Verschil monddoekje en spuugdoekje

Discussion in 'De babyuitzet' started by miepens, Jan 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi, ik ben mijn uitzetlijst compleet aan het maken. Nu staan daar 6 spuugdoekjes op. Is dit hetzelfde als een monddoekje of zit daar toch verschil in?

Zijn badstof of hydrofiele fijner?

2. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

Apr 18, 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Ik heb zelfs gewon slabbers gehaald die je over zijn hoofd doet. Als je kleine een beetje actief is, trekt hij hetspuugdoekje steeds weg. Heb wel spuugdoekjes (ind monddoekjes) van badstof. Deze nemen meer op dan hydrofiele heb ik het idee.

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Daar vraag je zowat! :cool:
    Ik heb in elk geval badstof doekjes, spuugdoekjes dan. deze zijn heel fijn, je kunt ze op 60 graden wassen. Ik adviseer je wel een ding, koop er maar wat meer hoor! je gebruikt ze in overvloed, en voor verschillende dingen, ik gebruik ze soms in bed onder haar hoofd, zulke dingen.
    Ook slabbers zijn handig! die wat je over het hoofd aan kunt doen.

Succes!
    xxx

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou zeggen dat ze hetzelfde zijn....ik heb een stuk of 12 spuugdoekjes, dus van die badstoffen doekjes. Hydrofielen zijn een stuk groter en bij een voeding niet zo handig, vind ik persoonlijk. Slabbetjes ben ik pas gaan gebruiken bij de eerste hapjes maar kun je in principe natuurlijk ook als spuugdoekje gebruiken.

5. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ze worden vaak hetzelfde genoemd maar eigelijk is een monddoekje de doekjes die je gebruikt om het mondje af te vegen en een spuugdoekje is eigelijk een doek die je over je schouder legt als de kleine een boertje moet laten om je kleding te beschermen.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij heb ik een stuk of 10 spuugdoekjes. Maar hier lange tijd hydrofiele luiers gebruikt tijdens het voeden om lekkage te voorkomen en als spuugdoek, dat hielden die kleine doekjes hier niet.

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Lijkt me hetzelfde :)

Ik heb ze van badstof en hydrofiele monddoekjes. Vind die hydrofielen echt waardeloos, ze zijn kleine en binnen no-time "doordrenkt". Badstof is veel fijner.
    We gebruiken er ongeveer 3 per dag. Naast de slabbers. Ons meisje zevert nogal ;)

Share This Page