Goedemorgen, Na een vreselijke nacht achter de rug te hebben toch maar even een vraag, ik heb me er namelijk best druk om gemaakt.. Dochter, bijna 8 maanden heeft nog geen tandjes. Ik denk telkens signalen te zien, maar die verdwijnen gewoon weer zonder tandjesresultaat. Ze gaat altijd rond 19:00 naar bed en valt dan meteen in slaap. Vaak wordt ze nog een keertje wakker en krijgt dan een flesje, daarna slaapt ze weer door. Gisteren legde ik haar na de papfles op bed, alles was net als altijd. Maar nu zette ze het op een krijsen! Na een uurtje af en aan huilen en troosten hebben we haar een zetpil gegeven, hielp niet. Wij vroeg naar bed gegaan, haar in een wiegje naast ons bed en dentinox gesmeerd. Hielp niet. Tussen ons in hielp niet. Uiteraard troosten we haar, maar het huilen bleef. Ik voelde me zo machteloos, ik kon haar niet troosten. Uiteindelijk is ze in haar eigen bedje op haar kamertje in slaap gevallen. Kunnen tandjes zó heftig zijn? Of is dit iets anders?
Kan oorontsteking zijn! Dacht bij Finley een aantal weken terug ook aan doorkomende tandjes. Had hetzelfde als jij. Bleek een dubbele oorontsteking te zijn. Hij heeft een kuurtje gehad. En net weer een vervolgkuur. Even laten controleren door de huisarts. . Had je kindje ook koorts? Ze hoeven trouwens niet naar hun oortjes te grijpen. Doet Finley ook niet bij een oorontsteking.
Misschien is ze ergens van geschrokken? Of heeft ze gedroomd? Hoe is ze verder? Koorts? Bulten op der kaak? Zure broeken? Wellicht een rode wang? Daaraan kan ik merken dat m'n zoon last van z'n tanden (inmiddels alleen nog z'n laatste kiezen) heeft. Is ze misschien verkouden (geweest)? Dan zou ik wel even der oortjes laten nakijken. Oorpijn doet zo'n zeer. Lastig hoor. Sterkte!
We hadden haar getemperatuurd en ze had 38.2. Vanochtend opnieuw en toen was het begin 37. Haar ochtendslaapje ging gelukkig normaal. Ze kwijlt enorm en eet weinig, verder merk ik overdag niks aan haar. Mocht het vannacht weer zo zijn dan gaan we haar even bij de huisarts laten bekijken inderdaad. Oortjes had ik nog niet aan gedacht, kan ze daar ook last van hebben zonder koorts? Dromen doet ze inderdaad ook ooit, maar dan is ze makkelijk te troosten. Het zou zo fijn zijn als ze meer kon zeggen dan dadada!
Dat is ook zo iets geks, zowel met tandjes als oorpijn is dat s avonds t ergst lijkt wel. En het is ook af en aan, zo uit t niets komt de pijn dan opzetten. En uur later is 'weg'. Mijn zoon heeft ook niet altijd koorts met oorpijn. Maar hij is dan wel verkouden. Gelukkig gaan de oortjes erg goed de laatste tijd (fingers crost!)
's Avonds hebben ze altijd het meest last van iets. Lastig he bij die kleintjes het kan van alles zijn. Buikpijn? Wat heeft ze gegeten? Hier ook wel zoiets gehad en toen had ik toch iets te kruidig of te zwaar eten gegeven als ik terug ging denken. De eerste tandjes vallen over het algemeen nog wel mee hoor ik veel. Juist kiezen, die zijn veel erger als die doorkomen. Dl heeft nog maar 4 tandjes en opeens waren ze er. Nooit gekwijld of een ander vermoeden van dat er tandjes kwamen.
Toen ik t las dacht ik aan buikkramp... Kan van eten komen, maar ook van tandjes. Heeft je kleintje gister iets anders gegeten? Met wat meer vet of kruiden? Mijn zoontje had vorige week ook zo'n avond, zn buikje was heel hard als hij dan zo heftig huilt