hallo, ik ben benieuwd of iemand ook een ervaring heeft met een huisarst of andere arts die je niet de echte waarheid heeft verteld. omdat het misschien op dat moment beter lijkt (wat niet weet wat niet deerd) kort stukje mijn verhaal: ik was 21 jaar en niet regelmatig ongesteld 1 x in de 6 weken dan weer 1x 12 weken ook slikte ik gewoon de pil. nu had ik een week zo raar gevoel en kreeg ik op dag echt wat kramp nu dacht dat weer ongesteld werd en omdat wat langer was uitgebleven zolast had van kramp maar toen ik wilde gaan doche vond ik iets vreemds ik heb het vast gehad en goed bekeeken en besefte eigelijk niet wat het was. ik heb bewaard en ben naar de huisarts gegaan. deze keek er naar en vroeg gelijk of ik zwanger was? ik kon niet zwanger zijn zover ik weet omdat ik gewoon de pil slikte hij bekeek het door het potje heen en stuurde het op om te onderzoeken. maar de reactie wat hij vertelde kan je niet zwanger zijn is altijd blijven spellen. na 2 weken mocht ik bellen voor de uitslag en werd mij door de assistente verteld o was niks jo was gewoon een stukje huid. het klonk op die manier zo raar maar had hier verder niet echt bij stilgestaan en ging verder met me leven tot ik wat ziek werd en ik paar weken later wel zwanger bleek te zijn ondanks de pil. het was wel niet gepland maar heel erg welkom ik was druk met school en zwanger zijn dat verder alles vergeten was tot dat onze poes een miskraam kreeg, toen werd ik met me neus op de feiten gedrukt. ze had dan wel poesjes maar ook het zelfde soort stukje huid als wat ik had gehad, ik vond altijd al heel raar verhaal van de huisarts en toen die uitslag maar nu dit zo heb mee gemaakt met de kat en hier mee verder ben gegaan besefte ik dat niet een stukje huid was maar dat ik gewoon een miskraam heb gehad. en dat onze dochtertje eigelijk een tweeling zou zijn geweest. ik heb na dat alles voor me zelf op een rijtje te hebben gezet een gesprek aangegaan met de huisarts en die heeft de docier bijgepakt en zag alleen staan dat er in stond stukje huid maar hij snapte mijn verhaal maar was al lang geleden en kon zich er ook niks meer van herineren, en sluiten ook niet uit dat mijn gedachten waar was. ik heb er dus eigelijk schriftelijk als bewijs niks aan gehad maar voor mij is onze dochtertje eigelijk een tweeling al was maar voor even. ik zou graag willen weten of er iemand is die ook zo iets heeft meegemaakt, of dat een arts de waarheid niet sprak. me man bleeft het heel anders en heeft er ook eigelijk niks mee omdat voor hem niet zwart wit staan en hij zelf niet heeft gezien. ik vind dit soms best moeilijk omdat niemand eigelijk iets van dit verhaal afweet en niet op zwart wit heb dat ook waar is.
Hoi Mamma Taz, Ik heb je verhaal gelezen. Heb gelukkig zelf niet iets dergelijks meegemaakt, maar het lijkt me heel rot voor je die onzekerheid! Liefs MammaJo.
wat erg dat je huisarts daarover liegt ( of gewoon niet goed zijn werk doet) Hij had toch gelijk je bloed kunnen testen, fluitje van een cent, dan wist je het zo, maar goed dat is nu helaas zo , en daar kan je niks meer aan doen. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
hoi ik ben niet zwanger hellaas nogt niet, dit gaat over me eerste zwangerschap van onze dochtertje, maar zijn nog druk voor de tweede nu. en de arts heeft na mijn idee gewoon niet gezegt om niemand onnoddig ongerust te maken, wat niet weet wat niet deert zeg maar. maar dan daarna de waarheid vertelen terwijl eerst iets anders heb gezegt en toegeven dat je heb gelogen voor best wil zal arts nooit doen. daarom was benieuw wat andere van vonden en ook wel eens hebben mee gemaakt
ik heb het meegemaakt met de gynaecoloog... wij hadden mannetje zijn sperma laten onderzoeken en ze vertelde dat het niet goed was, maar ook niet heel slecht en we werden doorgestuurd naar een ander ziekenhuis omdat ons ziekenhuis geen vruchtbaarheidsbehandelingen doet.. toen we de resultaten na een paar maanden opvroegen voor het nieuwe ziekenhuis bleek dus dat het wel heel, maar dan ook heel slecht was, er waren namelijk maar heel weinig zaadcellen en alles was dood.. ik heb er verder niets meegedaan, want de arts zal toch niet toegeven dat zij het niet heeft gezegd.. en veel hadden we er toch niet aan.. zaadjes werden er niet beter door..
Dat vind ik wel heel erg zeg! Stel je voor dat je niet naar dat andere ziekenhuis hoefde, dan was je er waarschijnlijk nooit achtergekomen en heb je misschien wel heel lang nog door moeten oefenen voor niks. Dat had zo zonde van de tijd geweest.
Ik kan me niet voorstellen dat een arts daarover liegt. En een arts zou een verloren vrucht ook wel meteen herkennen en niet hoeven opsturen. Nee sorry, maar ik vind het niet aannemelijk dat je arts liegt.
Jeetje wat een verhaal...Wel raar van die arts als hij inderdaad informatie over een miskraam heeft achtergehouden. Waarom zou hij dat dan gedaan hebben? En 1 ding snap ik niet (sorry). Je was onregelmatig ongesteld (soms 1x in de 6 weken en dan weer 1x in de 12 weken) en je slikte de pil. Maar als je de pil slikt, dan heb je toch om de 3 weken een stopweek waarin je een pilbloeding (dus geen echte menstruatie) krijgt?
heb er nog eens over nagedacht en je kunt toch ook niet zomaar een vrucht verliezen zonder flinke bloeding en krampen?!
Het is niet dat ik je niet geloof hoor. Artsen doen soms de vreemdste dingen. Maar waarom zou een arts daar over liegen? Daar heeft hij zelf toch niks aan? Eerst hetgeen wat je meegenomen had opsturen om er dan vervolgens niks over te zeggen. Dan kan hij het beter óf niet opsturen óf gewoon eerlijk zeggen hoe het zit.
lijkt mij dus ook.... (?) zeker niet als het van die grootte is dat je het echt terug vindt..... want dan ben je al echt wat weken zwanger.... Verder kunnen ze toch ook vaak aan de placenta zien als het een tweeling geweest was...... (?) tenminste bij mijn moeder zagen ze het aan de placenta dat mn broer eigenlijk een tweeling was...
in eerste instantie leek het mij ook niet dat zo'n arts erover liegt, maar als je er later mee terug gaat moet die arts dan toch ook duidelijk zijn dat het zeker een stukje huid is geweest en dan had hij het vermoeden van ts ook resoluut van de baan geworpen?? Hij zei nu, dat hij het ook allemaal niet meer zo goed wist. Ja dat is wel raar natuurlijk, het staat ook allemaal in je dossier.
Ze zei toch juist dat er bij de uitslag stond dat het een stukje huid was, en dat de arts zich gewoon niet meer kon herinneren dat ze geweest was?!
nou ja, niet de huisarts, maar uit het onderzoek is gebleken dat het een stukje huid was, en dit wordt dan doorgegeven aan de huisarts en assistent. Ik denk niet dat hierover wordt gelogen. daarnaast wil ik je informatie geven over iets wat ik pas tijdens een documentaire heb gekregen, namelijk dat 1 op de 8 mensen eerst een tweeling was, maar dat hiervan de tweelingbroer of zus is verloren in het begin van de zwangerschap. Dat gebeurd dus heel erg vaak.
Mijn dochter was er ook 1 van een tweeling en ik ben rond 7 weken 1 van de twee dus verloren. Dit ging echt met heeeeel veen bloed. Zo erg dat ik een dag alleen maar op het toilet heb gezeten omdat maandverband het niet tegen kon houden. Een miskraam krijgen van 1 vrucht lijkt dan ook vreemd als je voor de rest helemaal niets verliest. En een huisarts die liegt over zoiets kan ik me ook niet voorstellen. Maar helemaal zeker weten doe je het natuurlijk nooit.