We twijfelen heel erg tussen twee kinderwagens namelijk: Quinny Buzz 4 Racoon Of Maxi-Cosi Mura 4 Roasted Brown Wie heeft er ervaring met een van deze wagens en kan ons een beetje helpen bij het maken van een keuze? Liefs Anna
Ik heb zelf de Mura 3 en vind de Maxi Cosi Mura gewoon erg fijn omdat hij perfect is om veel mee te wandelen (we hebben een hond die veel beweging nodig heeft, dus we gaan vaak naar het bos/strand etc.). Dus weet niet wat jouw situatie is? Ik zou gewoon naar bijvoorbeeld een babydump gaan en de 2 wagens uitproberen in de winkel.
Ik heb zelf ook de Mura 3 roasted brown vind het een mooie wagen, en hij lijkt ook erg fijn in gebruik, over een paar weekjes weet ik het En wat Hypnose al zei...ik zou ze gewoon allebei uit testen en kijken wat je zelf t fijnst vind!
Opvallend dat er gelijk veel Mura rijders reageren Zal dan idd wel een goede wagen zijn. @Stresskip007, spannend hoor, hoop dat je er snel gebruik van kan maken Denk dat ik idd maar weer langs de winkel ga. Bij aktiebaby hadden ze zelfs een heus parcours in de winkel met bruggetjes en keitjes etc. Hoop dat er nog wat reacties en ervaringen worden geschreven over deze twee wagens. Alvast bedankt dames voor de antwoorden! Liefs Anna
Als je echt een boswandelaar/strandwandelaar enz bent dan zou k idd gaan voor de maxicosi. Is ie echter alleen voor stadsgebruik en af en toe een wandelingetje in het bos zou ik gaan voor de buzz... Heb zelf de buzz en bevalt me super goed! Persoonlijk vind ik het sitje van de mura echt niet mooi en lijkt me ook niet comfortabel voor een kleintje. Maar goed dat is een persoonlijke kwestie. Ik heb geen nadelen kunnen ondervinden aan de buzz.
Mura 4 hebben wij! Ideaal! Idd wat er al gezegd is, voor een stadswandeling is die andere misschien goed genoeg. Maar als je over een klinkerweggetje moet, bospaden of i.d. is de mura geweldig! Enne het zitje is prima voor de kids, lekker zacht en breed, ze kunnen er ook helemaal in liggen.
Ik heb een Mura 3. Ik twijfelde ook tussen de Buzz en de Mura, maar ik heb de Mura gekozen omdat de bak van de reiswieg wat groter en breder is. Daar kunnen ze dus langer in liggen, en dat lijkt mij beter voor het ruggetje.
Hallo, Ik lees dit forum al een tijdje mee maar heb eigenlijk nog nooit gereageerd... Ik ben nu 22 weken zwanger van een lief mannetje! Het is ons eerste kindje... Ook ik heb heel erg getwijfeld tussen de Maxi Cosi Mura 4 en de Quinny Buzz 4 en bij mij is de keuze gevallen op de Quinny. Met name omdat deze toch wel een stuk lichter is dan de Maxi Cosi en omdat deze zelf uitvouwd. Dit is voor mij het beste omdat ik altijd al behoorlijke rug en bekken klachten heb en nu door zwangerschap ook BI. Ik heb begrepen dat ze niet persee langer in de Maxi Cosi kunnen liggen omdat je het eerste "zitje" dat je gebruikt bij de Quinny ook helemaal plat kan leggen en dat ze daar dus ook nog heel erg lang in kunnen liggen. Wel is idd de reiswieg van de Maxi Cosi groter. Gemiddeld zouden kindjes ca 9 maanden in de reiswieg van de Quinny moeten kunnen liggen, ongeveelr hetzelfde als een Maxi Cosi (cabriofix). Ook krijg je een XL zit bij de Quinny en hierdoor zijn beide wagens ongeveer even lang te gebruiken! Ik heb de Quinny uiteraard nog niet in gebruik maar heb hem al wel thuis en ben echt super tevreden... Hij is mooi (ik vind hem mooier dan de Maxi Cosi, maar dat is natuurlijk smaak!). Degelijk, je krijgt er veel bij van muggennetjes regenkappen tasjes etc... En hij rijdt ook erg fijn. Hoop dat je er iets mee kan! Groetjes Guppie...