Wie heeft babykamer Lugano & hoe was de staat bij afleve

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door San76, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hoi,

Wij hebben 14 september ons kamertje Lugano gekregen, besteld bij Babydump.
    Deze was toch wel behoorlijk beschadigd. Aan de buitenkant stukjes af, deukjes erin en op nagenoeg ALLE planken zaten krassen aan de binnenkant! Alsof er letterlijk met een schuurspons overheen was gegaan!
    1 onderdeel zat in een andere doos van een andere kamer, er zaten wel de goede planken in maar toch... Het bijgeleverde potje tipp-ex was bijna leeg en de commode was daarmee al bijgewerkt...
    1 doos zat met nietjes dicht, de andere dozen met veel plakband...
    De schroefgaten waren niet vergroot of zo, dus dachten we niet dat het kamertje al eens in elkaar gezet was, maar dat weten we niet zeker...

2 Bezorgers zijn komen kijken om het te beoordelen en alle dingen die aan de buitenkant oftewel zichtzijde zaten, zijn opnieuw besteld: kastdeur, bovenblad commode, zijkant commode etc. Maar;
    De krassen aan de binnenkant, daar was niks aan te doen! Die zouden er ws ook bij de nieuw bestelde planken op zitten zeiden ze...
    Ze zeiden ook; "Als je nu een kamer van €2000 euro had, bv van Vroomshoop, dan gebeurt dit niet zo maar, maar jullie hebben er een van €1000 van The Wood Factory dus dan kan je dit sneller verwachten.."

€1000 is toch ook niet bepaald goedkoop dacht ik....

We kunnen uiteindelijk ook alles annuleren en geld terug krijgen zeiden ze. Ik heb al contact gehad met een ándere babyzaak hier in de buurt en die hebben de kamer momenteel op voorraad staan, kan 'm zo meenemen als ik wil, maar ja, als die beschadigingen van de fabriek uit zijn gemaakt, kan deze kamer dat ook hebben natuurlijk...En dan?

Ik vraag me af of dit echt hun beleid is, van de fabriek uit, dat het zomaar kan dat de binnenzijdes bekrast en gedeukt zijn, zeker voor die prijs...Daarom was ik benieuwd of er hier mensen zijn die het kamertje ook hebben en wat hun ervaring is....
    Ik ben gewoon een beetje verdrietig; we willen graag het beste voor onze kleine meid als ze er straks is, en alles is nieuw; de kleertjes, badje, kinderwagen etc en dan weet je dat dit kamertje beschadigd is als je de kasten in gaat ruimen, dat vind ik zo zonde....

Hopelijk vinden jullie mij geen zeur, anders gooi ik het wel op de hormonen... :rolleyes:

x San

2. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    Annuleren!

Het is altijd wat daar. :(
    Ga gewoon bij dat andere kamertje kijken en anders is er ergens anders vast nog wel iets te vinden wat helemaal perfect is en naar jullie zin.

Succes! ;)

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja ik zou het zeker annuleren en ergens anders het kamertje kopen... je koopt iets en als zij dan niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen (dus zonder krassen ed.) dan hebben ZIJ pech en niet jij. Al was het kamertje €100,- je hebt gewoon recht op een onbeschadigd kamertje, tenzij je van tevoren bv een showmodel met korting koopt waarvan je weet dat er wat beschadigingen opzitten.

4. MaMa WeN

MaMa WeN Lid

2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    vind het erg slordig, wij hebben hem ook maar dan bij de babymax vandaan,moet zeggen dat wij er geen krasje of beschadiging op hadden dus zou ze als ik jou was bellen en zeggen dat ze het zooitje op komen halen en ik vind voor dat geld zeker!

succes ermee!

groetjes

5. HammyQ

HammyQ Actief lid

8 jun 2007
    115
    0
    0
    Ik zou het ook annuleren, zie mijn eerdere ervaring met de Babydump.

Werd jullie kamer geleverd door een auto van de Babydump of stond er geen reclame op?

Het kan zijn dat jullie een kamer hebben gekregen die al eens eerder gebruikt is. Dit was bij ons ook het geval met de eerste kast en waarschijnlijk ook de commode.

Wat ik me afvraag, waarom zit er een potje tipp-ex bij?

1000,- euro vind ik persoonlijk een hoop geld en je wilt natuurlijk waar voor je geld hebben.

6. augustus

augustus Niet meer actief

Lekker annuleren.

Ik zou eens kijken op www.babyspeen.nl kijken, daar is de service en levering perfect en snel, misschien hebben wel zo'n zelfde kamertje

Enne Tip ex bij je bestelling? Dat is toch echt heel vreemd..

7. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    lekker annuleren die hap!Kom,je gaat toch niet akkoord met zoveel beschadegingen?1000,- is een hoop geld hoor voor een kamertje dat beschadigd is.....

8. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hoi,
    Dankjewel voor jullie reacties tot nu toe! Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die de kamer zelf ook hebben....

Hij werd geleverd door een vrachtwagen van Babydump zelf...Die Tippex weet ik niet, mss bedoeld voor als je zelf een krasje maakt, als service?
    Vind het wel vreemd maar ja...

Je ziet de krassen vnl als je de planken los hebt en dan naar het licht draait, dan zie je echt veel krassen en deukjes...Ook vieze vingers en vegen. Dat kan door het inpakken komen, maar ook omdat het idd al eerder is gebruikt.
    MamaWen, hadden jullie dat dus niet, die krassen? Ook niet aan de binnenkant, bv de planken waar de ladegeleiders op zitten?

Bij 2 planken zie je er ook nog de grondverf een beetje doorheen komen, niet goed gespoten dus.

Vind het erg moeilijk...Kan nu wel annuleren en bij die andere babyzaak meenemen, maar als het een fabrieksfout/ de afwerking is kan het andere kamertje bij uitpakken net zo goed beschadigd zijn..Bij de andere winkel zeiden ze wel dat het geen helemaal onbekend iets was, er waren wel meer kamertjes van TWF die een krasje hadden..Aan de binnenzijde kijken ze niet zo nauw blijkbaar.
    Maar ja, 1 of bijna alles en dan die tipp ex en de afwerking...

*zucht*
    Ik houd jullie op de hoogte!
    x San

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik zou hemook anuleren hoor. vind het rond uit schandalig hoe hun klinken van je hebt maar 1000 euro vind ik niet netjes je mag nooit niet oordelen over een ander zijnuitgaven of het nu 1000 is of 500 het is en blijft veel geld. ik zou ze de zooi laten ophalen echt kan daar echt boos over worden dan.
    suc6 meis.

10. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Heb net Babymax en Kidsfactory aan de lijn gehad. Heb het telefoonnummer gekregen van
    The Wood Factory, kan maandag bellen. Zij vonden het ook niet normaal dat er zo'n potje tippex bij zat en die krassen hoorden ook zo niet, ook al was het binnenkant.
    Wordt vervolgd....

11. MaMa WeN

MaMa WeN Lid

2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    nee wij hadden geen krasje hoor!en kan me ook niet meer herrineren dat we er tipp-ex bij gekregen hebben,dus zullen ze er vast bij hebben gedaan omdat ze wisten dat tie al beschadigd was!
    succes meis!

12. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    wij hebben ook een kamertje van TWF en dat ziet er perfect uit! geen krasje of deukje te bekennen. Het was van dezelfde prijsklasse en dat is echt niet weinig voor een babykamer.

ik zou annuleren of hetzelfde kamertje maar dan zonder de beschadigingen vragen. Dit moet volgens mij niet mogen.

wij zijn erg tevreden over het kamertje en ik ben nogal een zeiker wat beschadigingen betreft, heb het kamert van binnen buiten 10x bekeken :D :evil:

13. ouder

ouder Actief lid

11 jan 2007
    121
    0
    0
    Ik ben erg benieuwd naar wat ze maandag zeggen. Kan je hun reactie hier plaatsen ? Mag ik vragen welke kleur er door de lak heenkomt (je zou zeggen dat de grondlak ook wit is namelijk) ? btw... zelf vind ik het niet kunnen. Je koopt iets nieuw en dan mag het ongeacht het bedrag geen beschadigingen hebben. Anders kan je net zo goed naar de ikea of iets van marktplaats halen (ben je goedkoper uit).

Grt,

Ouder

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou de hele boel annuleren wou die hele kamer al nie tmeer

15. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik zou annuleren. Toch belachelijk dat je iets koopt voor E1000,-- en het dan al beschadigd binnen krijgt?! Je koopt een kamer voor je kind en dan zou ik willen dat het helemaal perfect zou zijn. Ik zou me er aan blijven irriteren! En dit zouden ze zich bij de babydump ook moeten realiseren! Wat een stelletje *#%*** daar zeg! En dan zeggen dat het vanuit de fabriek zou gebeurt. Ik zou daar als babydump dan GEEN zaken meer mee doen, want dan hebben ze al meerdere klachten gekregen!

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Inderdaad, annuleren.
    Je koopt toch geen spullen die beschadigd zijn?!
    Al kostte de kamer maar 300 euro, dan nog mag je verwachtten dat je hem zonder krassen geleverd krijgt.

17. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Annuleren!
    Zijn ze helemaal gek?!

En dan die opmerking"tja, bij een duurdere kamer heb je dat niet", 1000 euro is ook veel geld.Op basis van deze opmerking had ik meteen al gezegd"laad alles maar weer in"!

Ik lees het wel vaker van de babydump, slecht hoor.

Ik weet ook nog wel, ik heb 6 jaar geleden ook eens een babykamer gekocht daar, die was toen nog in guldens. Wij betaalden 5000 gulden.
    Ze kwamen hem brengen, en we moesten alles zelf in elkaar zetten. En als ik zeg "alles in elkaar zetten" dan bedoel ik ook "alles!"
    Niets maar dan ook niets zat in elkaar, elk detaill moesten we zelf monteren, was nog erger dan van Ikea.We zijn er twee dagen zoet meegeweest. Zelfs de geleiders van de laden, de plankhouders moesten we zelf erin schroeven. Viel nog mee dat we de planken niet zelf op maat moesten zagen :)

Kortom, voor mij geen babydump meer.

18. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Lieve mensen
    Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Stand van zaken;
    * We zijn zaterdag naar twee andere zaken gereden hier in de buurt.
    Een ervan zei dat het bij TWF wel vaker voorkwam en dat zij ook vaak beschadigde kamers binnenkregen.Zij stonden niet te kijken van de krassen en konden ook niet beloven dat het kamertje wat zij zouden leveren, meteen krasvrij was....
    De tweede winkel zei dat ze er al geen zaken meer mee deden, vanwege het aantal klachten. Zij hebben een plank bekeken die we meegenomen hadden en zeiden dat het te belachelijk voor woorden was, die beschadigingen en dat we het zeker niet hoefden te nemen.

Verder heb ik nog 2 andere grotere winkels én een soort van magazijn hier in de buurt gebeld wat ook babykamers levert. Allemaal zeiden ze dat het niet moest kunnen, binnen of buitenkant. Slechts 1 winkel zei dat ze weinig problemen hadden met TWF, (Babymax) andere winkel en magazijn zeiden dat het heel vaak gebeurde bij TWF dat de kamers beschadigd waren....Het was iedere keer wel mogelijk om beschadigde dingen terug te sturen of onderdelen bij te bestellen, maar dat het wel vaak op voorhand al niet goed was. "Doffe ellende" werd letterlijk gezegd..
    Een enkele keer was het goed en de eigenlijk stevigheid en kwaliteit was ook wel ok, maar wel heel vaak beschadigd of ontbrekende onderdelen.

TWF zelf; Heb ik dus gebeld, maar kreeg daar ook niet veel medewerking... Op mijn reactie dat er al 3 zaken waren die negatief over hen spraken, zei ze; "ach, dat zijn er drie van de 100 waar wij zaken mee doen, dus...Ik zei; "dus jullie interesseert het niet dat er zoiets gezegd wordt?" Nee eigenlijk niet kwam het op neer...Toen ik zei dat €1000 een hoop geld voor ons was, zei ze; dat is uw keus....
    Als zij dingen opnieuw moesten bestellen, deden ze dat gewoon, op de gebruiksaanwijzing aankruisen welke onderdelen we moesten hebben en alles was na of opnieuw te leveren. Maar ja...
    Dat deed BD niet, daar was geen beginnen aan en dan zou het ws toch grote kans zijn dat het nog krassen bevatte, want; "binnenkant wordt niet zo nauw naar gekeken"

Ga morgen nog even met BD bellen, en dan eis ik een compleet nieuw en onbeschadigd kamertje, of ze kunnen alles meenemen en ik wil mijn geld terug! Kan hem ergens anders bestellen, maar als TWF zelf zo nonchalant is, heb ik dus grote kans dat het weer zo is. Zelfs BD zei al dat als ik de planken opnieuw bestel, het best weer opnieuw beschadigd kan zijn..dus nog wel erop vertrouwen? Zowel op TWF na alle negatieve verhalen, maar ook op BD, want hoe zijn die dan met die kamer omgegaan als die al bijgewerkt is met tipp-ex (oh nee, lak moest ik van TWF zeggen) en met krassen...
    Of van totaal andere leverancier, dus niet TWF een kamertje uitzoeken? Levertijd is ook nog iets wat om de hoek komt kijken...
    Bovendien kost de kamer bij sommige winkels nog meer dan wat wij ervoor betaalden...

Sorry, heel verhaal..Soms voel ik me schuldig omdat ik me hier zo druk maak om een luxe probleem, terwijl er veel ergere dingen zijn voor sommige mensen om zich zorgen om te maken..

Ik houd jullie wederom op de hoogte!
    x San

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mag je je toch gerust druk over maken tis wel het kamertje voor jullie beebje dat wil je toch mooi hebben
    maar ik zou toch eens rondkijken of ik ergens anders wat kon vinden voor hetzelfde bedrag ongeveer en met een levertijd waar je nog wat aan hebt
    ik gokte echt niet op een onbeschadigde kamer van hun als ik dat zo hoor

20. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi San,

Wat een toestand toch! Kun je niet hebben, je wilt toch gewoon genieten? En blij kunnen zijn met het inrichten van je kamertje? Nu heb je alleen ergenis, moet gewoon niet kunnen! En je bent geen zeur, het moet gewoon goed zijn!

Naar aanleiding van mijn voorgaande verhaal heb ik nu een babykamer via marktplaats.Ik trap er niet meer in! Ik ben nu uiterst tevreden, ik heb een hartstikke leuke kamer, zonder beschadigingen, en erg degelijk. Hij stond nog opgesteld , dus ik kon kritisch kijken.De kamer kostte nieuw 3500 euro :confused: En ik heb hem overgenomen voor 450 euro :D
    Daarom..is dat niks voor jullie? Je kan vaak dure merkkamers kopen voor heel wat minder geld, en geen levertijd, en je kan meteen kijken of alles in orde is.

succes, groetjes Patricia

Deel Deze Pagina