, dus meer voor de 'sier' nog!

Mijn vraag is nu .. zouden jullie hierbij ook nog een muziekmobiel aanschaffen? Is dat echt nodig voor in de box, leuk voor de kleine? De schommelstoel heeft ook muziek.. word het dan niet te veel allemaal, maar in de box is het dan misschien voor hem wat 'saai'!

Hebben jullie een muziekmobiel? Zo ja, tot wanneer word deze meestal gemiddeld gebruikt? Of hebben er ook mensen een box zonder muziekmobiel en hoe bevalt dit?

De kleine is nu 2 maanden en ligt sinds kort wat vaker in de box.

Muziekmobiel: Fisher-Price muzikale regenwoud gym luxe? Bestel nu bij wehkamp.nl

Of zouden jullie liever kiezen voor:
    Fisher-Price 3-2-1 muzikale regenwoud babygym? Bestel nu bij wehkamp.nl

En dan dus geen muziekmobiel in de box?

Ik hoor graag jullie mening!

2. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik had wel een muziekmobiel voor op de box. Mijn zoon vond het geweldig. Hij heeft tot ongeveer 6 maanden er echt plezier aan gehad, toen ging hij kruipen, zitten en optrekken dat überhaupt speelgoed niet echt interessant meer was.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik heb in de box een muziekmobile.

En een gewone wipper zonder tierelantijntjes.

Met kerst heb ik een babygym gevraagd en gekregen, die zet ik afwisselend in de box of boven de babygym.

Heb nu het eerste muziek speeltje in de box gelegd van de oudste, een Vtech radiotje, en hij vind het geweldig hihihi..

De babygym is de simpelste versie die ze hadden. Die gebruikte ik ook toen ik nog op een kdv werkte. Gewoon zonder muziek of lichtjes. Een spiegeltje eraan, een bal met kralen erin eraan, en een beertje wat kan ronddraaien. Aan de zijkanten ook nog wat dingetjes.

Vind al dat lawaai niet nodig. Dat radiotje vind ik al genoeg haha..

Hij gaat nu de fase krijgen van alleen willen zitten, maar dat nog niet zelfstandig kunnen, best lastig want dan is niets leuk meer, ook het speelgoed niet..

4. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij hebben een wipstoel zonder toeters en bellen. En een box, met een muziekmobiel erboven, ik geloof van Woezel en Pip (is nog van een van de oudere kinderen geweest). Geen schommelstoeltje. Babygym vonden ze bij mij allebei helemaal niks, dus die heb ik nu niet meer. De oudste had ook geen muziekmobiel. Maar omdat de jongste veel meer in de box gezeten heeft (veilig weg van de oudste) vond ik het voor hem wel leuk om iets te hebben om naar te kijken.

5. adi

adi Niet meer actief

Een schommelstoel hadden wij niet, vind ik nogal beperkt voir een baby om te spelen ( baby zit vast erin)

hier hadden ze een muziekmobiel boven de box, lekker tegenaan schoppen, ronddraaien en zich optrekken om speeltjes te pakken.
    daarnaast een grote speelkleed met veel spiegeltjes en speeltjes om te grijpen, voor spelen-op-de-buik. Wij hebben bewust weinig animatie gehad die de baby stimuleert om op de rug te liggen of te zitten, en veel buiklig- speelgoed.

6. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Baby is nog onderweg, maar heb de volgende dingen aangeschaft/ gekregen.
    Een boxmobiel, speeltje voor maxicosi, wippertje.
    Nog geen speelkleed of babygym.
    Ik doe ook geen geluiddingen in de ledikant, zodat hij rustig kan slapen.

Wat is buikspeelgoed? Waar moet ik aan denken? Dat is idd wel slim.

7. adi

adi Niet meer actief

Een leuke speelkleed met spiegeltjes en grijp-frutsels; poppetjes aan een hanger die je aan de zijkant van de box kunt hangen, dit stimuleert de baby om te draaien enz
    eigenlijk alle speelgoed die geen rugligging stimuleren.

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Ik heb een muziekmobiel voor op de box en voor boven het bedje. De rest (wipstoel enz) is zonder muziek,
    Gewoon via marktplaats gehaald €5 aangezien de baby er toch niet aankomt kan tweedehands geen kwaad. Zat nog nieuw in doos. Op de doos staat van 0 tot 6 maanden. Diegene vertelde inderdaad dat de kleine tegen die tijd er bijna aan kan komen en dus toen die van hen hebben weggehaald.

Verder heb ik een speelkleed met verschillende kleuren en textuur om te ontdekken maar zonder muziek..

Attached Files:

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een mobile voor de box van fisher price, de kiekeboe forest variant.
    Het is een kleurige mobile, vooral primaire kleuren. Op hele jonge leeftijd kunnen ze vooral goed contrasten zien. Een mobiel met grijze knuffeltjes zal waarschijnlijk minder aanspreken dan een mobiel met rode knuffeltjes.

Onze mobiel kan ook bewegen en geluid maken en dat vindt ons mannetje fantastisch. Zodra het muziekje ophoudt of de bewegingen stoppen, begint hij te pruttelen. Als we hem dan weer aandoen wordt hij weer helemaal vrolijk.

Wij wilden ook niet teveel drukte in de box maar deze mobile is toch echt een superaankoop geweest.

Ons mannetje vond het leuk worden met 4 weken. Ik heb begrepen dat zo'n mobile tot 6 maanden echt leuk is.

10. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Wij hadden de ocean wonders schommelstoel. Welke beide kids echt geweldig vonden.
    Een wipstoel welke eigenlijk haast nooit gebruikt werd.
    Een speelkleed met speelboog die af en toe voor de dag werd gepakt. En wel een mobiel boven de box. De 1 vond het geweldig als die aan stond. De ander gewoon om naar te kijken.

11. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Wij hebben die muzikale regenwoud gym. Rond 5 maanden was deze erg leuk, alleen het geluid vond ik tegenvallen. Er komt alleen een muziekje als je de bal die de tijger vasthoudt draait. Dit duurt ook maar een paar seconde.

12. Dnies

Dnies Actief lid

May 8, 2012
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor ons is het het eerste kindje ik heb tot zover een muziekmobiel van woezel en pip boven de box ik heb een speelkleed met spiegeltjes etc van fisher price en daar zit ook een speelboog bij, ( gekregen ) deze kan ik zo nu en dan even tevoor schijn toveren om wat uitdaging aan te bieden en verder heb ik een schommelstoeltje van bright stars met een speelboog en een muziekje die automatisch schommelt..
    Een wipstoeltje heb ik nog niet en twijfel ook of ik die aan zou schaffen zo vaak zitten ze daar volgens mij niet in en ik denk dat ik anders ook gewoon dat schommelstoeltje kan gebruiken (kan de speelboog er ook af halen en de muziek uitlaten) mocht het later blijken dat ik een wipstoeltje mis kan ik er altijd nog 1 aanschaffen maar voor nu vind ik dit voldoende..

13. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je moet wel bedenken dat alles voor een baby nieuw is, daarmee is het dus niet zo snel saai :) Ik zou voor in de box niet nog iets doen met een muziekje. Ik zou zo'n horizontaal boxslinger ding nemen met speeltjes en frutsels eraan waar ie lekker naar kan grijpen. Wij hadden het zo opgehangen dat hij er naast kon liggen (dan kan hij ook wegkijken), ik vond iets boven zijn hoofd to much voor hem.

Ik had eigenlijk voor Thijmen alleen een box met speeltjes, een speelmat met boog en een wipstoeltje (zonder speeltjes). Maar alles dus zonder muziek. Wel belletjes enzo, maar verder geen muziek oid.
    Wipstoeltje vond ik soms wel handig voor een fruithapje oid.

14. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ik had geen stoeltjes, komt er ook niet bij een evt volgende.
    Boxmobiel (met geluid) had ik bij lydia wel, spijt van dat ik die gekocht heb omdat ze vroeg ging zitten/optrekken en ze er al snel niet meer naar kijk omdat alles om dr heen intressanter is.

15. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    ik had wel een muziekmobiel in de box van winnie the pooh met licht en geluid en hij draaide rond mijn zoontje vond het super zat er altijd na te grijpen en hij werd rustig van de muziek.
    veder had ik een wipstoel ook met licht en geluid en trilstand.
    en een speelkleed van rain forrest daar zat ook licht en geluid in.
    hij vond het allemaal super.

schommel stoel wou ik niet want was bang dat hij zou wennen aan dat heen en weer bewegen want dat had mijn neefje ook die ging niet meer slapen zonder in dat ding te liggen.
    dus ook nu geen schommel stoel of zij moet een huilbaby worden en niks anders moet meer helpen dan zou ik het wel doen maar niet van te voren.

16. adi

adi Niet meer actief

Eens, voor een kleine baby is iets met felle kleuren/ licht en geluid al heel veel prikkels. Voor de box wordt aangeraden om maar 2-3 rustiger speeltjes neer te leggen, en dan aan 1 kant van de box, zodat de baby zich naar de rustige kant kan draaien als het te veel wordt.

17. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een box, een muziekmobiel en een simpele wipstoel zonder speelboog of iets. Later een babygym gehaald die ik afwisselend in de box, op de grond of voor de wipstoel neerzette.

De muziekmobiel was hier wel een succes. Mijn dochtertje was half verliefd op 1 van de knuffeltjes die eraan hingen.

18. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Allemaal ontzettend bedankt voor de reactie! Ik heb besloten de muziekmobiel te kopen en heb deze inmiddels besteld.

De schommelstoel die we hebben is van mijn zus geweest en de wipstoel kreeg ik als kraamcadeau, dus vandaar dat ik nu dit allemaal heb en ik moet zeggen dat ik met alles erg blij ben en ik ben reuze benieuwd hoe de kleine de muziekmobiel vind! Hij word vandaag bezorgd, dus helemaal leuk!

Nogmaals hartelijk dank voor het delen van jullie ervaringen!:)

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind eerlijk gezegd dat je al veel van dat soort dingen hebt. Hier geen schommel vind ik een beperking voor de bewegingsvrijheid plus dat ze daarin continue vermaakt worden. Ik heb geen wipper, maar een zitzak ( maar das hetzelfde idee natuurlijk) zonder fratsen, een,knisperboekje vind ik meer dan genoeg vermaak voor een baby. Ik heb wel een mobiel boven de box.
    Ik vind eerlijk gezegd dat er te veel dingen bestaan om een baby "in te doen" waarbij er weinig gevraagd wordt van de bewegingen en fantasie van een kind. In zo'n schommeltje hoeven ze alleen lui te liggen, het beweegt vanzelf en maakt ook nog een hoop herrie.
    Zoals je begrijpt ben ik meer van kleed op de grond en een leuke rammelaar;)

20. kath

kath Actief lid

Oct 27, 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het wel een beetje eens met Tuc, denk niet dat je zoveel nodig hebt voor een baby. Als ze iets leuk vinden, kunnen ze zich daar echt wel maanden mee vermaken en ze leren er vaak dagelijks van ook al presenteer je iedere keer hetzelfde.
    Een mobiel hebben we wel in de box hangen, onze dochter vindt het geweldig om naar te kijken! Op het KDV vindt ze een schommelstoel geweldig, maar om eerdergenoemde reden schaffen we die niet aan. Ze geniet er maar lekker van dat ze die een hebben op het KVD :cool:

Share This Page