Hallo dames, Ik heb bij de Ikea een mooie commode gezien (de Hemnes). Deze is 97 cm hoog. Is dit een goede hoogte voor een commode, ik ben zelf 1,78. Ik zag namelijk dat bijna alle commodes die je koopt bij de babygiganten rond de 90 cm hoog zijn en twijfel nu niet of de kast te hoog is. Heb voor de Hemnes gestaan en vond hem niet te hoog maar weet natuurlijk niet hoe het gaat als er ook nog een babietje opligt. Juff
Ik heb zelf een commode getekend en laten maken. Hij is 95cm, ik zelf ben 172. Ik werk in de zorg en vind t fijn om hoog te werken. Mijn man is 196 dus hele fijne hoogte voor hem. Waar je wel rekening mee moet houden is dat t aankleedkussen er nog bovenop komt! En hoe je t kussen neer gaat leggen. Als je t kussen recht voor je legt zal t ws te hoog worden omdat je dan te ver moet rijken. Ik weet niet wat voor een poten die kast heeft anders kun je mss wat van de poten afzagen als ie te hoog blijkt te zijn!
Met jouw lengte lijkt t me zeker niet te hoog hoor, integendeel, ideaal. Ik ben zelf 1.85 en heb om deze reden juist een hogere commode gekocht. De MALM ladenkast van Ikea, deze is 100cm hoog en ik vind t prima zo. Juist een lagere is lastig, vooral voor je rug.
Ik heb ook die commode, juist voor de hoogte gekozen. Welke wil je de 3 laden of de 8? Als ik het nog een keer over mocht doen zou ik voor de 8 lades gaan En ik ben zelf ook circa 1.78 lang dus wat betreft is de hoogte perfect
Mijn nichtje heeft de Hemnes met 8 laden, ik die met 3. Die van mijn nichtje bevalt goed, die van ons moet ik nog uitproberen Maar die met 3 laden is maar een halve centimeter hoger, dus zal ook wel bevallen.
Ik vind de hemnes ook leuk. Alleen ik zie dat volgens de standaard een commode zeker 55cm diep moet zijn. Deze kast is 51cm diep. Is dat geen probleem?
Bedankt voor de antwoorden dames. Nog even een tip voor éénieder die van plan is deze ladekast te kopen, hij is deze week bij de Ikea afgeprijst van 129,- voor 99,- Ik ga hem vandaag dan ook al in huis halen.
Nee hoor, aankleedkussen past er ruim op en mijn nichtje vind 'm ook ideaal! (is haar 3e kind en 2e commode)
Wij hebben dus de MALM als commode en die is zelfs maar 48cm diep. Het aankleedkussen past er prima op en meer hoeft er wat mij betreft niet op. Kraamzorg vond het ook prima. We hebben de afgelopen tijd in de babywinkels eens lopen vergelijken en zagen zat commodes die ook maar 50 diep zijn, dus denk dat t wel oke is.