11 maanden en drinken uit fles

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dolce1983, Sep 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

Jul 2, 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Mijn dochter drinkt haar melk en water/diksap nog steeds uit een fles.
    Nu hoor ik om heen steeds meer mensen zeggen, dat ze met 1 jaar toch echt wel uit een beker moeten kunnen drinken.

Mijn dochter smijt een beker gelijk om en de tuitbekers die ik heb geprobeerd, lekken allemaal.
    Dus toch maar weer de fles...

Hoe hebben jullie de overgang gemaakt van fles naar (tuit-) beker?
    En vooral wanneer?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ook wel vrij laat hoor; denk rond 10 / 11 maanden. Ze kon niet zovee met tuitbekers.
    Ze krijgt nu t drinken uit de Avent tuitbeker; lekt eigenlijk niet en is niet zo zwaar om drinken 'op te zuigen', warme melk voor t slapengaan krijgt ze nog lekker uit de fles; vindt ze heerlijk en verder duimt / speent ze niet dus ik vind t prima.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae is 14 maanden en drinkt ook nog haar flesjes, wel tegenwoordig kleine flesjes (140cc ofzo) . Anders drinkt ze niet. Op het cb zijn de ene wijkverpleegkundige dat de fles echt de deur uit moest na 1 jaar... Maar de arts met 14 maanden zei: Als ze zo goed drinkt en anders niet, dan maar zo, met 18 maanden kijken we wel weer verder... Gewoon blijven oefenen.

Rietjesbekers of pakjes met rietjes, zijn ook goed voor je kindje om te oefenen. Ik heb zelf alleen nog geen goede rietjesbeker gevonden waar ze ook goed uit drinkt, dus tja.. Ik maak me er ook maar niet te druk om.
    De laatste tijd wil ze telkens wat mama heeft, dus dat zal met drinken ook wel gebeuren strakjes.

4. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Wij hebben Christiaan juist veel te vroeg een tuitbeker gegeven die voor een 1 jarige bedoeld is. Dus ook niet anti lek. Ik had het niet in de gaten, had de beker gekregen van familie. Toen hij 6 maanden was gaf ik hem met die beker zijn thee/water/limonade. Eerst met heel wat geknoei, maar nu drinkt hij heel goed en verslikt zich amper.

Ik denk dat je niet moet schrikken van alle verhalen en van mensen die zeggen wat je allemaal moet.... Gewoon je hart volgen, van al die regels word je gek!

5. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    We zijn bij Tess al eens begonnen toen ze 6 maanden was en dat was drama. Toen zijn we dus lang gewoon de fles blijven geven en sinds het tandenpoetsen, waarbij ze water drinkt uit een gewone beker om te spoelen, kan ze uit een gewone plastic beker drinken. Ze houd 'm ook zelf vast en knoeit bijna niet.

6. Roosje08

Roosje08 Actief lid

Sep 23, 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Mij dochter is bijna 1 jaar en drinkt ook alles met een fles. Ze wilt gewoon niet drinken uit een beker/tuitbeker. Ik ga haar ook niet zitten dwingen. Ik probeer wel eens maar als ze niet wilt gewoon via een fles.. komt heus wel!

Share This Page