Ik kreeg het advies mijn zoontje van 4 maanden om bepaalde tijden naar bed te doen: 9.00-9.45 12.00-14.00 16.45-18.00 Nou, dit is echt een ramp. Hij wil te weinig slapen, ik heb geen moment voor mijzelf, tenzij ik met hem wegga dan slaapt hij in de auto of kinderwagen. Hoelaat en hoelang slaapt jullie kindje? Mijn zoontje slaapt overdag echt bijna niet en gaat wel in de avond om 19.00 knok out, eet nog half slapen om 23.00 zijn flesje en slaapt direct weer verder tot 7.00 de volgende ochtend. Iemand advies, want ik zou graag ook willen dat hij s,ochtends tot 8.00 kan slapen. Alvast bedankt
Ik denk dat ik het probleem niet helemaal snap. Je zegt dat je geen tijd voor jezelf hebt maar hij slaapt zo te zien de nacht door en doet overdag 3 slaapjes... Waarom wil je perse dat hij tot 8 uur sochtends doorslaapt? Louise is alweer een stukje ouder maar al een aantal maanden is hier het schema als volgt: 8 uur fles en dus wakker 10 uur fruithap en daarna slapen 12 uur uit bed voor een bordjes bambix 2 uur/half 3 naar bed 4 uur fles 6 uur warme hap 7 uur/half 8 weer naar bed Misschien heeft jouw zoontje minder behoefte om vaker om een dag een slaapje te doen, leg je hem wakker in bed? Heb je het idee dat hij nog niet of juist wel moe is overdag? Wellicht kun je proberen hem 2 slaapjes ipv 3 te laten doen.
Ik leg mijn zoontje op bed als hij slaap heeft en haal hem eruit als hij weer wakker is, dus niet op vaste tijden. Lijkt me vrij logisch toch? Hij komt dan vanzelf in een natuurlijk ritme. Mijn zoontje slaapt 's morgens 2 uur en 's middags weer 2 uur. Hij gaat om 19.30 u naar bed tot de volgende ochtend, dan wordt hij tussen 7.00u en 8.00u wakker. Slaap kun je nou eenmaal niet afdwingen.
Hier slaapt C ook gewoon wanneer hij moe is, en daar zit een redelijk ritme in. Hij gaat naar bed als hij in zijn ogen wrijft, jengelt, gaapt etc. gemiddeld gezien: 's ochtends tussen 9 en 10 (behalve vandaag ) 's middags na het eten 1,5 uur en aan het eind van de middag nog een uurtje. En dat dus op eigen initiatief. Dit zit er al in vanaf 4 maanden, al waren de slaapjes toen nog iets langer..
Ook Iza slaapt wanneer ze moe is en ik hoef echt niet te proberen om haar in bed te leggen als ze niet moe is, want dan laat ze het wel weten hoor! Inmiddels doet ze een aantal slaapjes van 45min-1uur en gemiddeld niet meer dan 3 uur overdag. 's Morgens is ze rond 7 uur wakker en 's avonds gaat ze er rond half negen in. En daar ben ik al erg gelukkig mee! Tot voorkort had ik er ook nog een nachtvoeding in, die is nu meestal afgevallen. Wel merk ik dat Iza zich steeds een beetje beter zelf kan vermaken. Nog steeds wil ze meer dan ze kan, dus wordt ze daar een beetje gepikeerd van. Jouw zoontje zal zich over een tijdje ook beter zelf vermaken. Iza zet ik bijvoorbeeld in haar wipstoel en sleep haar mee van raam tot raam als ik aan het lappen ben. Vindt ze zeer boeiend en ik doe gewoon mijn ding!
Als hij overdag niet wil slapen zal hij het niet nodig hebben. Onze zoon was ook altijd al een wakker kind. S'nachts sliep hij heel goed, maar overdag was ik blij als hij tussendoor 1 uurtje sliep. Hij had gewoon genoeg aan deze uurtjes. Je moet hem denk ik niet dwingen om 3 keer te gaan liggen als hij s'nachts zo goed slaapt hoor. hij krijgt dan toch 12 uur slaap op een dag.
Volgens mij is het niet waar dat een kindje wel de slaap pakt als het dat nodig heeft (bij mijn zoontje in ieder geval niet ): als het oververmoeid is slaapt het juist niet. Kinderen kunnen over het algemeen maar kort achter elkaar wakker zijn.
Ties slaapt overdag ook niet zo heel veel. Hij slaapt ´s nachts van 20:30 uur tot 6:30 uur. Dan rond 8:00 uur een uurtje (met geluk), van 14:00 uur tot 17:00 uur (ongeveer en ook niet altijd zo lang) en dan beginnen we weer van voren af aan. Verder altijd gedaan wanneer hij moe is. Succes ermee!
Dax slaapt van 20.30 uur tot ergens tussen 7.30 en 8.30 uur. Dan slaapt hij van 10.45 uur tot 12.15 uur en dan 's middags met pijn en moeite 45 minuten. Als ik met de wandelwagen ga wil hij dan nog wel eens een dik half uur in slaap vallen maar that's it. Meer kan ik er niet van maken en ik kijk goed naar hem en hou me erg aan rust en regelmaat. Hij wordt gewoon 's middags erg snel wakker en kan de slaap dan niet meer vatten.
Mike wordt meestal zo rond half 7/ 645 uur wakker. Krijgt dan zijn eerste fles om 7 uur. Ik doe hem dan meteen weer naar bed en meestal rond half 9 valt hij in slaap tot een uur of half 10. Om 10 uur krijgt hij zijn was/bad beurt + fruithapje. Dan weer lekker naar bed en slaapt soms wel soms niet tot een uur of 12. Dan weer een fles. En dan slaapt hij niet veel meer voor de rest van de dag. Dus de ene keer ligt hij beneden lekker te spelen in box, of ik (of zijn mammie als ze vrij is, of oma die moet oppassen) ga lekker met hem weg. Om 1600 uur krijgt hij zijn groentehapje, yoghurt + wat drinken(meestal diksap of roosvicee). Hij blijft dan lekker beneden in de box.Als ik echt merk dat hij moe wordt(vooral veel heen en weer bewegen, wat jengelig en in zijn oogjes wrijven) dan wil ik hem nog wel eens naar bed brengen. Om half 8 zijn laatste fles, dan naar bed en als we geluk hebben slaapt hij voor half 9 maar meestal wordt t wel 9 uur.CB vind dat hij al om 1900 uur de fles moet maar wij vinden van niet en das t belangrijkste hahaha.En dan slaapt hij weer aan 1 stuk door tot minimaal half 7. En dan begint alles weer van voor af aan hahaha... Maar regelmaat zit er wel aardig in alleen verschilt t natuurlijk wel iets per dag. Ik ga ook niet niet teveel uit te doen op cb met regeltjes en tijden. Mike geeft zelf wel aan wat hij wil etc etc. en daar hebben wij onze "regelmaat" op in gesteld.
Sem word s,morgens wakker rond 7.30 uur . Krijgt om 8.00 uur zijn 1e flesje om 10.00 uur zijn potje druit en valt dan in slaap tot 11.30 uur ongeveer. Om 12.00 uur krijgt hy dan zijn 2e flesje en dan gaat hy naar bed toe tot ongeveer 14.00 uur En s,avonds krijgt hy om 19.00 uur zijn laatste flesje en gaat dan om 19.30 uur naar bedje toe tot de volgende ochtend.
Demy wordt wakker rond 7 uur meteen een 1e fles meestal valt ze dan daarna weer in slaap en slaapt ze tot 10 uur om 11 uur 2e fles. dan blijft ze en tijdje wakker soms wel tot de volgende fles soms niet. ik breng haar naar bed zodra ik het idee hebt dat ze erg moe is soms valt ze in slaap in de wagen of box. dan rond 1500 3e fles meestal gaat ze dan lekker ind e box spelen en rond half 4 4 uur lekker naar bed en slaapt dan tot 5 uur half 6 dan lekker bij mama in de wagen of wipper staan als ik aan het koken ben. ver van mij vandaag hoor en dan rond 1900 4e fles. en om half 8 naar bed en dan slapen tot 2300 en dan laatste fles 5e fles. en dan slaapt ze weer tot 7 uur MEESTAL
Hier een actieve zoon die wars is van slaapjes 'op commando' Schema's zijn richtlijnen, je kindje geeft grotendeels aan wat hij nodig heeft. Mijn zoon komt om half 7, krijgt om 06:45 uur de fles en soms slaapt hij nog een uurtje in de ochtend. 's Middags slaapt hij 2 uurtjes. 7 uur is een mooie tijd, hoor! Wacht maar tot je kindje een puber is en niet z'n bed uit te sláán is om 8 uur
Hoi, Na het ontbijt gaat ze altijd nog een keer slapen om 8.30 tot ongeveer 10 uur. Ze slaapt ze in de middag na haar boterham (13.30 ongeveer 2 uur). Soms slaapt ze ook na het avondeten (17.30 ongeveer anderhalf uur). Om 20.00 - 20.30 gaat ze voor de avond. De middelste 2 slaapjes variëren. Soms slaapt ze 3x overdag, soms 2x, soms maar 1x. Ik kijk meestal hoe ze is. Als ze heel veel in haar ogen wrijft of als ze veel huilt dan is ze moe en wilt ze slapen.