Welke draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bloempje56, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Bij ons zoontje had ik de intentie om een draagdoek te kopen, maar is er uiteindelijk niet meer van gekomen. Daardoor soms genoodzaakt 4 uur lang in de hoek van bank gezeten omdat meneer in slaap was gevallen en ik hem niet wakker wilde maken. Als baby nummer 2 dezelfde trekjes gaat krijgen wordt het voor mij wel heel erg handig om een draagdoek aan te schaffen, aangezien 4 uur lang op de bank zitten er nu niet meer in 'zit' met nog een peuter in huis. Wie heeft goede ervaringen, en het liefst met een doek die ook goed in de winter te gebruiken is?

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    #2 DarkAngel25, 23 jul 2013
    Laatst bewerkt: 23 jul 2013
    ik heb deze Babylonia Tricot-Slen Fuchsia | Buikdragers | Baby-Dump

heb hem misschien 3x gebruikt, ik heb geen geduld om het omknopen goed te leren. ondertussen mag mijn dochter in een buikdrager, dus ik gebruik hem niet meer.
    ik weet niet of het mag (anders moet mijn berichtje maar aangepast worden) maar mijn draagdoek is te koop.

3. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Love my bykay denim. Is een geweven doek die dus niet gaat lubberen. 'Zit' zó fijn!

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben dol op geweven doeken. Knopen moet je even leren, maar vervolgens zit 't super! Ik draag mijn dochter van bijna 1,5 nog steeds veel (op m'n rug inmiddels).

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    hier bykay geweven.

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil ook graag een draagdoek, maar ben niet de dunste. Vraag me dus af of die doeken wel lang genoeg zijn om goed om te doen. En moet je perse zo'n doek die je zo vaak om je heen wikkelt? Dat lijkt me zo warm! Maar schuin omdoen lijkt me weer de pest voor je schouder en je rug....
    Dus ook hier de vraag: welke draagdoek?

7. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt verschillende maten, ik geloof de standaard maat (4,5 meter geloof ik?) past maat 36 t/m 44 a 46. Dan heb je ook nog 6m (of zoiets) en die kun je ook gebruiken als je groter/dikker bent.
    Er zijn ook verschillen in warmte, zo is een rekbare draagdoek warm (en voor nu dus wat minder geschikt, maar wel handig bij een pasgeborene in de winter). De geweven draagdoek is wat koeler en daar zijn ook speciale zomer edities van (die nog dunner/koeler zijn). Geweven draagdoek kun je langer gebruiken dan een rekbare.

Ik begin met een rekbare, die heb ik van een vriendin gekregen. Baby wordt ergens in september geboren, dus dan kan hij daar mooi in de wintermaanden in. Als het bevalt, wil ik dan in het voorjaar gaan kijken naar een geweven draagdoek.

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, nu met mij best wel forse zwangere buik, kan ik nog steeds de standaard maat goed knopen. Ik ben normaal gesproken niet dik (nu wel :p), maar ook zeker niet dun.

9. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik heb een 'gewone' ByKay draagdoek, de rekbare variant. Zit heel fijn en ik kan het knopen nu goed leren. Alleen niet nu nu, want met deze hitte is het veel te warm voor mijn kleine meid.

Ik ben ook aan het rondkijken en kom tot op heden uit op een Hoppediz doek.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste twee hadden wij de tricot-slen die heb ik echt uren dagen en weken gebruikt haha dat knopen is appeltje eitje als je het eenmaal door hebt,

Nu heb ik de tri-cotti dit zijn 2 koker banden heb hem nog niet in gebruik dus ik kan nog niet zeggen hoe het is haha

11. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Wow die Bykay denim ziet er geweldig uit! Is denim makkelijk te knopen, en is dit een draagdoek waar je onervaren mee kan beginnen?

12. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    @hippo89 waarom ben je overgestapt? En beviel een tricot versie? Ik twijfel echt tussen een geweven en een tricot versie

13. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wil je langer met een doek, dan is geweven echt aan te raden. Ik heb zelf een girasol en met kledingmaat 48, is maat 7 meer dan ruim genoeg.

14. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een girasol geweven doek. Kijk er nu al weer naar uit!

15. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    @Famke80 nu ga ik ervanuit dat ik hem de eerste 6 maanden ga gebruiken, maar misschien bevalt het zo goed dat ik hem daarna ook nog wil gebruiken? Ik ben zelf een maat 34/36, wat voor maat zou je dan nodig hebben?

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben de rekbare doek van bykay gekocht.
    Ik wil er nu graag een bondolino bij zodat ik mijn zoontje ook weer kan gaan dragen.

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Niet echt " overgestapt" uit bewust voor gekozen zeg maar

De tricot knoop doek was ideaal ik vond hem heerlijk en beide kinderen hebben de eerst maanden er echt in gelegen van ochtend tot avond heb niets aan te merken op die doek

Alleen na twee kinderen alles verwacht niet wetende dat het 2 jaar later toch weer zou kriebelen voor derde haha, en nu was die andere doek in de aanbieding met 50% korting en daar kon ik Hem dus niet voor laten liggen haha,

18. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Ahhh op die manier :-D Ik snap hem. Ik heb even gekeken naar de bykay denim, en ik ben heeeelemaal verliefd! Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? En is het slim om eerst te beginnen met een tricot, om het knopen onder de knie te krijgen? En kunnen in beide doeken de baby in 'komma' houding liggen? Dat lijkt mij de fijnste houding voor een pasgeborene of niet? (sorry, heeel veel vragen :))

19. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zelf nog beginnen met dragen, maar heb er al wel veel over gelezen en uitleg gekregen etc.
    Ik heb wel gehoord dat de tricot om te beginnen net iets fijner is (volgens mij vooral ook omdat die direct zacht is en bij een geweven doek moet je eerst een paar keer wassen/dragen). Ik ga beginnen met een tricot, omdat ik die gewoon gekregen heb. Het knopen (ken nu 1 knoop) heb ik inmiddels wel onder de knie (paar keer doen en dan weet je het wel). Maar heb nog nooit met een baby geprobeerd :p
    Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen waarom tricot moeilijker/makkelijker zou zijn, met een geweven draagdoek kun je namelijk precies dezelfde knopen doen (+ nog wat andere).

Wat betreft de komma houding, die schijnt niet zo goed te zijn en kan je kindje zelfs door ophouden met ademen. De beste houding is vanaf het begin buik tegen buik, de kikker houding. Waarbij een pasgeboren baby de beentjes opgetrokken vlakbij elkaar houdt en na mate hij ouder wordt de beentjes meer gaat spreiden. Het kan trouwens wel in beide doeken. Een geweven draagdoek kan alles wat een rekbare kan, maar heeft daarnaast nog meer mogelijkheden. Die mogelijkheden zitten hem volgens mij vooral in op de rug draaien wanneer kindje ouder is.

Ik moet zeggen dat ik zelf die komma houding er ook het liefste en meest comfortabel uit vind zien.

Oh, ik weet niet of je bv wil geven. Ik had namelijk bedacht dat dat ook wel heel handig zou zijn in de draagdoek, gewoon in het openbaar zonder dat iemand het ziet! Maar dat wordt dus ook afgeraden :p

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik zie net dat mijn telefoon alles verwacht neer heeft gezet maar er moet staan alles weg gedaan :p

Het knopen is echt easy hoef je niet eerst te leren maar kan voor je zelf misschien wel fijn zijn, het is helemaal niet gek om gewoon even te oefenen met een pop haha

Deel Deze Pagina