Tripp Trapp opknappen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Manoya, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoya

Manoya Niet meer actief

Hai,

Weet niet of dit hier hoort, of in de mama lounge maar het gaat dus niet zozeer om de tripp trapp stoel zelf maar het idee.

Wij hebben een Tripp Trapp die we opnieuw willen schuren/verven (in een andere kleur), iemand ervaring hiermee? Welke verf raad je aan? Eventueel nog een extra lak laag daarna?

Ben benieuwd!:)

2. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik lees even mee, hebben er ook één op zolder staan die we binnenkort willen gaan opknappen.

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik lees ook mee. Die van ons heeft ook hard een verfje nodig!

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben onze Tiamo stoel zelf opgeknapt. Goed geschuurd, ontvet en daarna eerst in de grondverf en dan aflakken in de kleur die je wilt :) Die van ons is knal blauw.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb een tripp Trapp opgeknapt. Gouden tip: heeeel goed schuren en ontvetten en geen watergedragen verf gebruiken.
    De eerste stoel ging bij ons heel snel de verf al weer af (bv door spijkers van een spijkerbroek). We hadden ze stoel wit gemaakt, dus dat zag je gelijk. Eigenlijk ziet hij er niet meer uit nu. Dit was met watergedragen verf. Ze beweren dat die net zo sterk is als op terpentine-basis, maar ik heb er echt gruwelijke hekel aan.
    Het is dat ik de stoel echt wit wilde hebben en dus wel watergedragen moest (wit op terpentine-basis gaat vergelen)....

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat hierboven al is aangegeven.

Goed schuren, ontvetten, grondverf en aflakken in de gewenste kleur.
    Ik heb hem van "normaal" hout in wit geverft en een witte grondverf gebruikt, daarna 1x afgelakt volgens mij.
    Nu 2 jaar in gebruik en je ziet wel wat plekken waar de lak er een beetje vanaf is, voornamelijk waar je de plankjes tussen druk (gleufjes) maar ik ben zeker niet ontevreden.

Voor nr 2 staat er ook al een stoel klaar, hier moet ik nog aan beginnen.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb ook verf gebruikt op waterbasis maar heb hier geen last van.
    Niet van het verkleuren en ook niet dat het heel erg beschadigd.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier ook water gedragen gebruikt en ook helemaal nergens last van :) Stoel wordt inmiddels 1,5 jaar meerdere keren per dag gebruikt en geen beschadigingen :)

9. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Geen idee wat voor verf ik gebruikt heb. Maar veel schuren en laagjes verf.. Ik had alle onderdelen los geschroefd. Dus eerst de ene kant dan drogen en dan pas de ander kant. Wat een K.... Werk zeg! Haha maar hij is wel mooi zilver geworden.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,3 KB
      Weergaven:
      12
  10. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    En mijn lieve mama had nog een kussentje gemaakt!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,6 KB
      Weergaven:
      11
  11. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Hier de stoel ook zilver gemaakt.
    Wij hadden ook een houten. 1x geschuurd en toen gelijk zilveren ( ik meen flexa) verf er op aangebracht.
    Hier hebben wij 1 laag gedaan en hij was helemaal perfect. Na 2 jaar was die nog perfect en toen heb ik hem verkocht.

12. Manoya

Manoya Niet meer actief

Gaaaf!! Bedankt voor alle tips meiden, hier kunnen we zeker wat mee!!

13. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    hier ook watergedragen verf gebruikt en nog steeds mooi (3 jaar in gebruik).
    Echt goed schuren! liefst zo blank mogelijk mogelijk bij een gekleurde stoel. Sm had dat niet gedaan en is echt heel lelijk geworden. Verf pakt dan niet goed. Kan ze weer opnieuw beginnen...
    Hier staat de 2e ook klaar en wil dochter ipv rood nu rose, dus we mogen er nu 2 opknappen :D

Deel Deze Pagina